Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saftsvalle:

Om man spelar på servrar som inte har så många spelare inne så förstår jag inte anledningen att man blir kickad.

Det gör jag. Ju färre spelare i laget desto större skillnad blir det när en spelare plötsligt försvinner (inte för att det har med saken att göra, men ändå). Det är riktigt irriterande med folk som står AFK i spawn, det är helt rätt att de blir kickade. Självklart har jag inget personligt mot dig, och det är klart att du ska prioritera ungarna före spelet, men det är inte fel att du blir kickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saftsvalle:

Hejsan,

Jag satt och lirade lite BFBC2 igårkväll/natt, och då hände en sak som händer ganska ofta, typ vid varannat speltillfälle. Min tvåårige son vaknade, hade drömt mardrömmar om lejon tror jag det var. Då gällder det snabbt som tusan att skynda sig till barnrummet och trösta honom tills han somnar om. Efter 5-10 minuter kommer man tillbaka till datorn och är kickad av punkbuster och kan inte fortsätta rundan.
Om man spelar på servrar som inte har så många spelare inne så förstår jag inte anledningen att man blir kickad. Jag tycker att det borde finnas en Battlefield Veteran status för spelandes föräldrar som spelar Även en liten extra träffbonus/åderförkalkningbonus när man är 35+ vore inte fel så man kan bättra på sin K/D rate på 0,7.

Jag förstår din frustration, fast å andra sidan är det rätt skönt att inte ha personer som står still heller

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Fantastiskt mycket lagg idag trots 100~ ping in game? Eller är det bara jag?

hade samma sak ikväll jag började fråga lite i chatten men ingen annan hade samma problem och alla slängde upp lösningar till fps problem, jag bara fortsatte påpeka att min fps var OK men att jag gled igenom marken och väggar samt fastnade som klistrad i diverse objekt. Men alla sa att jag gnällde i onödan och att spelet fungerar finfint, 100% optimerat. Tala för sig själv asså

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Hej! Har lirat BFBC2 nu ett antal timmar och jobba upp mig så jag har brons på alla fordon samt vapen förutom garanden som man inte kan få nå stjänor med men jag har 25kills vilket är brons i vanliga fall. Men jag kan inte få dessa två ändå.
insignias:
Distinguished Weapon Knowledge
(Get all weapon bronze stars)
&
Distinguished Battlefield Knowledge
(Get all bronze stars)

Är det någon annan med samma problem? Jobbar EA med en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

hade samma sak ikväll jag började fråga lite i chatten men ingen annan hade samma problem och alla slängde upp lösningar till fps problem, jag bara fortsatte påpeka att min fps var OK men att jag gled igenom marken och väggar samt fastnade som klistrad i diverse objekt. Men alla sa att jag gnällde i onödan och att spelet fungerar finfint, 100% optimerat. Tala för sig själv asså

Haha jo, samma sak överallt, alltid.

- Jag har det här problemet.
- Det har inte jag. Spelet är perfekt, tyst.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Server browsern funkar ju inte för fem öre? Hittar max 10 servrar när jag gör en full refresh. Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Santy_8:

Hej! Har lirat BFBC2 nu ett antal timmar och jobba upp mig så jag har brons på alla fordon samt vapen förutom garanden som man inte kan få nå stjänor med men jag har 25kills vilket är brons i vanliga fall. Men jag kan inte få dessa två ändå.

Är det någon annan med samma problem? Jobbar EA med en lösning?

Garanden som saknas, ett känt problem.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Server browsern funkar ju inte för fem öre? Hittar max 10 servrar när jag gör en full refresh. Någon annan som har samma problem?

Inga problem med att hitta servrar, däremot så verkar ju inte alternativet Hardcore fungera då man rätt ofta hamnar på en "softcore" server lik förbannat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saftsvalle:

Hejsan,

Jag satt och lirade lite BFBC2 igårkväll/natt, och då hände en sak som händer ganska ofta, typ vid varannat speltillfälle. Min tvåårige son vaknade, hade drömt mardrömmar om lejon tror jag det var. Då gällder det snabbt som tusan att skynda sig till barnrummet och trösta honom tills han somnar om. Efter 5-10 minuter kommer man tillbaka till datorn och är kickad av punkbuster och kan inte fortsätta rundan.
Om man spelar på servrar som inte har så många spelare inne så förstår jag inte anledningen att man blir kickad. Jag tycker att det borde finnas en Battlefield Veteran status för spelandes föräldrar som spelar Även en liten extra träffbonus/åderförkalkningbonus när man är 35+ vore inte fel så man kan bättra på sin K/D rate på 0,7.

skönt att höra att jag inte är ensam med att sitta och lira med lurarna halvt på huvudet med låg volym i väntan på ett barnskrik.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

skönt att höra att jag inte är ensam med att sitta och lira med lurarna halvt på huvudet med låg volym i väntan på ett barnskrik.

