Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedFLip:

haft en del dryga idioter som klagar på mig när jag kör reacon..Att jag sitter stilla/campar...Men va fan, en sniper ska ju inte vara 1 meter från alla, de kan man väll räkna ut

Jag kör ofta recon, NS2000, rex för lite längre avstånd, c4 och sen spammar jag ut motion mines, aldrig hört nån klaga på det

Skrivet av Pinguulol:

Jag tror att smoke bara avvärjer ett skott från cg/rpg automatiskt men tracer dart sitter kvar så dom kan skuta igen när det är cooldown på smoken.

Men det kommer ju ingen smoke alls, inget ljud ingenting som tyder på att det funkar. vet inte om jag gör nått fel eller vad det är :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Om man blandar paddlewar med att skjuta folk så tar man oftast dubbla poängen mot tvåan i laget.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Recon är inte sniper. Ni ska itne blanda ihop dom hela tiden.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av kaya:

Jag kör ofta recon, NS2000, rex för lite längre avstånd, c4 och sen spammar jag ut motion mines, aldrig hört nån klaga på det

Men det kommer ju ingen smoke alls, inget ljud ingenting som tyder på att det funkar. vet inte om jag gör nått fel eller vad det är :/

Har aldrig fått smoke att funka med helikoptern, aldrig sett det heller vad jag kan minnas. Så ni som vet hur det funkar får gärna förklara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Har aldrig fått smoke att funka med helikoptern, aldrig sett det heller vad jag kan minnas. Så ni som vet hur det funkar får gärna förklara.

Smoke + Helicopter? Wait what? Ni menar väl flares?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Det funkar inte med smoke från heli och har aldrig funkat på PC. Om ni läser changelist för den nya patchen som ska komma så har man tydligen fixat detta nu så att man ska kunna flare:a med heli.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Smoke + Helicopter? Wait what? Ni menar väl flares?

Vet inte vad dom menar, men nån skrev smoke och det har jag då aldrig sett till iaf Flares hur funkar det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Vet inte vad dom menar, men nån skrev smoke och det har jag då aldrig sett till iaf Flares hur funkar det?

Så.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Nån som hört nå mer om BFBC2 pacthen till PC fan inte hört ett knyst om PC patchen som skulle komma för dryga månaden sen. Bara massa jävla konsollbabbel. Dom lär ju angagera sig i PC patchen nu och eleminera alla buggar som förstör gameplayen så som rubberband effekt, fassanar/åker igenom väggar, trappor mm.
Det almänna lagget och det helt fuckade träffbilden. Jag menar ser jag en sten och ett huvud som sticker upp åvanför stenen, jag skjuter, träffar, skjuter träffar ska inte det vara ett headshoot så vet jag inte vad!?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Jo det vet jag, tänkte mer på hur det funkar i bc2 vilken "perk" ska man välja osv

Permalänk
Medlem

Vad gör spotting scope till snipern på recon?
Fick för mig att den skulle sätta sån orange plopp över dom man ser direkt utan att trycka q men det tycker jag inte den gör.
Så vad gör den?

Permalänk
Skrivet av atrOx:

Nån som hört nå mer om BFBC2 pacthen till PC fan inte hört ett knyst om PC patchen som skulle komma för dryga månaden sen. Bara massa jävla konsollbabbel. Dom lär ju angagera sig i PC patchen nu och eleminera alla buggar som förstör gameplayen så som rubberband effekt, fassanar/åker igenom väggar, trappor mm.
Det almänna lagget och det helt fuckade träffbilden. Jag menar ser jag en sten och ett huvud som sticker upp åvanför stenen, jag skjuter, träffar, skjuter träffar ska inte det vara ett headshoot så vet jag inte vad!?

Transportstrejk i Rumänien !! Det senaste jag hört

FZ :: Nyhet :: Strejk fördröjer Bad Company 2 patch

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReHneN:

Vad gör spotting scope till snipern på recon?
Fick för mig att den skulle sätta sån orange plopp över dom man ser direkt utan att trycka q men det tycker jag inte den gör.
Så vad gör den?

Den gör precis det. Om servern har 3d spotting igång.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

ah, tack!

Permalänk

Har träffat på en jobbig fuskare, lollol nickade han. Battlefield: Bad Company 2 - Stats Verse hittade han

Han förstörde gamet totalt så vi valde att tka han och ressa om och om igen, han sa att han ska få oss bannade och la upp en video på youtube YouTube - BF:BC2 stat padders - pinguulol and killah1 men självklart så är det så låg kvalité så man inte ser hans nick

Nu har han följt efter oss och hackat på något sätt så han har samma nick som mig =/
Imageshack - bfbc2game20100609200623.jpg
Jag som visas som orange och han är först i andra laget.

edit: YouTube - Cheater caught on tape - "lollol" (Battlefield Bad Company 2) bevis på att han fuskar, han har stora I istället för små L, verkar som han hade mitt nick med stora I istället för L också

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinguulol:

Har träffat på en jobbig fuskare, lollol nickade han. Battlefield: Bad Company 2 - Stats Verse hittade han

Han förstörde gamet totalt så vi valde att tka han och ressa om och om igen, han sa att han ska få oss bannade och la upp en video på youtube YouTube - BF:BC2 stat padders - pinguulol and killah1 men självklart så är det så låg kvalité så man inte ser hans nick

Nu har han följt efter oss och hackat på något sätt så han har samma nick som mig =/
Imageshack - bfbc2game20100609200623.jpg
Jag som visas som orange och han är först i andra laget.

edit: YouTube - Cheater caught on tape - "lollol" (Battlefield Bad Company 2) bevis på att han fuskar, han har stora I istället för små L, verkar som han hade mitt nick med stora I istället för L också

Har sett han förut, du borde posta videon som videosvar till hans video.
Eller skicka watch?v=XDUHeKhl_q8 på hans videor.

Lägg även upp på evenbalance forum eller nåt som har en impact.

Skickade ett PM till den tönten och får svar som:
yes i hunt down cheatards like u and get them banned lawl

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tycker att folk fuskanklagar väldigt lätt i detta spel Har redan blivigt bannad för "fusk" ett antal gånger. Med trevliga meddelanden som typ "YOU CAN SUCK MY D*** ALL NIGHT LONG CHEATER" Eller min favvo, "HACTER NOOB"

Vad är det för fusk som finns nuförtiden, är det bara aimbot eller finns det nått mer man ska vara uppmärksam på?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har svårt att hitta servrar där folket försöker spela som ett lag/squad? Lag är kanske svårt, men även att få en squad att samarbeta är ju i princip omöjligt, om man inte är ett gäng kompisar verkar det som. Alla är ju bara ute efter kills tycker jag? Så att försvara "A" i rush är ju ofta ett enmannauppdrag xD Alla andra står vid linjen och försöker dundra ner alla, visst det är väl bra. Men men, en blandning är ju bättre OCH roligare? Jag kanske är ensam om denna åsikt, men isf står jag för den

Tips på en "seriös" server tas alltså väldigt gärna emot.

Sebastian.

Permalänk

Jag är med i en klan som heter EuroGamers. En 16+ klan som fokuserar mer på teamplay och ha kul än att man ska vara bäst. Vi har en 32 man server som oftast är conquest på (vissa kvällar byter vi till rush för omväxlingen). En skön server där vi inte accepterar folk som bara förstör för andra och bidrar till dålig stämning, man spelar för att ha kul!

Vi har en liten turnering mellan Cobras och Warthogs på vår server som brukar vara på tisdagar och torsdagar ca 20.00 till 22.00. Ni får gärna vara med om någon här skulle vilja lira lite mer "halvseriöst". Ni går med här. (man behöver alltså inte gå med i klanen för att vara med i turneringen)

Vi använder mumble för att snacka med varandra.

All-in-all ett riktigt skönt gäng som har kul.
Ni får gärna komma in på servern om ni vill, sök bara på EuroGamers i browsern.

Om nån vill bli rekryt till klanen så är det bara att posta i recruitment forumet. (Tänk bara på att det är en 5 Euro donation i månaden efter recruitment perioden är över och du blir en fullvärdig medlem)

Glömde nästan! Nickar [EuG]NoXo7

Permalänk
Skrivet av påskmust:

Jag är med i en klan som heter EuroGamers. En 16+ klan som fokuserar mer på teamplay och ha kul än att man ska vara bäst. Vi har en 32 man server som oftast är conquest på (vissa kvällar byter vi till rush för omväxlingen). En skön server där vi inte accepterar folk som bara förstör för andra och bidrar till dålig stämning, man spelar för att ha kul!

Vi har en liten turnering mellan Cobras och Warthogs på vår server som brukar vara på tisdagar och torsdagar ca 20.00 till 22.00. Ni får gärna vara med om någon här skulle vilja lira lite mer "halvseriöst". Ni går med här. (man behöver alltså inte gå med i klanen för att vara med i turneringen)

Vi använder mumble för att snacka med varandra.

All-in-all ett riktigt skönt gäng som har kul.
Ni får gärna komma in på servern om ni vill, sök bara på EuroGamers i browsern.

Om nån vill bli rekryt till klanen så är det bara att posta i recruitment forumet. (Tänk bara på att det är en 5 Euro donation i månaden efter recruitment perioden är över och du blir en fullvärdig medlem)

Glömde nästan! Nickar [EuG]NoXo7

Funderar starkt på att gå med i turneringen faktiskt

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Kul!

Glömde säga att vi har en youtube kanal också med videos från TGW och från vår egna turnering.
De flesta videos är från Warthogs perspektiv, själv är jag i Cobra men vi har lite balansproblem så jag tror dem behöver lite förstärkning.

YouTube - eurogamersclans kanal

Den sista Cobra vs Warthog matchen blir tisdag den 22:a juni, så om ni vill vara med på några matcher är det bara att signa upp sig på sidan.

Permalänk
Skrivet av Sebben:

Är det bara jag som har svårt att hitta servrar där folket försöker spela som ett lag/squad? Lag är kanske svårt, men även att få en squad att samarbeta är ju i princip omöjligt, om man inte är ett gäng kompisar verkar det som. Alla är ju bara ute efter kills tycker jag? Så att försvara "A" i rush är ju ofta ett enmannauppdrag xD Alla andra står vid linjen och försöker dundra ner alla, visst det är väl bra. Men men, en blandning är ju bättre OCH roligare? Jag kanske är ensam om denna åsikt, men isf står jag för den

Tips på en "seriös" server tas alltså väldigt gärna emot.

Sebastian.

Kan bara hålla med, rush är oftast mkt svårt att få till ngt teamplay. Det är dock bättre på conquest servers tycker jag, lirar därför mest cq. Helst hc då, där jag upplever att det ofta blir bättre teamplay.

Permalänk
Medlem

Har BC2 på båda PC och Xbox 360, kommer hålla mig till konsolen förutom när polare vill lira. PC-fanatiker jag var, så är spelen mycket stabilare på konsolen än det är på PCn so far jag har upplevt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 037180:

Har BC2 på båda PC och Xbox 360, kommer hålla mig till konsolen förutom när polare vill lira. PC-fanatiker jag var, så är spelen mycket stabilare på konsolen än det är på PCn so far jag har upplevt.

Det är för att dom körs i 30fps, 1280x720, och har inga effekter som DX10/11 och kör med medium texturer.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det är för att dom körs i 30fps, 1280x720, och har inga effekter som DX10/11 och kör med medium texturer.

Snarare att det finns finns två uppsättningar hårdvara att anpassa allt till(PS3 och Xbox360). Om spelet ska funka med XP, Vista och Windows 7 plus några tusen tusen uppsättningar hårdvara, samt olika versioner av drivrutiner så lär det bli mer buggar. Men simplare grafik hjälper också lite.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReHneN:

Vad gör spotting scope till snipern på recon?
Fick för mig att den skulle sätta sån orange plopp över dom man ser direkt utan att trycka q men det tycker jag inte den gör.
Så vad gör den?

problemet ar att den inte fungerar till PC :/

Permalänk
Medlem

Inte spelat BFBC2 på någon månad nu men är dock sugen på att lira ikväll efter jobbet men undrar om det har kommit några nya banor eller något annat kul på senaste?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte lirat det i mer än 1 månad då jag inte pallar med liret som det ser ut just nu. Kan inte sätta fingret på just vad, men min skalle påstår att det är alldeles för buggigt i nuläget och jag verkligen hatar att skotten inte fixas så att varje skott träffar i full auto/burst. Det är nog det värsta med liret. Näh usch o fy.
Jag väntar som sagt fortf och hoppas att patchen löser de flesta av de stora problemen, mer än att skapa nya. Då blir det att lira igen.

Men det MP FPS lir jag har högst förhoppningar på just nu är Red Orchestra: Heroes of Stalingrad. Då de är såå medvetna om vad communityn vill ha av ett "realistiskt" spel. Det ska vara svårt, rått och och roligt och så mkt gnutta av realism som möjligt! Då är jag glad! Dock verkar det inte komma förräns nästa år.

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

Har träffat på en jobbig fuskare, lollol nickade han. Battlefield: Bad Company 2 - Stats Verse hittade han

Han förstörde gamet totalt så vi valde att tka han och ressa om och om igen, han sa att han ska få oss bannade och la upp en video på youtube YouTube - BF:BC2 stat padders - pinguulol and killah1 men självklart så är det så låg kvalité så man inte ser hans nick

Nu har han följt efter oss och hackat på något sätt så han har samma nick som mig =/
Imageshack - bfbc2game20100609200623.jpg
Jag som visas som orange och han är först i andra laget.

edit: YouTube - Cheater caught on tape - "lollol" (Battlefield Bad Company 2) bevis på att han fuskar, han har stora I istället för små L, verkar som han hade mitt nick med stora I istället för L också

HAHA fett skönt gjort, hatar fan fuskare. Smart kille som släpper youtube video där han klagar på er när han själv använder aimbot. Han tog bort min youtube kommentar typ instant där jag sa han var fuskare osv.

Permalänk
Medlem

Ja fuskarna borde få en kniv i skallen precis som det hände i Kina i en turnering haha

Metro - CS-fuskare fick kniv i huvudet – överlevde

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]