Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reinholdsson:

Nya pins och awards nu? Jag kan inte minnas att jag sett dem på bfbcs förut.

Det är till det kommande DLC. Som kommer kosta pengar, ungefär 50 spänn eller något. Bara nya skins på vapen/gubbe.

Och ni som klagar på kniven nu så vad jag vet är det en bugg som hängde med förra patchen att den inte alltid registreras. Därför skjuter jag dom istället, tills dom fixat det... Eller viftar till med kniven på det vanliga sättet så dom dör.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hade problem att döda folk med M60 ( Och alla andra Assault/Heavy Machineguns). Med Sniper rifles var det inga problem. Efter jag tweakat med hit detection så kan jag skjuta normalt med hel/halv automatiska vapen, fett nice M60 är nu <3

Citat:

To improve hit registration:
Are you tired of shooting people in Bad Company 2 but they don't take any damage? So was I. One poster on Gamefaqs (spank_thru101) posted a possible solution to the problem so I decided to test it out. Upon further investigation, this was also something you could edit in previous battlefield games.

Basically, add these two lines;

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.0450000
SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 45

to your gamesettings.ini and settings.ini file in the BFBC2 folder.
In gamesettings.ini, add them between the lines;

IntroPlayed=1
[GstPersistence]

In settings.ini, just add it to the end of the list. Save both files.

BEFORE YOU TRY THIS, change the value to your general server ping. For me, when I refresh the list, most servers are 31-45 ping. So, I change the values to .045 and 45 for 45 ping.

Say most of your servers are 73 ping, you'll want to change the values at the end of the previously stated changes to .073 and 73 respectively.

Apparently the battlefield series tries to compensate for an average of 100ms ping by default and so the hitboxes appear to "lag behind" the actual player model you're seeing in game. This fix changes it so that the models are where the hitboxes actually are by adjusting to your average ping instead.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Hade problem att döda folk med M60 ( Och alla andra Assault/Heavy Machineguns). Med Sniper rifles var det inga problem. Efter jag tweakat med hit detection så kan jag skjuta normalt med hel/halv automatiska vapen, fett nice M60 är nu <3

Är det bara singleplayer ??
Om det är mulitplayer är det väll nästan cheat??

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

Tror jag inte. Meningen är väl att man ska träffa?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikBre:

Är det bara singleplayer ??
Om det är mulitplayer är det väll nästan cheat??

De där ändringarna motsvarar väl ungefär att ändra rates i source och half life baserade spel (CS, TF2 med flera) och det gör ju de flesta som spelar på en någorlunda seriös nivå. Det handlar helt enkelt om att optimera nätverksinställningarna för sin egen uppkoppling så jag skulle inte kalla det fusk direkt. Nätverksinställningarna är oftast optimerade för "worst case scenario" vid default och det gör att de som har en duglig uppkoppling blir lidande i onödan.

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Jo det är väldigt irriterat. Var likadant då jag spelade mycket MGO (Metal Gear Online), där hände det väldigt ofta att 2st dödade varandra. Ibland kunde man även se en gubbe hoppa ner från ett hustak men i själva verket så stod han kvar på taket men mitt spel uppfattade det som att han hoppade ner när han sprang mot kanten. Jag tror det finns en inställning för detta i BC2 settings.ini filen som gör att spelet inte gissar sig fram eller vad den nu gör, pratades om den inställningen i denna tråd innan eller om det var den första BC2 tråden, kommer inte riktigt ihåg men något sådant var det i alla fall så du kan ju testa det.

Får väll medge att jag inte har knivat så extremt många heller.

Skrivet av Jappse:

Hade problem att döda folk med M60 ( Och alla andra Assault/Heavy Machineguns). Med Sniper rifles var det inga problem. Efter jag tweakat med hit detection så kan jag skjuta normalt med hel/halv automatiska vapen, fett nice M60 är nu <3

YouTube - Bad Company 2's hitboxes and how to fix them video som visar lagg fixen

Vad jag har märkt så verkar problemet med kniven inte va lag relaterat utan snarare en bugg när man knivar i ryggen, om man knivar från sidan så brukar det funka oftast för mig.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Okej, nu vill jag lösa detta, om jag har nyare Catalyst än 10.1 så körs spelet i 4:3 aspect ratio och 1080p (Min skärm kör 16:10 och 1680x1050), oavsett upplösning så blir det 1080p i 4:3 aspect ratio. Det är endast detta buggade spel som detta problem uppstår.

Hur ska jag lösa detta och finns det någon fix? För jag vill ju kunna ha nyare drivers än från Januari.

Det som händer är alltså att det blir svarta streck på sidorna och man ser tydligt att det är 4:3, och skärmen säger att det är 1080p upplösning. Några tips och lösningar?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - Bad Company 2's hitboxes and how to fix them video som visar lagg fixen

Vad jag har märkt så verkar problemet med kniven inte va lag relaterat utan snarare en bugg när man knivar i ryggen, om man knivar från sidan så brukar det funka oftast för mig.

Ska helt klart testa det där. Men han som gjort videon skrev ju att det inte gäller längre sen senaste patchen. Men kan ju hoppas på att det hjälper lite iaf.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Köpte idag Limited edition och där står det att man kan använda koden bara engång?? Så om jag installerar om det så kan jag inte använda längre det som ingår i limited edition??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av pi:

skönt att höra att jag inte är ensam med att sitta och lira med lurarna halvt på huvudet med låg volym i väntan på ett barnskrik.

Skrivet av Tomas_88:

Köpte idag Limited edition och där står det att man kan använda koden bara engång?? Så om jag installerar om det så kan jag inte använda längre det som ingår i limited edition??

