Permalänk
Medlem

färg

Tjenare,

är det någon som kan säga mig vilken färg de säljer på webhallen?

Har köpt en där men de visste inte vilken färg de var och fick inte öppna den.

Hur ser enterknappen ut?
är den standard eller är den rak?

Mvh

Elias

Permalänk
Medlem

Så beställde minnen som fungerade: SO dimm DDR3 Corsair 1066mhz.
Datorn registrerar nu 3 GB RAM, frågan om man märker skillnaden mer i prestanda om man kanske lägger in win7, som har effektivare minnesanvändning?

Sen hittade jag en lösning till disable touchpad while writing för XP, då Alps driversen endast fixade detta irritationsmoment för Win7.

Lösningen för Xp är touchfreeze. http://code.google.com/p/touchfreeze/
Som disablar touchpad tappingen när du skriver i XP. Funkar kalasbra. Nu går det ju skriva på datorn ordentligt utan att av misstag "tappa".

Nästa steg är nu att modifiera bios så man får Full ION drivers. Frågan är om det gör så mycket skillnad i XP. Verkar inte finnas några benchmarks på det.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

största (enda?) skillnaden ska vara dx10, och eftersom xp inte har stöd för det känns det inte nödvändigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madman99
största (enda?) skillnaden ska vara dx10, och eftersom xp inte har stöd för det känns det inte nödvändigt.

Inget jag kan bekräfta men det finns de som säger att man får ut mer prestanda i 3dgrafiken i windows med.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Denna maskinen verkar härlig, tror jag beställer en!

Permalänk
Medlem

Webhallen har nu sänkt priset till 2990:- så jag tar och köper en idag

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Inget jag kan bekräfta men det finns de som säger att man får ut mer prestanda i 3dgrafiken i windows med.

Jag kollade runt en hel del när jag scannade marknaden efter lämplig datorn häromveckan, och det skall vara precis så som madman99 säger, skillnaden mellan ION och ION LE är enbart dirextx versionen som stöds. Detta för att komma runt regleringar om att enbart netbooks får säljas med windows xp.

SÅ mycket riktigt gör det ingen skillnad i windows xp då det ändå inte finns stöd för directx10 där, dock gör det ju skillnad på 3D grafiken i såväl vista som w7.

Permalänk
Medlem

Enligt inWarehouse spec:
RAM 1 GB (installerad) / 1 GB (max) - DDR3 SDRAM ( 1 x 1 GB )
Vad jag fattat som så går det trycka in en 2gb sticka iaf? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Enligt inWarehouse spec:
RAM 1 GB (installerad) / 1 GB (max) - DDR3 SDRAM ( 1 x 1 GB )
Vad jag fattat som så går det trycka in en 2gb sticka iaf? :S

japp så ryktet och erfarenheterna säger.

Bara 1h 20m innan jag åker och hämtar min

/R

Permalänk
Medlem

NU är man en lycklig ägare Sitter och traglar mig igenom all hemsk HP gegga.

/R

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde en från inet under den stund även de tog 2995kr för den.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Beställde en från inet under den stund även de tog 2995kr för den.

Lade du till fraktfritt över 500kr för sweclockers?

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Jag kollade runt en hel del när jag scannade marknaden efter lämplig datorn häromveckan, och det skall vara precis så som madman99 säger, skillnaden mellan ION och ION LE är enbart dirextx versionen som stöds. Detta för att komma runt regleringar om att enbart netbooks får säljas med windows xp.

SÅ mycket riktigt gör det ingen skillnad i windows xp då det ändå inte finns stöd för directx10 där, dock gör det ju skillnad på 3D grafiken i såväl vista som w7.

Det finns flera uppgifter på att även prestandan i Xp ökar, verkar som hela plattformens prestanda. Annars skulle jag inte skrivit det.

Det man gör är att man hackar grafikkortet och låser upp till en fullständig ION och det verkar inte bara handla om DX 10.

Frågan verkar bli obekräftad tills någon testar ION LE vs ION i XP.

Något för Sweclockers redaktion att testa kanske? :

Det jag hittils hittat:
Nedanstående gäller DX9 borde gälla även för XP.

Citat:

You also get a significant performance boost over the stock ION LE. runawayprisoner talks of a 50 percent increase in the GPU for some DX9 games.

http://www.netbookchoice.com/2009/10/29/nvidia-ion-le-chipset...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt ex! Helt underbar dator,! Köpte från inet.se
https://www.inet.se/artikel/1968879/hp-compaq-mini-311c-1000-...
och en so dimm sticka på 2gb.
Enda nackdelen är att det är norska/danska öä på öä knapparna, men det får man leva med
Någon som kör win7 på denna eller kör alla win xp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Fick precis hem mitt ex! Helt underbar dator,! Köpte från inet.se
https://www.inet.se/artikel/1968879/hp-compaq-mini-311c-1000-...
och en so dimm sticka på 2gb.
Enda nackdelen är att det är norska/danska öä på öä knapparna, men det får man leva med
Någon som kör win7 på denna eller kör alla win xp?

Grattis! Mina knappar har ÖÅÄ och de norska och danska motsvarigheterna.

Jag kör XP, tycker mest om det men är sugen på en ssd och win7

För er som frågar om batteritid helatiden så ska jag dela med mig av min erfarenhet. Batteriet var inte fullt laddat (kanske var 90% laddat)

Batteriet gick ned till 10% och varnade för att jag måste ladda. Hade då använt den i ca 4,5h. Kollat film, spelat musik, synkat hela spotify listan, gjort 100tals uppdateringar och ett gäng omstarter mm.
Det tycker jag inte man kan klaga på.

