Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Avstängd

Tänkte köpa spelet. Men jag har ingen läsare. Så undrar om man kan göra som med mw2. Lägga in koden i steam och ta hem spelet. Eller måste jag använda skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Tänkte köpa spelet. Men jag har ingen läsare. Så undrar om man kan göra som med mw2. Lägga in koden i steam och ta hem spelet. Eller måste jag använda skiva?

Bara lägga till koden i steam så tankar den hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Tänkte köpa spelet. Men jag har ingen läsare. Så undrar om man kan göra som med mw2. Lägga in koden i steam och ta hem spelet. Eller måste jag använda skiva?

Ja, du kan ladda hem den genom att skriva in koden.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Även jag beställde spelet från Elgiganten i Söndags, de skickade det på releasedagen, tisdag. Har pratat med Elgiganten om detta och de säger att samtliga spel ska ha skickats på Måndagen men något måste gått fel.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Jag beställde från elgiganten i söndags, fick precis spelet med den lite sena posten (förståeligt med tanke på all snö!).
Dags att testa liret

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Har du lust att berätta för en okunnig vad detta innebär?

Det betyder att servern inte hinner med att skicka och ta emot all information som behövs till alla spelare på servern.

Du kan använda det gamla kommandot drawlagometer 1. Det är en gammalt kommando som funnits sedan q3 tiden och det är väldigt använtbart för att se lagg.

Om du skriver in kommandot i consolen får du fram en liten ruta på höger sida på skärmen. Mitten strecket ska vara blått om allt flyter på bra. Det betyder att servern och du "ser" samma sak. Men om strecket visar gula "spikar" betyder det att servern och din dator inte "ser" samma sak. Då laggar din bild. Och pga av att maxraten på servrarna är satt till 5000 och inte 25000 hinner inte servern med att "synka" upp med alla spelare på servern.

Om du testar det kommandot ska du nog se att laggen inträffar samtidigt som de gula "spikarna" visas.
I cod4 betydde det oftast att det var serverlagg iaf.

Permalänk
Medlem

Kan ej spela online

Hej!
Igår fick jag min dvd och installerade spelet snabbt som attan, sen körde jag klart singelplayer delen och hade tänkt att börja spela multi idag.
Det sket sig, när jag försöker starta multiplayer så säger steam att spelet inte är tillgängligt just nu och att jag ska försöka senare.
Nån som vet vad det beror på och eller hur jag kommer runt detta?
//Lennart

Permalänk
Medlem
Skrivet av LenHed:

Hej!
Igår fick jag min dvd och installerade spelet snabbt som attan, sen körde jag klart singelplayer delen och hade tänkt att börja spela multi idag.
Det sket sig, när jag försöker starta multiplayer så säger steam att spelet inte är tillgängligt just nu och att jag ska försöka senare.
Nån som vet vad det beror på och eller hur jag kommer runt detta?
//Lennart

markera spelet, höger klicka, ta inställningar, local files, verify integrity of game cache. funkade för mig på andra spel.

annars googla lite efter problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Är det någon mer som upplever spelets kontroller som aningen sega?
Det käns mest när man står still och ska springa iväg, eller rör på musen för att sikta. Vet inte hur jag ska beskriva det, men det känns segt helt enkelt. Inte 100% respons som i MW2

Detta gäller PC-versionen, har inte testat någon konsollversion.

Stäng av v-sync, borde fixa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Även jag beställde spelet från Elgiganten i Söndags, de skickade det på releasedagen, tisdag. Har pratat med Elgiganten om detta och de säger att samtliga spel ska ha skickats på Måndagen men något måste gått fel.

Det var konstigt....Något måste blivit fel som du sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hoppas att det kommer en pro mod efter några veckor när modverktyget släpps.
Nån som vet något om en record funktion inbyggd?

Skrivet av LenHed:

Hej!
Igår fick jag min dvd och installerade spelet snabbt som attan, sen körde jag klart singelplayer delen och hade tänkt att börja spela multi idag.
Det sket sig, när jag försöker starta multiplayer så säger steam att spelet inte är tillgängligt just nu och att jag ska försöka senare.
Nån som vet vad det beror på och eller hur jagl kommer runt detta?
//Lennart

Det kan bero på att dom uppdaterar servrarna, iallafall så hoppas jag pa det.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Precis lirat i 6 timmar online och fy fan vad underbart spel. RC-bilen och hundarna är grymma grejer. Jag känner dock att detta och MW2 är separata spel som känns mindre som föregångare vs uppföljare, dvs MW2 kommer fortfarande att leva kvar därför att det är bra på sitt sätt. Det var trots allt bara ett år sedan MW2 släpptes så det lär inte dö bara för att Black Ops finns. Men BO är en fullvärdig förbättring av COD-serien.

Sticks & Stones var riktigt kul!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Står 1-3 dagar på orderbekräftelsen...