Den är låst till ditt account samt ger dig en del vapen från lvl 0, som du annars måste unlocka så annat konto kan ej andvända den. Men så länge du loggar in på ditt acc så har du den även om du skapar en ny soldier

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Köpte idag Limited edition och där står det att man kan använda koden bara engång?? Så om jag installerar om det så kan jag inte använda längre det som ingår i limited edition??

Koden är bunden till ditt EA-account, detta innebär att den är aktiv oavsett hur många gånger du installerar spelet eller vilken dator du loggar in i spelet från!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Limited koden för pc är ändå ganska värdelös eftersom den bara låser upp tracer, 1911 och något mer från början utan att man behöver låsa upp dom, även om det är trevligt att ha 1911 pistolen från början

Permalänk

Tjena.
Efter mycket problem med installeringen av BFBC2 har jag äntligen fått igång det MEN jag kan inte joina servers
Jag hittar en hel del servrar och alla har 999 i latency/ping enligt serverbrowsen. Jag kommer aldrig in på någon server utan efter lång väntan står det "Connection Failed". Har nyaste drivrutinerna (catalyst 10.4) installerade.
Har testat med att installera om Punkbuster och köra spelet och programmet PB som administratör. Spelet funkar perfekt i singleplayer.
SNälla hjälp mig!

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Menyn är ju lite seg hellre megaflyt i menyn än att den är fin
dsm gäller server browserN^

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av lazerlarz:

Tjena.
Efter mycket problem med installeringen av BFBC2 har jag äntligen fått igång det MEN jag kan inte joina servers
Jag hittar en hel del servrar och alla har 999 i latency/ping enligt serverbrowsen. Jag kommer aldrig in på någon server utan efter lång väntan står det "Connection Failed". Har nyaste drivrutinerna (catalyst 10.4) installerade.
Har testat med att installera om Punkbuster och köra spelet och programmet PB som administratör. Spelet funkar perfekt i singleplayer.
SNälla hjälp mig!

Får du nått felmeddelande när du installerar PB? isf utforska skivan och kör PB install som administratör.

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Hade problem att döda folk med M60 ( Och alla andra Assault/Heavy Machineguns). Med Sniper rifles var det inga problem. Efter jag tweakat med hit detection så kan jag skjuta normalt med hel/halv automatiska vapen, fett nice M60 är nu <3

Verkar sweet. Men för mig blir det oftast att man joinar en server med typ 40 i ping men när man kollar pingen i scoreboarden senare så är det oftast 100 ms man har. Hur kommer det sig? Blir det inte fel då om man kör denna fix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Verkar sweet. Men för mig blir det oftast att man joinar en server med typ 40 i ping men när man kollar pingen i scoreboarden senare så är det oftast 100 ms man har. Hur kommer det sig? Blir det inte fel då om man kör denna fix?

Nix, pingen blir inte bättre vad jag har märkt.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Hade problem att döda folk med M60 ( Och alla andra Assault/Heavy Machineguns). Med Sniper rifles var det inga problem. Efter jag tweakat med hit detection så kan jag skjuta normalt med hel/halv automatiska vapen, fett nice M60 är nu <3

Skrivet av PatrikBre:

Är det bara singleplayer ??
Om det är mulitplayer är det väll nästan cheat??

Att använda m60 i multiplayer är helt klart fusk.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ny patch på väg, kan ej kolla länkarna just nu då forumet är nere.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Av det jag läste blev jag lite besviken... Ska de ta tillbaka knvien som den var innan? Den var ju överdrivet bra.. men men. Sen en till sak jag undrar över.

"The PKM, Type 88LMG, G3, An94, and 40mm shotgun have returned to their former glory."
Vad är det de ska göra med an94? Det är ju den nya m60:n

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Av det jag läste blev jag lite besviken... Ska de ta tillbaka knvien som den var innan? Den var ju överdrivet bra.. men men. Sen en till sak jag undrar över.

"The PKM, Type 88LMG, G3, An94, and 40mm shotgun have returned to their former glory."
Vad är det de ska göra med an94? Det är ju den nya m60:n

Är nog endast så att det funkar att kniva folk i ryggen igen, hur snabbt man knivar låter de nog vara kvar.

Det de ska göra är att de tar tillbaka hur de vapnena var innan senaste patchen med andra ord kommer AN94an bli sämre igen. Den var inte så dålig innan ändå jag använde den nästintill hela tiden.

Edit: Glömde en sak.. Gameplay - Helicopter handling has been tweaked <3

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Skrivet av Qrush:

Är nog endast så att det funkar att kniva folk i ryggen igen, hur snabbt man knivar låter de nog vara kvar.

Det de ska göra är att de tar tillbaka hur de vapnena var innan senaste patchen med andra ord kommer AN94an bli sämre igen. Den var inte så dålig innan ändå jag använde den nästintill hela tiden.

Edit: Glömde en sak.. Gameplay - Helicopter handling has been tweaked <3

Hade 1800kills med an94 innan tweaken sluta andvända den efter det, pga det fanns nästan likvärdiga vapen att lvla med

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Toggle/hold crouch is user controllable äntligen

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Mina favoriter

Join queue system when attempting to join a full server
Toggle/hold zoom is user controllable

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Inaktiv

Nästan som en dröm som blir verklighet, förutom att dom behåller forced FOV 50 i fordon är jag super nöjd.

Permalänk
Medlem

ja, det va en del fina nyheter!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

"Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards" wtf varför ta bort K/D ratio???

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

"Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards" wtf varför ta bort K/D ratio???

Folk spelar som värre än sega råttor

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

"Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards" wtf varför ta bort K/D ratio???

För det är en rätt värdelös stat? :3 Har haft skit dålig K/D men ändå legat på top.