Natural Selection 2 - Tråden

Permalänk
Medlem

fasen, det var en bra fråga.
står ingen som helst info ifall betan ingår längre eller inte.

hmm..för tidigare ingick både alpha och beta, sen bara beta och nu står inget.
kanske är så?

Jag tror betan ska ingå då en hel del spelare dykt upp och många servrar är fulla konstant.

försök hitta tester på som jämnför din hårvara med dom rekkade?
i annat fall, köp och chansa om du får betan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fasen, det var en bra fråga.
står ingen som helst info ifall betan ingår längre eller inte.

hmm..för tidigare ingick både alpha och beta, sen bara beta och nu står inget.
kanske är så?

Jag tror betan ska ingå då en hel del spelare dykt upp och många servrar är fulla konstant.

försök hitta tester på som jämnför din hårvara med dom rekkade?
i annat fall, köp och chansa om du får betan

Aha, finns alltså ingen benchmark? Är tämligen säker på att man inte får det nu, utan att man får nöja sig med att vänta till 31a okt... vilket inte är så farligt jobbigt i sig, men det roliga vore ju som sagt att se hur datorn står sig! Jo, har försökt, hehe. Kanske inte gjort det väl nog, men i vilket fall som helst så upplever jag det som svårtillgänglig information.. Lättast vore ju onekligen om någon med likadan dator har testat..

Permalänk
Medlem

mm, eller ofra ~196kr

Logiskt borde du kunna köra på med.
minumun är ju skrot och korn:

Processor:Core 2 Duo 2.6 ghz
Memory:2 GB RAM
Graphics:DirectX 9 compatible video card with 1GB, ATI X800, NVidia 8600 or better

EDIT:
Hur många på Swec har köp eller kommer?
kanske går att dra ihop nåt tattar-gäng?
Verkar lite svalt intresse för NS2 här humm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

har börjat köra lite NS1 bara för att få lite flashbacks ;)... är otroligt sugen på NS2 nu och köpte det för ca 1 månad sen, försöker övertala alla som gillar fps/strategi att skaffa detta

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem

antar att du ej fick tillgång till betan?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hur är de med detta spel, lever de? Undra lite hur eSporten scenen ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swefoo:

Hur är de med detta spel, lever de? Undra lite hur eSporten scenen ser ut.

Jag kan säga såhär... Just nu sitter jag och tittar på en live-stream med 2-3 kommentatorer från USA. Tidigare idag var det qualifications från EU, och om jag förstår det rätt ska finalen spelas i Köln på nån mässa där.

http://sv.twitch.tv/naturalselection2
sänder alltid klanmatcher, finns även på youtube med massa blandade videos.

http://battlefy.com/season/22/#/teams
här kan ni se de europeiska lag som ställt upp och deras stats osv...

Permalänk
Medlem

släpps lös den 31.

enda "negativa" med spelet är a tt dom senaste matcherna har tagit 1h & ca 20min, pga man bollat övertaget fram och tillbaka konstant.
Måste ta tag i att börja lära mig commander

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Okej, jag har kollat runt lite under natten, spelet ser roligt ut. Även eSport scenen kan bli stor, allt finns som behövs. Så det blev ett impulsköp på Steam Vi ses den 31!

Permalänk
Medlem

äh, vi ses redan nu...eller iaf en del
ska bli intressant och se hur många fler spelare det dyker upp.
många servrar är redan fulla man spelar på, så det blir trevligt detta.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Spelet släpps om bara några ynka minuter nu!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Spelet släpps om bara några ynka minuter nu!

När släpps de egentligen klockan är fan över 1 =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Laddar ner just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

När släpps de egentligen klockan är fan över 1 =(

brukar det inte vara 19,00 när det gäller steam?

Så att det hade ökat med spelare en heldel igår, gissar på en del länder fick sitt igår?
känns lite konstigt annars att gå från 5-10 servrar fulla till 20+.

nae, men mycket roligt detta

EDIT: nu blev det genast mycket svårare.....
tur att man hann lägga några servrar som favorit.

Märks att det gick från slutet sällskap till allmänt.
Nu kan verkligen ingen...absolut ingen spela i lag, alla springer kors och tvärs, sköter sitt egna race, ingen lyssnar på commandern,ingen som bryr sig alls om laget.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Körde igår ett game, och får säga att det var verkligen koordinerat game, körde på en 6v6 server. Alla använde sig utav in-game voice och kommunikationen var på top, vi samlade resources till 3 av oss hade exo-suit med dubbla miniguns, sedan dom 3 andra körde flamethrower och weldade då å då! Kan säga att då vann vi ganska hårt som marines!

Jag är riktigt nöjd överlag hur spelet är. Det var värt väntan om man säger så! Nu gäller det bara att hitta någon community som spelar NS2 på en seriösare nivå än å pubstompa bara!

Permalänk
Medlem

Köpte det igår, helt klart värt ~200:-. Hade varit kul och lira som ett lag med några och använda vo-ip

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Köpte det igår, helt klart värt ~200:-. Hade varit kul och lira som ett lag med några och använda vo-ip

Vissa servers har ordentligt med teamplay och alla pratar med varandra, andra servers inte så mycket... Den inbyggda VOIPen i spelet är riktigt bra faktiskt. Spelar man mycket som commander är det rekommenderat att man pratar så mycket som möjligt med laget, för att styra upp folket på marken aka "drönarna" :D. Så, mitt tips är att om ni hamnar på en server med en commander som pratar eller skriver mycket, se till att följa hans orders då han är den som ser mest och planerar för er vinst!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

brukar det inte vara 19,00 när det gäller steam?

Så att det hade ökat med spelare en heldel igår, gissar på en del länder fick sitt igår?
känns lite konstigt annars att gå från 5-10 servrar fulla till 20+.

nae, men mycket roligt detta

EDIT: nu blev det genast mycket svårare.....
tur att man hann lägga några servrar som favorit.

Märks att det gick från slutet sällskap till allmänt.
Nu kan verkligen ingen...absolut ingen spela i lag, alla springer kors och tvärs, sköter sitt egna race, ingen lyssnar på commandern,ingen som bryr sig alls om laget.

Vilka servrar har du som favoriter? Har bara kört betan sporadiskt men visst blir det mer "allmänt" nu. Men man får ta det helt enkelt, alla är noobs i början. Nu har vi ju ett spel som inte är som alla andra, där det helt enkelt inte fungerar att spawna o sen springa. Alla är ju vana vid hjärnlösa shooters så ge det lite tid.

Har iaf inte spelat på en tag men satan i gatan vad dom har polerat sedan betan, spelet flyter på och massor är verkligen fixat, det hade jag inte väntat mig. Känns mer polerat än vissa storspel där ute. Det här kommer att bli en riktig höjdare, ska på lan om en vecka och då jävlar Kanon att man som förhandsbokare även fick en extra key att dela med sig utav.

Ångrar att jag missade detta till HL1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vilka servrar har du som favoriter? Har bara kört betan sporadiskt men visst blir det mer "allmänt" nu. Men man får ta det helt enkelt, alla är noobs i början. Nu har vi ju ett spel som inte är som alla andra, där det helt enkelt inte fungerar att spawna o sen springa. Alla är ju vana vid hjärnlösa shooters så ge det lite tid.

Har iaf inte spelat på en tag men satan i gatan vad dom har polerat sedan betan, spelet flyter på och massor är verkligen fixat, det hade jag inte väntat mig. Känns mer polerat än vissa storspel där ute. Det här kommer att bli en riktig höjdare, ska på lan om en vecka och då jävlar Kanon att man som förhandsbokare även fick en extra key att dela med sig utav.

Ångrar att jag missade detta till HL1

Kör på heidis och oldassgamers, gillar 10vs10, lagom mängd

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Spelat NS2 sedan alfan (och mycket NS1 genom åren). Trevligt spel!

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Läs här:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/11/03/how-natural-select...

Historien om utvecklingen av NS2, och hur det nästan aldrig blev något spel.
“It would just be so humiliating to close the company and go work for Zynga,” Cleveland replies when I ask him what kept the team going. “I remember one year I was at GDC, and everyone commented on how depressed I looked. Everyone was like, ‘What is wrong?’ I think it was 2005. I was probably thinking, ‘I’m gonna have to go work for some other company that I don’t like. I give up. Bye-bye dream, throw it in the garbage.’”

Permalänk
Medlem

Spelat lite nu och kan lätt säga att det är bland det roligaste fps liret på flera år :).

Permalänk
Medlem

Hur många köpt det nu efter releasen?

börjat bli riktigt roligt igen nu när folk blivit lite varma i kläderna.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet två dagar före release, redan har jag sjunkit ner 35 timmar Har inte hittat ett spelet som är något i närheten så bra som detta.

Permalänk
Medlem

bf3 kan slänga sig i väggen

Permalänk
Medlem

Kommer gärna in och "latjar" om någon känner för att visa hur det går till.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja samla ihop lite folk för att lära sig commander.
svårt att hinna och hänga med allt och slutar med att folk ejectar en

Så ni vet, är ni missnöjda med er commander, det går att rösta ut han från sin post.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Grymt roligt spel, speciellt när man har ett lag med bra teamwork! Har lite problem med min fps i lategame dock. Droppar ner till 20 ibland :/ lite svårt att springa omkring i 100 km/h med en skulk då.

Permalänk
Avstängd

Någon som vill lira lite? JohanDiesel @ Steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

skulle gärna vilja samla ihop lite folk för att lära sig commander.
svårt att hinna och hänga med allt och slutar med att folk ejectar en

Så ni vet, är ni missnöjda med er commander, det går att rösta ut han från sin post.

Kan rekomendera dig att kolla lite på deras officiella youtube-kanal NaturalSelection2HD. Efter det borde du klara av att vara commander i ett riktigt game på en "Rookie" server iallafall.