Natural Selection 2 - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Kan rekomendera dig att kolla lite på deras officiella youtube-kanal NaturalSelection2HD. Efter det borde du klara av att vara commander i ett riktigt game på en "Rookie" server iallafall.

gillar mer lära mig genom att testa mig fram.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Körde lite idag, hundra gånger mer optimerat än betan när jag testade då det laggade. Nu gick alls skit najs , kul var de också. Blir o lira lite mer sen.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Hedersmedlem

Dom släppte lite statistik från försäljningen.
http://www.unknownworlds.com/images/ns2/PostLaunchStatsReleas...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som lirar fortfarande hehe?
Verkar ju lite små dött när man kollar steam statistiken.
Däremot så älskar jag spelet själv, helt underbart :).

Permalänk
Medlem

jag spelar.
Dock har man fastnat för Red Alert 2 just nu :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Någon som lirar fortfarande hehe?
Verkar ju lite små dött när man kollar steam statistiken.
Däremot så älskar jag spelet själv, helt underbart :).

när jag spelar så verkar dom flesta servrarna vara fulla

Permalänk
Medlem

Världens sämsta server browser. Man kan tro att man letar spel på WoN 1998...urk.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

när jag spelar så verkar dom flesta servrarna vara fulla

True, Men jag menade att spelet ligger på topputsäljnings listan på steam.
och ändå så har det bara ca 5k aktiva användare som peak.

Trodde det var populärare än så :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Världens sämsta server browser. Man kan tro att man letar spel på WoN 1998...urk.

Jasså? Fungerar perfekt för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

spelar precis på [SWE]Game - BITG server.

en av dom sämsta jag varit inne på.
knappt någon rookie, men lagspel...vad är det?

en lerk som flyger runt i cirklar och sköter sig själv.
marines håller en korridor, finns tre vägar, vent, bakifrån och framifrån.
alla springer framifrån och dom bara sitter och väntar ut.

säger att ta trumman eller bakifrån samt samla ihop oss så blir det lättare...men inget en själ lyssnar.
så fort en hive är under attack, inte en människa är där. utan man står där som ensam gorge och försöker.

nae, sista rundan på den servern iaf haha

Och som sagt, man kommer ingenvart om man spelar solo...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

För dom som vill, så finns det en officiell liga för just natural selection http://www.ensl.org

För dom som vill spela lite competitive kan ni alltid prata via en clan där, ett bra sätt att komma i kontakt med någon för att se om dom är aktiva eller inte!

Själv spelar jag i Mint, dock har vi fullt line-up just nu.

Permalänk
Medlem

Hittat några fler servrar man avskyr.

alla FR.

1. ingen idle kick, dvs 1-3 pers i ready room , afk eller speccar - dvs det blir alltid ojämna lag.
2. folk ser ett lag går bättre, sätter sig i RR och försöker ta sig in i vinnande laget.
3. Nötter kan inte eng, utan 3 av 10 pers kan franska, då ska dom fan sitter och bubbla på sin språk även om flertal säger använd eng så alla förstår, icke sa nicke.
Commandern sitter där och luktar vitlök och pratar som om han/hon/det försöker ragga på en med sitt "romantiska" språk.
4. avsaknaden av teamwork är riktigt stor - dvs det slutar med punkt 2 igen.
5. Börja läs från punkt 1 igen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Finns det folk som spelar fortfarande? Tänkte jag skulle lira lite NS2 såhär på morgonen, men hittade ingen server med vettig ping eller så var dom helt tomma.

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande, dock blir det alltid på eftermiddagen/kvällen.
Då är i princip alla 10/10 servrar och uppåt fulla.

EDIT: har ping-taket på max 170.
Fungerar perfa med ping upp till 150...iaf för mig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Jag spelar fortfarande, dock blir det alltid på eftermiddagen/kvällen.
Då är i princip alla 10/10 servrar och uppåt fulla.

EDIT: har ping-taket på max 170.
Fungerar perfa med ping upp till 150...iaf för mig.

