Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kobb3:

Fan vad irriterande fönsterbuggen är! När man ska gå igenom vissa dubbelfönser i White pass så fastnar man i karmen, kommer varken bakåt eller frammåt!

Kniva sönder karmen?

Skrivet av JackeShan:

Gör du? Verkar veta hur otroligt simpelt det är att fixa problem.

Var har jag sagt nånting om att fixa problem? Det enda jag sa var att det antagligen är EA som sköter släppdatum för patchar etc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Kniva sönder karmen?

Det är för amatörer. När jag fastnade i ett fönster fick jag en killing spree på nio personer. Går inte att kniva sönder karmen när man är fast, inte heller skjuta sönder den.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Avstängd

Hellre en sen patch än en patch full av buggar ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Jag får fina FPS drops som håller på i 3-5 sek och det spelar ingen roll ifall en bomb är aktiverad eller ej!

Har fått mer o mer nu. Speciellt efter den senaste catalyst. Endel saker blinkar till/försvinner i nån 10/s, ibland små
lagg, men haft O innan som sagt. Lirar istort bara på gotland hc och tv2

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Taget från wikipedia om Mi24:

Om Apache ah-64:

De är lite tuffare än vad man tror, de där helikoptrarna.

Skulle ju inte tro att man har titan i rutan. Glaset på en heli skulle nog inte klara en .5 bula irl. Barreten e tänkt till att plocka ut just "armoured vehicles" inte springa runt och skjuta från höften med.
(Iofs om man läser på wiki står det "Sniper rifle" på M95 men "Anti-materiel rifle" på M82 som är ett liknande vapen. Skulle dock tro att M95 är bättre lämpad till just detta ändå.)

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Skillnaden på M95 och M82 är att M95 är mer kompakt med magasinet bakom avtryckaren istället för framför samt bolt-action medans M82 är Semi-automat med en 75 centimeter lång pipa. Räckvidden är samma på vapnen och M95 har faktiskt bättre träffsäkerhet.
Båda vapnen har samma roll: Anti-sniper samt att slå ut lättare fordon och liknande.

Det sätt som en M95 används i just BFBC2 skulle aldrig fungera i verkligheten då vapnet är för tungt och har för stark rekyl för att kunna träffa något stående eller sittande utan stöd. Prone FTW

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jepp, m82 är inte så träffsäkert men har väldigt mjuk och fin rekyl så man kan skjuta mer än 10skott innan axeln pajjar, så det används främst fordon osv. Detta vapen finns ju även inom svenska försvaret

Moderna skottsäkra rutor tål sjukt mycket, dom är ju några cm tjocka och laminerade osv. Dom tål dock inte mer än en eller två träff på samma ställe med grov kaliber. På ah64 finns även en utdragbar skyddsplåt som skyddar piloterna om en ruta skulle gå sönder på ngn sida.

Permalänk
Medlem

Men jippi patchen failade och dom måste göra en ny.. vafan alltså

Twitter / Barrie Tingle: @mennodings It failed QA s ...

Permalänk

Ngn som kommer in å kan lira nu? Kan inte logga in, står bara login failed..

Permalänk

Jag har några frågor angående BC2 Multiplayer.

1. Hur är storleken på banorna ? (Jag gillar stora öppna banor med långa utdragna strider)
2. Tar det lång tid att låsa upp saker ? (Kanske en svår/dum fråga men en uppskattning duger)
3. Hur stor roll spelar fordonen ? (Har aldrig gillat fordon i mp då jag tycker det blir obalans)

Kan säga att jag letar efter en ersättare till Modern Warfare 2. Har spelat det sedan det kom ut men nu klarar jag inte av bristerna längre, på tok för små banor, alla vapen är lika träffsäkra som en sniper på alla avstånd, obalanserade vapen, man kan knivhugga någon som är 5 meter från dig, osv osv osv...

Tror ni att BC2 är rätt väg att gå om man tittar på de sakerna jag stör mig på MW2 ??

Tacksam för svar...

