Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Ja,tyvärr så tror jag att mina betyg blir på gränsen på att komma in i Lund där jag vill plugga, fast mitt högskoleprov hade funkat förra året så det ska nog gå nu med

Vad säger du om Fysik och tillämpad matematik då?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Vad säger du om Fysik och tillämpad matematik då?

Ojoj, ska kolla vad det är för något. Tack!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Läser Datateknik på KTH. Började direkt från gymnasiet. Har sommarjobbat på lager hela gymnasiet, så jag visste att jag inte ville ha något sånt jobb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightKnight
Läser Datateknik på KTH. Började direkt från gymnasiet. Har sommarjobbat på lager hela gymnasiet, så jag visste att jag inte ville ha något sånt jobb.

Gick själv runt och klippte gräs på en fabrik sen gick man och putsade varenda jäkla fönster invändigt och utvändigt sen sopa alla vägar sen hålla på i ventilationen. Bästa jobbet på länge är det jag har nu service på media markt känns som jag skulle klara det någon månad men inte längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightKnight
Läser Datateknik på KTH. Började direkt från gymnasiet. Har sommarjobbat på lager hela gymnasiet, så jag visste att jag inte ville ha något sånt jobb.

jo, har jobbat på fabrik och testa på inom telefon försäljning och även privat lärare. Fabrik var det som var bäst egentligen, fast lön med mycket arbetstid(även ifall det bara var över 1 veckas lov tex):)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ska söka magisterutbildning i Marknadsföring och söka jobb parallellt i höst tänkte jag. I andrahand ska jag komplettera mitt teoretiska kunnande men ett års webbproduktionsstudier.

Permalänk
Medlem

Såg att ingen hade skrivit i tråden på länge så tänkte förnya den lite! Inga fler som har frågor eller planerar att söka?

Permalänk
Hedersmedlem

Haha förlåt för OT men jag tyckte det var för roligt. Det är första omröstningen jag ser under Swec 5.0.

"Den här omsröstningen kommer att stänga 2189-08-24 klockan 21:06" :D:D

Permalänk
Medlem

Har sökt mastersprogrammet i IT-säkerhet på BTH.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Började läsa Datavetenskap på GU detta läsår(09) och till hösten har jag sökt och kommer läsa följande spännande kurser: Computer Graphics, Concurrent Programming, Avanced Computer Graphics och Matematisk Statistik och Diskret Matematik. nästa vår blir det Kandidatarbete, Game Design och en kurs i algoritmer

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Om man jobbar 8-17 kan man ändå läsa något intressant inom matematik eller programmering på deltid? Eller har man oftast föreläsningar på dagen som man missar då? Tänker på distansutbildningar via webben alltså.

Tipsa gärna om kurser som kan vara intressanta, vill läsa linjär algebra, OO programmering eller bara någon bra programmeringskurs där de går igenom programmeringstänk snarare än språkspecifika ämnen.

Permalänk

Sökte Systemvetenskap!
Är det någon som vet om intagningsvärdet kommer stiga markant?
Jag ligger på 14,6 med meritpoäng osv. inräknade. Systemvetenskap låg förra hösten på 13,5.
Helt omöjligt att svara på ifall det kommer räcka eller ej?

Permalänk
Medlem

Sökt Datavetenskap på MDH i Västerås. Skall inrikta mig på programmering och ai är tanken.

Ang allas jobb efter gymnasiet, fan va trista jobb ni verkar haft :/ Jag jobbade 6mån på Helpdesk för Tele2, sen 10 mån Helpdesk på SAS (CSC i uppdrag för SAS) sedan har jag varit på SEB och KF Helpdesk. Tycker det är skitkul att jobba med datorer men vill inte sitta i en Helpdesk i resten av mitt liv När jag börjar plugga till hösten har jag jobbat 3 år sedan jag tog studenten.

Permalänk
Medlem

Blir väll att fortsätta med matematisk statistik för att skriva uppsatsen om ett år. Skall även fixa de sista poängen för att kunna ta kunna skriva uppsatsen i Nationalekonomi också. Sen börjar jag väll på 2 masterprogram eller nått.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Sök till VYHS i Växjö någon elinriktad linje. verkade som jag hade stora chanser att komma in. Dock har jag 2 jobb på G ett tidbestämt ca 1 månad som jag tror jag ska tacka nej till. ett som jag blev erbjuden igång hoppas de tar mig såman har jobb ett par månader minst innan man måste bestämma sig om man ska plugga eller jobba eller om man har jobb då.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har magisterexamen, lic.examen och doktorsexamen i matematik sedan tidigare inkluderande en del datalogi, programmering, matematisk statistik och numerisk analys. Har även flera års forskarerfarenhet som post doc utomlands, flera års erfarenhet som lärare och universitetslektor på universitetet och ett gäng publikationer bakom mig.
Eftersom detta dock inte räcker för att ens bli kallad till någon intervju i näringslivet och antalet tillgängliga tjänster på universiteten är nära noll så har jag planerat att läsa in gymnasielärarbehörighet i matte och data i höst/vår för att ha någonting att göra iallafall.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Blev ett par distanskurser i biologi (Cellbiologi: Prokaryoter och biologisk analys) på karlstads universitet. Mest för att hålla uppe kunskaperna under mitt fria år som jag tänkt jobba under innan jag börjar på någon festlig utbildning först nästa år.