Ja samma här. Är det inte så att pingen i ns2 är lite off? Har varit med om flera gånger att folk kommer in på servern och undrar om sin ping "I dont have this high ping in other games"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vet inte, har aldrig brytt mig så länge den varit grön.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte detta igår när det var på daily deal. Riktigt roligt spel måste jag säga, speciellt när man hamnar i ett lag med bra commander. Ganska svårt i början dock...

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Riktigt roligt spel, fast jag har inte lärt mej så mkt ännu.
Om det är nån som vill spela så skicka ett pm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För er som vill spela lite mer seriösa matcher utan att gå "all out" och hitta en klan så kan jag rekommendera ENSL-gathers.
www.ensl.org/gathers/latest/45
6v6-matcher med lite mer teamwork än public. Tolv pers signar upp sig på hemsidan, lagkaptener, karta och server röstas fram, närvaro på teamspeak är obligatoriskt. Största nackdelen är att det inte är så många som kör, så det kan ta lite tid att få igång en match. Men ju fler som upptäcker sidan, ju bättre blir det!

Är ni nya så är det inget större problem, så länge som ni lyssnar så kommer ni få gott om hjälp och vägledning.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Denna map är kanske något man borde testa, längesen man körde såna här kartor. Kommer att tänka på cs_rats (tror jag den hette)
http://www.youtube.com/watch?v=GO7VB_myQoY

Permalänk

Vad har ni för favorit banor? Summit är den enda jag kan någorlunda bra
Har märkt att 16 slots servarna är roligast, fler spelare än det så blir det så rörigt. En dålig sak är att jag blivit helt beroende av camo när jag spelar alien.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

upp till 20p servar gillar jag.

Kan bara köra alien, suger riktigt riktigt hårt som marine tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Fade och lerk tycker jag är roligast just nu. Har inte spelat marine på ett tag, så roligt med camo, gömma sig och hoppa fram och ta ett par marines.

Visa signatur
Permalänk
Geeks Gaming

Är billigt på steam i 40 timmar till (78kr) http://store.steampowered.com/app/4920/

Plus att vi kollar på att kunna slänga upp en server för SweClockers/Skyttegrav

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Spelade NS1 ganska mycket för en hel del år sedan och såg att det kommit en tvåa! Givet köp. Får testa imorgon när det har laddats ner.

Permalänk
Geeks Gaming

Jag tycker det är ett jävligt kul spel... mycket skill.. mycket att göra... men känner sig inte dum när man spelar som man gör med andra spel *host*cod*host*

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

säger som man sagt tidigare, att köra själv är ingen hit, visst du kan dräpa 1-2 per om man har tur, men oftast åker man själv på smisk rätt bra.

Dom enda ggr jag attackerar själv är för att uppehålla dom medans mina lagnissar fixar lite med annat.
Är ingen K/D kåt person heller, så man får offra sig för att vinna hehe.

läste nånstans att det kommer en ny officiel karta inom kort, som varit runt 1år i utveckling, ska bli intressant!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

säger som man sagt tidigare, att köra själv är ingen hit, visst du kan dräpa 1-2 per om man har tur, men oftast åker man själv på smisk rätt bra.

Dom enda ggr jag attackerar själv är för att uppehålla dom medans mina lagnissar fixar lite med annat.
Är ingen K/D kåt person heller, så man får offra sig för att vinna hehe.

läste nånstans att det kommer en ny officiel karta inom kort, som varit runt 1år i utveckling, ska bli intressant!

Spännande

Visa signatur
Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Toivo83:

säger som man sagt tidigare, att köra själv är ingen hit, visst du kan dräpa 1-2 per om man har tur, men oftast åker man själv på smisk rätt bra.

Dom enda ggr jag attackerar själv är för att uppehålla dom medans mina lagnissar fixar lite med annat.
Är ingen K/D kåt person heller, så man får offra sig för att vinna hehe.

läste nånstans att det kommer en ny officiel karta inom kort, som varit runt 1år i utveckling, ska bli intressant!

Är klart det är roligare med några stycken... jag säger som jag brukar göra... in på SweC's mumble och spela... vi brukar va några stycken.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|