En till här, brukar dock quita spelet när det blir dax

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

skönt att höra att jag inte är ensam med att sitta och lira med lurarna halvt på huvudet med låg volym i väntan på ett barnskrik.

Samma situation här, har en 1 månaders bebis hemma, så det blir ju rätt många avbrutna speltillfällen kan man säga. Lika irriterande varje gång man blir kickad när man är i ledning och allt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Inga problem med att hitta servrar, däremot så verkar ju inte alternativet Hardcore fungera då man rätt ofta hamnar på en "softcore" server lik förbannat.

Men det verkar ju inte spela någon roll om jag sitter på wireless eller kör med tp kabel, jag får fortfarande bara upp 5-6 servrar med bra ping och mest franska servrar, hittar inte en ända från Sverige :/. Har även provat att filtrera men det blir inte mycket bättre då. Sitter på 100mbit så lite mera servrar än 10-20 st förväntas man att man ska hitta.

Permalänk
Medlem

Kolla upp så du har senaste patchen, för vissa så installeras den inte automatiskt utan får fixas manuellt.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Jag får bara fram drygt 10 servers när jag kör full refresh? Är det någon mer som har problem med servers?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Jag får bara fram drygt 10 servers när jag kör full refresh? Är det någon mer som har problem med servers?

Nej, men många av mina kompisar får inte fram pingen i browsern. Allt fungerar för mig så jag klagar inte

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag har också märkt att jag får upp färre servers med den nya serverbrowsern. En annan grej som är lite rolig(och irriterande) är att om jag eller min flickvän spelar och den andra startar spelet och loggar in blir den andra utkastad. Innan kunde det hända när man försökte joina samma server, men nu händer det tydligen när man loggar in.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem som driver mig till vansinne >.< Nu är det 3e gången på 1 månad som detta händer. När jag försöker logga in så frågar spelet efter min cd key, när skriver i min cd key så är den givetvis inte giltig för jag har redan registrerat den. Första gången kunde EA fixa det men denna gånger vill dom inte hjälpa mig så jag måste köpa nytt spel. Någon som känner till detta?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Har en fråga! ser nån skillnaden mellan medium och high inställningen?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Jag håller på att bli vansinnig på den satans hitregen i spelet, käns som att iaf 20% av skotten jag skjuter träffar så att fienden rycker till/ blod sprutar men ingen skada utdelas.

Finns hundratals trådar om detta, och diverse "fixar" varav inte en enda fungerar för 5öre, och Dice har inte sagt ett ord om problemet. "It's in the game" som EA hade sagt. >,<

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Har en fråga! ser nån skillnaden mellan medium och high inställningen?

Jag ser ingen skillnad och fps blir inte lägre om man jämför med medium. Jag kör ändå på medium ifall det händer mycket samtidigt på skärmen, det var bara snabb test...IMO

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryptic:

Jag håller på att bli vansinnig på den satans hitregen i spelet, käns som att iaf 20% av skotten jag skjuter träffar så att fienden rycker till/ blod sprutar men ingen skada utdelas.

Finns hundratals trådar om detta, och diverse "fixar" varav inte en enda fungerar för 5öre, och Dice har inte sagt ett ord om problemet. "It's in the game" som EA hade sagt. >,<

This.

Jag är rätt nybörjare inom shooters-genren men jävla vad irriterande att inte få kål på någon från ett par meters avstånd. Samtidigt så är vissa väldigt duktiga, assaults/medics som leker recon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3rmin:

This.

Jag är rätt nybörjare inom shooters-genren men jävla vad irriterande att inte få kål på någon från ett par meters avstånd. Samtidigt så är vissa väldigt duktiga, assaults/medics som leker recon?

Kör hardcore om ni inte gör det så ska dom nog allt dö, inget problem jag har lagt märke till i alla fall och dör dom inte så antar jag att felet ligger hos mig.