Permalänk
Avstängd

1. storleken är bra, inte en massa onödigt springande från A till B, oftast har man nära till fighten men det finns både stora och små kartor.

2. jag är väl en rätt så medelmåttig spelare och jag drar in ca 14k poäng i timman så inom 3 timmar har jag låst upp allt i en klass och det finns 4 olika.

3. Beror på karta och vad du spelar, finns kartor med mycket fordon och dom som inte har något alls sen finns det game mode som squad rush som inte har några fordon och squad deathmatch 4 lag med 4 i varje och det finns bara en APC i mitten av kartan, men den är det oftast en noob som tar så den stör inte mycket och i nästa patch så ska man kunna ta bort fordon från kartorna så då blir det ännu mer inf only.

Vapnerna i BC2 är olika men det är ju alltid nått vapen som anses som bäst och då springer dom flest runt med det. Men det är inte obalanserat så det stör.

Det är ett kul spel och jag tycker du ska testa det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

1. storleken är bra, inte en massa onödigt springande från A till B, oftast har man nära till fighten men det finns både stora och små kartor.

2. jag är väl en rätt så medelmåttig spelare och jag drar in ca 14k poäng i timman så inom 3 timmar har jag låst upp allt i en klass och det finns 4 olika.

3. Beror på karta och vad du spelar, finns kartor med mycket fordon och dom som inte har något alls sen finns det game mode som squad rush som inte har några fordon och squad deathmatch 4 lag med 4 i varje och det finns bara en APC i mitten av kartan, men den är det oftast en noob som tar så den stör inte mycket och i nästa patch så ska man kunna ta bort fordon från kartorna så då blir det ännu mer inf only.

Vapnerna i BC2 är olika men det är ju alltid nått vapen som anses som bäst och då springer dom flest runt med det. Men det är inte obalanserat så det stör.

Det är ett kul spel och jag tycker du ska testa det.

Tackar så mycket för det svaret, precis den info jag behövde.

Kollade lite filmer på youtube och konstaterade att banorna var tillräckligt stora.

Har köpt och tankar nu från Steam
Hoppas man blir nöjd...

EDIT: Har nu spelat ett par timmar, grymt skoj ! (10 gånger bättre än MW2)
Tar bara lite väl lång tid att gå upp i level.
Riktigt sköna "sniper battles"

Permalänk

Efter att spelat bc2 ett tag så klarar jag inte av mw2 längre, ger det ett försök ibland men tröttnar varje gång efter typ 5min.

Permalänk
Avstängd

Ska inte rök ta bort darten från helikoptrarna? får det inte att funka, kommer ingen rök alls än hur mycket jag trycker :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Ska inte rök ta bort darten från helikoptrarna? får det inte att funka, kommer ingen rök alls än hur mycket jag trycker :/

Samma här, ingen rök från helikoptern.

Permalänk
Medlem

Jasså, så rök tar bort darten på tanks eller? Visste jag inte

Permalänk

love the game!

Permalänk
Medlem

Haha, vilka jävlar det finns alltså!

Satt och körde sniper i en halv runa när min squad-mate helt plötsligt började döda mej. Hans förklaring var att han inte gillar campers och att det var hans server, att jag skulle dra. Började helt enkelt följa efter honom och hans kompis och göra teamkills. Blev väl en sisådär 10 Teamkills och 6 deaths innan dom 2 bytte server :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Haha, vilka jävlar det finns alltså!

Satt och körde sniper i en halv runa när min squad-mate helt plötsligt började döda mej. Hans förklaring var att han inte gillar campers och att det var hans server, att jag skulle dra. Började helt enkelt följa efter honom och hans kompis och göra teamkills. Blev väl en sisådär 10 Teamkills och 6 deaths innan dom 2 bytte server :D.

Sånna som dig är roliga, bara att spawna assult med smoke och dega lite så försvinner de.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Bara jag som älskar AT4an, efter platinum stjärna med CGn kom jag fram till att det egentligen var drygt. Det är liksom mer skill att göra infanterikills med den och mördar tanks rätt fint med explosive damage. Men då kan man inte köra engineer som som anfallande i rush. Så jag spelar mindre engineer nu Men när det är defend då jävlar.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem

Map pack 3 kommer till konsolerna den 9 juni och till pc när nästa patch släpps.