Men det står också att dem skall leverera på releaseedagen, vilket i detta fall var 1 dag till. Vi får väl skylla på snön...

Permalänk
Medlem

Så mycket klagomål på att spelet är buggigt,. Hur många spel (med multiplayer läge) har inte haft problem vid release ? Jag kan inte minnas något spel utan problem, MW2 blev jag utsparkad i hela tiden dom första dagarna, BFBC2 kunde jag inte komma in på en enda server det första dygnet, för att nämna 2 exempel. Klart man vill att sakerna ska funka felfritt vid release. Men tyvärr så händer inte det särskilt ofta, ge spelet 1-2 veckor så ska ni se att det flyter på bra för majoriteten.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av timL:

Men det står också att dem skall leverera på releaseedagen, vilket i detta fall var 1 dag till. Vi får väl skylla på snön...

Att folk klagar på att spelet inte kommit på tisdagen om det skickades på måndagen förstår jag inte, posten tar ju ofta 2dagar, men att spelet däremot skickas på releasedagen är ju dock väldigt slarvigt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Det där med att maxframen bara är 5000 på alla servrar istället för 25000 som ni nämner. Det måste väl isåfall påverka ALLA som är inne på servern? Inte bara för några?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

markera spelet, höger klicka, ta inställningar, local files, verify integrity of game cache. funkade för mig på andra spel.

annars googla lite efter problemet

Ah stort tack, det löste problemet

Permalänk
Skrivet av kalkih:

Står 1-3 dagar på orderbekräftelsen...

Det stod också att dom skulle skicka en leverans bekräftelse på deras hemsida, jag har inte fått någon sådan ;(.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Allting fungerade felfritt för mig igår, inge lagg.
Och dessutom fick jag bättre scores med, lösningen va att stänga av Vsync

Ska kolla om det fungerar lika bra idag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

HAr massa problem med mitt, får fps-drop konstant och/eller så ligger den på 60 konstant men ändå "hackar" det fram.
Om jag stänger av V sync blir det ännu värre.

Har haft liknande problem på cod förut, fast då hacka det lite i början och sen flöt det på fint.

Någon som har en idé på hur jag kan lösa problemet ?

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt att göra logo, synd att de inte är apb

Permalänk
Medlem

Nån som har något tips på hur man slipper hete "unknown soldier 6" när man spelar? Har man inte sitt namn från Steam som i MW2?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jag minskade mitt lagg en aning med /cl_maxpackets 100 i konsolen. Det är dock fortfarande teleporterande Jediriddare man måste slåss emot ibland vilket går mig på nerverna. Förutom kommandot ovan har jag även fixat så spelet kör på 1 GPU och multithreaded CPU-användning...

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/11/10/Codbo.jpg?t=original&k=4b7c2bd0

Sådär ser resursanvändningen ut... GPU'n maxar runt 70-75% och snittar 50% (GTX 460), medans spelet använder en kärna till ca 80% (max 90%) och en till runt 65%... Finns således att ta av. Men som sagt, känns inte som att lagget beror av hårdvaran utan av för långa kafferaster hos utvecklarna...

Edit: Kan även tillägga att FRAPS noterar FPS mellan 70 och 90 i Multiplayer. Taket på 90 FPS har jag inte tagit bort, ser som ingen anledning... Just ja, sitter på 100 MBit upp och ner också och kör kabel så det är knappast linan som kämpar...

Man måste ju fan undra vart PC-spelindustrin är på väg? Jag menar seriöst? Största släppet på hela året och dom kan inte få till det... Nog för att man får räkna med lite buggar men ett i stort sett ospelbart spel? Har köpt 2 spel i år, det här och Fallout New Vegas... båda har fan i knappt Betafärdigt skick...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Förstår inte för mig laggar det inget alls och de som fryslaggar är oftast freekills.

Permalänk
Medlem

mitt spel startar inte, vad fan ska jag göra?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Hahahaha kommunist fascist, det bästa mellan två världar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiD:

Nån som har något tips på hur man slipper hete "unknown soldier 6" när man spelar? Har man inte sitt namn från Steam som i MW2?

Jo..

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Tycker det verkar vara det bäst cod spelet på länge, retar mig bara på en sak. alla dessa jävla filmer som man inte kan skippa. Jävla dynga...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Borde inte jag kunna med min Amd X4 965 black editon och gtx 460 OC kunna spela detta spelet på rätt så höga setting?
det laggar enormt för mig när jag försöker spela på lite högre inställningar , även på låga :/

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Hur fan ligger det till egentligen, man ser trådar överallt på olika forum hur ospelbart Black Ops är pga lagget/fps'en. Trots detta är spelet mest spelat på Steam med 77,433 spelar i skrivande stund?

Enligt videos på Youtube verkar det ju vara helt ospelbart med feta fryslagg på sekunder.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