Har tänkt mig biomed. analytiker eller liknande.

Permalänk

Tog min Garantiplats till Teknisk Fysik på LiTH. Ser verkligen fram emot studera på avancerad nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Awesome:

Sökte Systemvetenskap!
Är det någon som vet om intagningsvärdet kommer stiga markant?
Jag ligger på 14,6 med meritpoäng osv. inräknade. Systemvetenskap låg förra hösten på 13,5.
Helt omöjligt att svara på ifall det kommer räcka eller ej?

Vart någonstans har du sökt? Jag har sökt med 15,5ca inkl meritpoäng bara hoppas på det bästa!

Permalänk
Skrivet av Xerbee:

Om man jobbar 8-17 kan man ändå läsa något intressant inom matematik eller programmering på deltid? Eller har man oftast föreläsningar på dagen som man missar då? Tänker på distansutbildningar via webben alltså.

Tipsa gärna om kurser som kan vara intressanta, vill läsa linjär algebra, OO programmering eller bara någon bra programmeringskurs där de går igenom programmeringstänk snarare än språkspecifika ämnen.

Det går utmärkt att läsa på distans. Kolla lite på utbildningarna först, brukar alltid stå hur många gånger man måste vara vid skolan. På många utbildningar så är det bara en eller två gånger per termin, för tentorna. De är dessvärre på dagtid, men det går nog utmärkt att kombinera med 8-17-arbete.

När det gäller kurser så är mitt tips att kolla igenom vad som finns på studera.nu för att hitta något som just du vill läsa.

Sista registreringsdag för VT2010 var 15 april, men det går utmärkt att efterregistrera sig, många kurser bilr inte fulla.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Får min Kandidat i Biologi nu till sommaren men skall fortsätta till en Master. Dock hade jag tänkt läsa Japanska till hösten för att sedan sätta igång med biologin till våren igen. Men om det passar med schemat kommer det även läsas en svampkurs till hösten.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Blev Civ. Elektroteknik för mig.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag lade nyss en bokning på en lägenhet! 2a på 63kvm. Lagt in mig på bokning i linköping 1a på 25kvm i ryd.

Edit: Jag börjar bli orolig ifall jag ska ändra linköping till etta. Skriva fördelar linköping skövde göteborg.
Skövde
+ billigt att bo
+ bra högskola (personer man känner)
- Inte högt rankad högskola
- Inte världens roligaste stad

Linköping
+ Högt rankad högskola 3a
+ Större stad mycket att göra
- Dyrt får bo i en etta på 20kvm

göteborg
+ Sverige bästa stad??
+ nära havet mm
- Svindyrt att bo i
- Lång väntetid på lägenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

göteborg
+ Sverige bästa stad!!

Enkelt svar

Permalänk
Medlem

Kulinarisk kock och måltidskreatör på grythyttan.
Även sökt lite Biologi saker på GU, vart hittar man gamla intagningspoäng?
Kommer nog ha c.a. 18 poäng med meritpoäng om jag har förstått det hela rätt.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Big0:

Kulinarisk kock och måltidskreatör på grythyttan.
Även sökt lite Biologi saker på GU, vart hittar man gamla intagningspoäng?
Kommer nog ha c.a. 18 poäng med meritpoäng om jag har förstått det hela rätt.

http://www.vhs.se/sv/Statistik1/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big0:

Kulinarisk kock och måltidskreatör på grythyttan.
Även sökt lite Biologi saker på GU, vart hittar man gamla intagningspoäng?
Kommer nog ha c.a. 18 poäng med meritpoäng om jag har förstått det hela rätt.

http://www.vhs.se/Global/Statistik/HT2009_antagna_urval1_l%C3...

Permalänk
Medlem

jag har sökt "Nätverk och systemadministration" på Högskolan i Skövde. 180p eller 120p.

Två likadana program fast ett är på 2år respektive 3år.

Permalänk
Medlem

Sökt in till automationsingenjör på LTH campus i Helsingborg

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Skrivet av wixia:

Blev Civ. Elektroteknik för mig.

Var? Har själv en plats på elektro på chalmers till hösten.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06