Citat:

n June 9th, VIP Map Pack 3 will be available on Xbox 360 and PlayStation 3 bringing new modes to Nelson Bay and Laguna Alta.

Fight for control of the M3A3 Bradley and achieve supremacy against 3 other squads as Nelson Bay is enhanced with Squad Deathmatch mode.

Use all of your squad skills and tactics to secure M-COM stations as Laguna Alta is enhanced with Squad Rush mode.

The map pack is available with the VIP code which is included in every new copy of Battlefield: Bad Company 2. Players that do not have a code can purchase one via the in-game store.

Battlefield Blog

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

haft en del dryga idioter som klagar på mig när jag kör reacon..Att jag sitter stilla/campar...Men va fan, en sniper ska ju inte vara 1 meter från alla, de kan man väll räkna ut

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fråga, går tickets endast ner när någon dör?

med andra ord, det finns inget tidskrav på assault i rush läget?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Sånna som dig är roliga, bara att spawna assult med smoke och dega lite så försvinner de.

Du menar att sådana som dej är roliga? Vad fan är emningen med att döda sina egna campers? Håller för övrigt på med 100 marksmas headshot, dom är jättelätta att få på under 100 meter

Hur är det på squad death match och man återupplivas, räknas det ändå till fiendernas score?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

haft en del dryga idioter som klagar på mig när jag kör reacon..Att jag sitter stilla/campar...Men va fan, en sniper ska ju inte vara 1 meter från alla, de kan man väll räkna ut

anledningen dom klagar på dig är förmodligen för att du inte gör någon nytta alls utan bara fyller upp en slot i laget som någon kunde använt för att hjälpa laget.

själv har jag teamkillat flera snipers, främst då när varje slot verkligen räknas, som typ Squad Rush.

Kul att vara attacker på squad rush när 2 pers sitter i spawn med sniper och tror dom hjälper till genom att döda en person var 3e minut.
Bara teamkilla dom tills de lär sig hur man spelar, ifall man är medic får man ändå mer plus av att teamkilla sen ressa.

En sniper ska inte sitta en mil ifrån slaget, du bidrar inte med någonting då, att du plockar en kille var 30e sekund utan att själv ta skada underlättar inte för laget.

Fram med dig, använd dina motion mines, lägg c4'or runt MCOM när man plantat osv.
Ingen tycker om att spela med sådana som dig, thats the truth.

När jag lirar Recon kör jag Shotgun, klarar mig bra ändå...

Skrivet av kobb3:

Du menar att sådana som dej är roliga? Vad fan är emningen med att döda sina egna campers? Håller för övrigt på med 100 marksmas headshot, dom är jättelätta att få på under 100 meter

Hur är det på squad death match och man återupplivas, räknas det ändå till fiendernas score?

Fienden får score.

Skrivet av flaskhalsarn:

Bara jag som älskar AT4an, efter platinum stjärna med CGn kom jag fram till att det egentligen var drygt. Det är liksom mer skill att göra infanterikills med den och mördar tanks rätt fint med explosive damage. Men då kan man inte köra engineer som som anfallande i rush. Så jag spelar mindre engineer nu Men när det är defend då jävlar.

Jag spelar Engi som attacker, använder inte ens CG osv då, har kanske 25 kills med varje typ av rocketlauncher.
Kör helt enkelt på SMG'n och klarar mig bra.

Skrivet av kobb3:

Haha, vilka jävlar det finns alltså!

Satt och körde sniper i en halv runa när min squad-mate helt plötsligt började döda mej. Hans förklaring var att han inte gillar campers och att det var hans server, att jag skulle dra. Började helt enkelt följa efter honom och hans kompis och göra teamkills. Blev väl en sisådär 10 Teamkills och 6 deaths innan dom 2 bytte server :D.