/R

Permalänk
Medlem

Om man ska köra win 7 är en ssd att rekommendera? Kommer det bli för slött om man kör in win 7 på den befintliga disken? Satte i min 2gb sticka och datorn registrerar 2,75gb. Är det för att datorn kör 32bitars os antar jag.

Funderar om man kanske skulle blåsa datorn och installera en ny, ren kopia av XP så man slipper allt skit dom tryckt in..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Någon som kör win7 på denna eller kör alla win xp?

Kör W7 Ultimate på en liknande dator Compaq Mini 110-1011SO Funkar hur bra som helst Men då har jag installerat operativsystemet själv

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Kör W7 Ultimate på en liknande dator Compaq Mini 110-1011SO Funkar hur bra som helst Men då har jag installerat operativsystemet själv

Tack. Då kommer jag slänga in W7 ganska omgående. Kanske bäst att lägga in 64-bitars med en gång så man får ut allt minne, ist för 2,75.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt ett sånt här http://cgi.ebay.com/11-6-Anti-Glare-Screen-Protector-for-HP-M... ?

Högglanskärmen lär inte vara rolig i sommar

EDIT: Köpt nu, återkommer hur det funkar.

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Tack. Då kommer jag slänga in W7 ganska omgående. Kanske bäst att lägga in 64-bitars med en gång så man får ut allt minne, ist för 2,75.

Samma med datorn jag har i signaturen 2.75GB oavsett hur mycket jag lägger in Men det är ju pga 32bit OS

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Jag planerar att köpa en Compaq 311 och har ett par frågor angående detta. Min högsta prioritet är att jag ska kunna koppla datorn till min projektor som hanterar full-HD. Det är därför viktigt för mig att datorn hanterar HD, 1080p utan problem.

Det går köpa denna dator med Winows XP med 1GB minne. I så fall kommer jag uppgradera till 3GB. Bör jag även uppgradera till Winows 7 i så fall eller vad fungerar bäst för uppspelning av HD-filmer?

Det går även köpa denna dator med Winows 7 och 2GB minne från början, vilket förstås kostar lite mer. Behövs det och går det i så fall uppgradera denna till 3GB minne?

Några andra förslag på optimisering för filmuppspelning med denna dator?

Tack!
/Katarina

Permalänk
Medlem

Enligt rykten så kommer Acer med en netbook med liknande specs, Därimot kommer den ha Nvidia ION 2, vilket ska garantera bättre prestanda och att den använder sig av optimusfunktionen (Grafiken slås på när den behövs) vilket ger en ökad Batteritid.

Har någon hört något mer om denna maskin, såsom Pris och Datum? och är den värd att vänta på om man illa kvickt vill ha en netbook som man inte blir besviken på, eller ska man satsa på 311c?

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttar denna tråd till köprådsdelen då den mer handlar om just det.

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Samma med datorn jag har i signaturen 2.75GB oavsett hur mycket jag lägger in Men det är ju pga 32bit OS

Har inget med 32 bitars OS att göra i det här fallet.
Grafikkortet reserverar 250mb av ramminnet.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quba
Enligt rykten så kommer Acer med en netbook med liknande specs, Därimot kommer den ha Nvidia ION 2, vilket ska garantera bättre prestanda och att den använder sig av optimusfunktionen (Grafiken slås på när den behövs) vilket ger en ökad Batteritid.

Har någon hört något mer om denna maskin, såsom Pris och Datum? och är den värd att vänta på om man illa kvickt vill ha en netbook som man inte blir besviken på, eller ska man satsa på 311c?

Det finns en sådan Acer på g. Kommer inte ihåg namnet nu men det finns en tråd om den här. Den kommer att ha en 12.1" skärm och ION2. Den lär dock kosta det dubbla (5-6k) mot vad 311C kostar idag.

/R

Permalänk
Medlem

Jag funderar på denna dator, hade dock velat kunna spela DOTA och SC2 betan på den... Är det någon här som har testat?

Edit;

Juste, är det någon skillnad om den heter compaq, hp eller hp compaq?

Visa signatur

Jämställdheten vänder vid högakustenbron. - Framtidsteatern.

Permalänk
Hedersmedlem

Pillat lite med datorn nu och den känns helt ok. Blir nog svårt att få mer dator för pengarna om man ska ner på den storleken och ändå ha upplösning på skärmen.
Kommer nog dock inte att behålla min så håll utkik efter en eventuell annons

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man till ION ist för ION LE? finns det någon guide eller driver download någonstans?

Permalänk
Medlem

Jag har en HP Compaq Mini 311c-1000. Jag får inget ljud på tv när jag kopplat in HDMI-kabeln. Har letat information på nätet.
Det står att man kan ändra inställningarna i Windows så att ljudet skickas med HDMI kabeln istället för till högtalarna på daton, men jag har inte lyckats med att hitta dessa instämningar. Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand
Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eddie71

Det står att man kan ändra inställningarna i Windows så att ljudet skickas med HDMI kabeln istället för till högtalarna på daton, men jag har inte lyckats med att hitta dessa instämningar. Någon som kan hjälpa mig?

I vista och 7 kan man högerklicka speaker ikonen i höger nedre hörn. Välja playback devices, oftast inaktiverar jag bara speakers så blir HDMI aktiverat. Vet inte om XP.

Väntar på min hp311 bestälde från inet.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita