Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Lånade det av en polare och kan bara hålla med dig. Max 12 spelare vilket är för några, bara 10minuter per match(7500 poäng) man hinner knappt skjuta nån och när man väl fått några och ska använda sin killstreak grej så går tiden ut eller så blir man disconnectad och måste börja om

poäng är olika från server till server och det finns även mer än TDM att spela, och likaså antal spelare beror på server (18 max ranked 24 max unranked)

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Tråkigt att alla verkar ha problem med spelet. Jag har kört genom single-läget utan lagg och inget problem. Och har nyss börjat levla på online och allt fungerar super. Och då kör jag allting på högsta i 1920x1080!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det verkar tyvärr som att de som kör med core2duo har problem med lagg. Vet inte om det är något som kommer bli fixat i första patchen eftersom det inte finns några release notes än så länge.
Märk att detta är bara vad jag snappat upp av att kolla på riggarna av personerna som laggar så det är inte alls säkert att detta är problemet.

Jag har C2D E7200 och det laggar som fn. Nån sa att spelets kod är buggad och den äter upp all cpu-kraft. En förklaring att det går bättre med quad-core är kanske att man har fler kärnor och spelet bara käkar upp två.

Just nu har jag verkligen inte kul när jag lirar. Borde piratkopierat spelet innan för att inte gå på såna här minor...

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snoogiloo:

poäng är olika från server till server och det finns även mer än TDM att spela, och likaså antal spelare beror på server (18 max ranked 24 max unranked)

Han dillade dock om MW2, inte BO

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av snoogiloo:

poäng är olika från server till server och det finns även mer än TDM att spela, och likaså antal spelare beror på server (18 max ranked 24 max unranked)

Konstigt då man blir automatiskt joinad och jag har aldrig spelat på en server med annan poäng än 7500, ja det finns annat än TDM men inget jag tycker om. På mw1 finns det plats för hur många spelare som helst och där skjuter man mer än vad man springer vilket man inte gör i mw2

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Konstigt då man blir automatiskt joinad och jag har aldrig spelat på en server med annan poäng än 7500, ja det finns annat än TDM men inget jag tycker om. På mw1 finns det plats för hur många spelare som helst och där skjuter man mer än vad man springer vilket man inte gör i mw2

My bad, missade att du snackade om MW2

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jooelhoglund:

Konstigt då man blir automatiskt joinad och jag har aldrig spelat på en server med annan poäng än 7500, ja det finns annat än TDM men inget jag tycker om. På mw1 finns det plats för hur många spelare som helst och där skjuter man mer än vad man springer vilket man inte gör i mw2

Han trodde nog att du pratade om Black Ops helt enkelt. Har du provat Ground War btw? 18 spelare och varannan match TDM/Domination, 10 000p för TDM om jag minns rätt. Domination och TDM blir oftast ungefär samma sak public eftersom majoriteten av spelarna inte har en aning om hur man spelar något annat än TDM

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

NU Fick man nyckel, och trevligt att spelet ligger på 45fps och inga commands i consolen verkar registreras.
Multigpu och multithreaded device dvs.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt bra i multiplayer, upplever faktiskt inte lagget, möjligtvis lite "stuttering" men det är sällan. Kör bara hardcore servrar med 40-70 ms i ping så det funkar prima! En sak var dock irriterande som faktiskt MW1/2 är bättre på, och det är klasshanteringen, men i Black Ops krävs "Downloading game settings" efter att du ändrat något i en klass och sen vill fortsätta spela, vilket kan ta ett tag, särskilt om du gör en helt ny klass.

En annan grej igår var att jag fick level 10 hyfsat fort och köpte massor av saker till en av mina klasser. Sedan kommer downloading game settings upp som vanligt och dröjer över 10(!) minuter. Jag får nog och trycker på esc. Några sekunder senare ploppar rutan upp igen. Jag trycker esc och startar om spelet. Jag fick då level 0 och all min in-game valuta är borta! Startar om igen och samma sak. Nåväl, spelade till level 26 igår kväll och spelet verkar ha sparat mina stats. Hoppas att man inte har level 0 när man kommer hem efter jobbet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hamzta:

NU Fick man nyckel

Grattis

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yupa:

Läste på BASHandSlash.com - CoD:BO sv_maxrate 25000? att sv_maxrate på ALLA servrar är satt till 5000. Om detta stämmer är det inte underligt att det laggar. Borde vara på 25000. Hoppas activision börjar tillåta servrar att ändra det värdet. Som det är nu har admins inte behörighet att ändra detta värdet själva på en rankat server.

Har du lust att berätta för en okunnig vad detta innebär?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Är jag den ända som fortfarande inte fått mitt exemplar? Fy fan för elgiganten säger jag bara, sämsta skiten någonsin. Skickade idag ett nerdrage mail. Hoppas dom blir klada ;D

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Btw funkar inte konsolkommandon för er heller? Gör jag något fel? Känns som att något så basalt som att visa FPSen inte borde vara kvantfysik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grillmeister:

Btw funkar inte konsolkommandon för er heller? Gör jag något fel? Känns som att något så basalt som att visa FPSen inte borde vara kvantfysik.

/cg_drawfps 1 borde det vara, annars ta fraps.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Är jag den ända som fortfarande inte fått mitt exemplar? Fy fan för elgiganten säger jag bara, sämsta skiten någonsin. Skickade idag ett nerdrage mail. Hoppas dom blir klada ;D

Beställde från dem i Söndags har fortfarande inte kommit

Permalänk
Medlem

För er som laggar extremt, jag va tvungen och stänga av "Sync every frame" eller något sånt som är Vertical Sync i annan skepnad tror jag.

Efter det flyter allt på perfekt.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Beställde från dem i Söndags har fortfarande inte kommit

Och jag beställde från PC City i söndags (samma koncern/lager) och det har fortfarande inte kommit. Vet inte hur det var med El Gigangten mec PC City hade på hemsidan utfäst "Förhandsboka hos oss och få spelet på releasedagen" Jo, tjena. Aldrig mer dessa 2 återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timL:

Och jag beställde från PC City i söndags (samma koncern/lager) och det har fortfarande inte kommit. Vet inte hur det var med El Gigangten mec PC City hade på hemsidan utfäst "Förhandsboka hos oss och få spelet på releasedagen" Jo, tjena. Aldrig mer dessa 2 återförsäljare.

Jo, Elgiganten skrev samma på deras hemsida, jag beställde som sagt i söndags men de skickade inte ens iväg brevet förens igår

Permalänk
Medlem

Jag köpte och laddade ner det igår natt.

Jag har inga problem med att få spelet att flyta, däremot har jag upplevt laggen som folk pratar om, ryckte till ett par gånger och jag såg andra spelare rycka.

Sedan tycker jag verkligen inte att det håller upp till Battlefield Bad Company 2. Jag blev väldigt förvånad över hypen till CoD spelen, BF är bättre på alla fronter och det är egentligen fakta. Det som gjorde detta spel bra var känslan av att ständigt få saker, och det är lite drog varning på det.

Singelplayer har jag inte testat än.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Jo, Elgiganten skrev samma på deras hemsida, jag beställde som sagt i söndags men de skickade inte ens iväg brevet förens igår

Tror postgången har en del att göra med snövädret. Men isåfall bör de gardera sig genom att skicka spelet senast torsdag förra veckan, men det verkar tydligen inte vara viktigt för dem att hålla löftet om releasedagen. Jag bokade mitt från elgiganten för en vecka sen, dvs onsdag förra veckan och fick det i måndags. De som bokade i söndags verkar dock blivit drabbade av strulet, min kompis beställde då och han hade inte fått det igår iaf. Håll ut!

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Han trodde nog att du pratade om Black Ops helt enkelt. Har du provat Ground War btw? 18 spelare och varannan match TDM/Domination, 10 000p för TDM om jag minns rätt. Domination och TDM blir oftast ungefär samma sak public eftersom majoriteten av spelarna inte har en aning om hur man spelar något annat än TDM

Jaha men måste man inte hämta en flagga eller förstöra en pansarvagn , vet att jag testade en sorst spelstil med 18 slots men då var det med flaggor

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Tror postgången har en del att göra med snövädret. Men isåfall bör de gardera sig genom att skicka spelet senast torsdag förra veckan, men det verkar tydligen inte vara viktigt för dem att hålla löftet om releasedagen. Jag bokade mitt från elgiganten för en vecka sen, dvs onsdag förra veckan och fick det i måndags. De som bokade i söndags verkar dock blivit drabbade av strulet, min kompis beställde då och han hade inte fått det igår iaf. Håll ut!

Att det beror på snön visst, det är mycket möjligt. Men det skulle inte förvåna mig om brevet inte är märkt som A-post. Vilket i sitt fall skulle leda till att leveranstiden är 1-3 dagar och inte 1 dag, som i sin tur innebär att om man beställde på söndagen, brevet skickades på måndagen och skall då ankomma 1-3 dagar senare :). Nu verkar det inte göra något iaf då MPn verkar vara strulig just nu.

Spelet verkar däremot vara det mest vettiga som släppts sedan MW1 som jag avgudade!

Permalänk
Skrivet av Grillmeister:

Tror postgången har en del att göra med snövädret. Men isåfall bör de gardera sig genom att skicka spelet senast torsdag förra veckan, men det verkar tydligen inte vara viktigt för dem att hålla löftet om releasedagen. Jag bokade mitt från elgiganten för en vecka sen, dvs onsdag förra veckan och fick det i måndags. De som bokade i söndags verkar dock blivit drabbade av strulet, min kompis beställde då och han hade inte fått det igår iaf. Håll ut!

Dom får ju dock inte skicka ut det så tidigt. har dom otur så får dom betala VÄLDIGT mycket skadestånd

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av timL:

Att det beror på snön visst, det är mycket möjligt. Men det skulle inte förvåna mig om brevet inte är märkt som A-post. Vilket i sitt fall skulle leda till att leveranstiden är 1-3 dagar och inte 1 dag, som i sin tur innebär att om man beställde på söndagen, brevet skickades på måndagen och skall då ankomma 1-3 dagar senare :). Nu verkar det inte göra något iaf då MPn verkar vara strulig just nu.

Spelet verkar däremot vara det mest vettiga som släppts sedan MW1 som jag avgudade!

Står 1-3 dagar på orderbekräftelsen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Dom får ju dock inte skicka ut det så tidigt. har dom otur så får dom betala VÄLDIGT mycket skadestånd

Svårt att se problemet i det eftersom jag fick det en dag innan det släpptes, dvs igår. Då gick det att spela för första gången. Är det inte lite samma princip? Jag fick det innan, en dag innan eller en vecka, vad gör det för skillnad när det ändå inte går att spela förrän releasedagen?

Permalänk
Medlem

Avslutade precis min första match, utan lag. Fick upp till lvl 5 men sen efter någon minut var jag tillbaka till lvl 1 igen. o_O

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem

Får panik på det här lagget. Bara jag som laggar bland mina kompisar i princip med. Blir att köra MW2 nästan :S

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Kan ej spela online

Hej!
Igår fick jag min dvd och installerade spelet snabbt som attan, sen körde jag klart singelplayer delen och hade tänkt att börja spela multi idag.
Det sket sig, när jag försöker starta multiplayer så säger steam att spelet inte är tillgängligt just nu och att jag ska försöka senare.
Nån som vet vad det beror på och eller hur jag kommer runt detta?
//Lennart

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Hmm .. ? Spelet använder steam om det är det du undrar.

Vetefan vad jag menade

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk

Är det någon mer som upplever spelets kontroller som aningen sega?
Det käns mest när man står still och ska springa iväg, eller rör på musen för att sikta. Vet inte hur jag ska beskriva det, men det känns segt helt enkelt. Inte 100% respons som i MW2

Detta gäller PC-versionen, har inte testat någon konsollversion.