Usch för sådana som dig. Antar det var Squad Rush. Skönt för dom att de insåg dom slipper dig genom att lämna iaf.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

anledningen dom klagar på dig är förmodligen för att du inte gör någon nytta alls utan bara fyller upp en slot i laget som någon kunde använt för att hjälpa laget.

själv har jag teamkillat flera snipers, främst då när varje slot verkligen räknas, som typ Squad Rush.

Kul att vara attacker på squad rush när 2 pers sitter i spawn med sniper och tror dom hjälper till genom att döda en person var 3e minut.
Bara teamkilla dom tills de lär sig hur man spelar, ifall man är medic får man ändå mer plus av att teamkilla sen ressa.

En sniper ska inte sitta en mil ifrån slaget, du bidrar inte med någonting då, att du plockar en kille var 30e sekund utan att själv ta skada underlättar inte för laget.

Fram med dig, använd dina motion mines, lägg c4'or runt MCOM när man plantat osv.
Ingen tycker om att spela med sådana som dig, thats the truth.

När jag lirar Recon kör jag Shotgun, klarar mig bra ändå...

Fienden får score.

Jag spelar Engi som attacker, använder inte ens CG osv då, har kanske 25 kills med varje typ av rocketlauncher.
Kör helt enkelt på SMG'n och klarar mig bra.

Usch för sådana som dig. Antar det var Squad Rush. Skönt för dom att de insåg dom slipper dig genom att lämna iaf.

Nog första gången jag håller med Guy1

Sen att snipers inte ska vara på 1m? Har du spelat sniper så i bc2? Det är otroligt lätt att noscope:a folk och alla dör på ett skott. Det är FRUKTANSVÄRT effektiv. Kasta in en motion mine, dra upp m24 ta en kille byta till w1911 och ta två till så är huset tomt, nästan för enkelt.

Edit: Sen ska man ju alltid spela medic som attacker så man får tillbaka sina tickets

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Nog första gången jag håller med Guy1

Sen att snipers inte ska vara på 1m? Har du spelat sniper så i bc2? Det är otroligt lätt att noscope:a folk och alla dör på ett skott. Det är FRUKTANSVÄRT effektiv. Kasta in en motion mine, dra upp m24 ta en kille byta till w1911 och ta två till så är huset tomt, nästan för enkelt.

Edit: Sen ska man ju alltid spela medic som attacker så man får tillbaka sina tickets

Tror inte jag sade att snipers inte är användbara på nära avstånd, det tycker jag dom är, har minst bronzestar med alla vapen och har guld med 2 snipers, så nog har jag använt snipers en del.
däremot sitter jag inte 1 mil ifrån striden då, utan spelar ganska nära, klarar mig bra ändå.

Tycker bara shotgun passar grymt bra med recon klassen, främst för folk förväntar sig att du har en sniper när de ser dig.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Tror inte jag sade att snipers inte är användbara på nära avstånd, det tycker jag dom är, har minst bronzestar med alla vapen och har guld med 2 snipers, så nog har jag använt snipers en del.
däremot sitter jag inte 1 mil ifrån striden då, utan spelar ganska nära, klarar mig bra ändå.

Tycker bara shotgun passar grymt bra med recon klassen, främst för folk förväntar sig att du har en sniper när de ser dig.

Jag menade mera det Red sa om att vara en meter bort

Skrivet av RedFLip:

haft en del dryga idioter som klagar på mig när jag kör reacon..Att jag sitter stilla/campar...Men va fan, en sniper ska ju inte vara 1 meter från alla, de kan man väll räkna ut

Sen undrar jag när fan Dice tänkt att fixa shotguns, inget skrivt om det i patchnotes. Tänker då främst på 870 combat med improved accuracy. Går fan att one-hit vems om helst på vilket avstånd som helst. Sjukt op.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av kaya:

Ska inte rök ta bort darten från helikoptrarna? får det inte att funka, kommer ingen rök alls än hur mycket jag trycker :/

Jag tror att smoke bara avvärjer ett skott från cg/rpg automatiskt men tracer dart sitter kvar så dom kan skuta igen när det är cooldown på smoken.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Dice har lämnat pc gamers så är de bara.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5