Då jag inte litar på medspelarna så blir det lätt att man kör lite Recon stil som Assault ja men det funkar ju också jävligt bra men självklart försöker man ju även ta sig framåt hela tiden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryptic:

Jag håller på att bli vansinnig på den satans hitregen i spelet, käns som att iaf 20% av skotten jag skjuter träffar så att fienden rycker till/ blod sprutar men ingen skada utdelas.

Finns hundratals trådar om detta, och diverse "fixar" varav inte en enda fungerar för 5öre, och Dice har inte sagt ett ord om problemet. "It's in the game" som EA hade sagt. >,<

So true. Vet inte hur många gånger detta hänt. Har otagliga gånger använt kniven, sprutar blod och karaktären ryker till.. Och dör inte?! Visst om båda rör på sig, men när man står still bredvid en helt ovetande recon så..

Samma sak så är vinklar och skjuta igenom vissa genomskinliga objekt inte den bästa.

Skrivet av kr0owe:

Kör hardcore om ni inte gör det så ska dom nog allt dö, inget problem jag har lagt märke till i alla fall och dör dom inte så antar jag att felet ligger hos mig.

Då jag inte litar på medspelarna så blir det lätt att man kör lite Recon stil som Assault ja men det funkar ju också jävligt bra men självklart försöker man ju även ta sig framåt hela tiden.

? Så du tycker att usel hitreg ska lösas igenom att ta bort hp..? Inte bättre att de löser problemet och folk faktiskt dör av en kniv i ryggen(t.ex).

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

So true. Vet inte hur många gånger detta hänt. Har otagliga gånger använt kniven, sprutar blod och karaktären ryker till.. Och dör inte?! Visst om båda rör på sig, men när man står still bredvid en helt ovetande recon så..

Samma sak så är vinklar och skjuta igenom vissa genomskinliga objekt inte den bästa.

? Så du tycker att usel hitreg ska lösas igenom att ta bort hp..? Inte bättre att de löser problemet och folk faktiskt dör av en kniv i ryggen(t.ex).

Sprutar det blod så träffar man annars är det väll lagg... Ungefär som när 2st dödar varandra vilket är helt och hållet på grund av lagg.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Nej, men många av mina kompisar får inte fram pingen i browsern. Allt fungerar för mig så jag klagar inte

Kör spelet som admin så fungerar det

Knivbuggen måste vara det mest irriterade som finns! Det uppkomm väl efer nyaste patchen?

Någon här som har pin "2 kills with sea wechicle" ? Dödade 4 stycken med båtarna som har granatkastare och inte fick jag någon pin!!! -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Kör spelet som admin så fungerar det

Knivbuggen måste vara det mest irriterade som finns! Det uppkomm väl efer nyaste patchen?

Någon här som har pin "2 kills with sea wechicle" ? Dödade 4 stycken med båtarna som har granatkastare och inte fick jag någon pin!!! -.-

Jag fick den 2 gånger samma runda. Däremot kan jag inte få "Kill 7 enemies with light machineguns" eller " Do 5 revives in around".

Sjukt

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nya pins och awards nu? Jag kan inte minnas att jag sett dem på bfbcs förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag fick den 2 gånger samma runda. Däremot kan jag inte få "Kill 7 enemies with light machineguns" eller " Do 5 revives in around".

Sjukt

Ännu sjukare! Fick 2 stycken sådana när jag hade 10 kills :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Sprutar det blod så träffar man annars är det väll lagg... Ungefär som när 2st dödar varandra vilket är helt och hållet på grund av lagg.

jo, men "träffar" man med kniven, han rycker till, sprutar blod och inte dör, så börjar man undra vad som hänt

Vet inte hur många gånger det hänt att båda två dör samtidigt, grymt irriterande.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

jo, men "träffar" man med kniven, han rycker till, sprutar blod och inte dör, så börjar man undra vad som hänt

Vet inte hur många gånger det hänt att båda två dör samtidigt, grymt irriterande.

Jo det är väldigt irriterat. Var likadant då jag spelade mycket MGO (Metal Gear Online), där hände det väldigt ofta att 2st dödade varandra. Ibland kunde man även se en gubbe hoppa ner från ett hustak men i själva verket så stod han kvar på taket men mitt spel uppfattade det som att han hoppade ner när han sprang mot kanten. Jag tror det finns en inställning för detta i BC2 settings.ini filen som gör att spelet inte gissar sig fram eller vad den nu gör, pratades om den inställningen i denna tråd innan eller om det var den första BC2 tråden, kommer inte riktigt ihåg men något sådant var det i alla fall så du kan ju testa det.

Får väll medge att jag inte har knivat så extremt många heller.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB