Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

imdb.com är nere! Första gången nånsing tror jag som jag har varit med om att den är nere..

Kort stop isåfall för det är den inte nu

Permalänk
Skrivet av aluser:

Kort stop isåfall för det är den inte nu

Kanon(kula) för nu funkar den igen ja som sakt!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Ebay fungerar inte för mig. Är det samma för er andra?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Skrivet av mtpocket:

Ebay fungerar inte för mig. Är det samma för er andra?

Jag kommer ibland in på Ebay men inloggningen fungerar inte. Ibland kommer jag inte in alls.

edit:

Nu fungerar det igen!

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Når inte superstart.se och facebook.com, någon mer med samma problem?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Når inte superstart.se och facebook.com, någon mer med samma problem?

Bara du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Testade byta dns till Googles nu och det fungerade utmärkt, troligen var det väl bara den automatiska dnsen som inte tyckte om mig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Verkar va lite allmänt strul över atlanten just nu på Telia, nån annan som märkt?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Flashback Forum (www.flashback.org) är ju nere, är inte så inbiten men har faktiskt aldrig varit med om det förr

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Keeper of Traditions

Piratebay verkar ligga nere, någon som hört varför?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Piratebay verkar ligga nere, någon som hört varför?

http://unvis.it/www.dn.se/ekonomi/it-razzia-hopkopplas-med-pi...

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Keeper of Traditions

Jaha ja, nu har de vart igång igen, ja...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Torrentz.eu har inte fungerat för mig på några dagar. I alla fall inte hemifrån. Surfar jag in på mobilen funkar det och även på jobbet.
Har Bahnhof. Någon annan här som använder den sidan och har upplevt samma problem?

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme3 | i5 4670K | Corsair 1600 MHz 8 GB | ASUS GTX770DC2-OC | Asus Xonar D1 | Samsung EVO 860 250 GB + ~ 3,4 TB lagring | Corsair HX750 | Antec P280 | Func KB-460 + QPAD 5K LE | Sennheiser PC360 G4ME | BenQ XL2411Z + BenQ G2420HDBL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobox:

Torrentz.eu har inte fungerat för mig på några dagar. I alla fall inte hemifrån. Surfar jag in på mobilen funkar det och även på jobbet.
Har Bahnhof. Någon annan här som använder den sidan och har upplevt samma problem?

Funkar för mig, testa igen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobox:

Torrentz.eu har inte fungerat för mig på några dagar. I alla fall inte hemifrån. Surfar jag in på mobilen funkar det och även på jobbet.
Har Bahnhof. Någon annan här som använder den sidan och har upplevt samma problem?

Kommer inte heller in på torrentz.eu med Bahnhof men med tele2 på mobilen går allt bra.
Känns som om Bahnhof skulle vara den sista leverantören att blocka sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NGage:

Kommer inte heller in på torrentz.eu med Bahnhof men med tele2 på mobilen går allt bra.
Känns som om Bahnhof skulle vara den sista leverantören att blocka sidor.

Precis. Känns inte så troligt. Fungerar fortfarande inte för mig.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme3 | i5 4670K | Corsair 1600 MHz 8 GB | ASUS GTX770DC2-OC | Asus Xonar D1 | Samsung EVO 860 250 GB + ~ 3,4 TB lagring | Corsair HX750 | Antec P280 | Func KB-460 + QPAD 5K LE | Sennheiser PC360 G4ME | BenQ XL2411Z + BenQ G2420HDBL

Permalänk
Medlem

Jag kommer heller inte in på torrentz.eu med Bahnhof...

Permalänk
Avstängd

bara för att ge lite feedback då, funkar här med bbb

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

bara för att ge lite feedback då, funkar här med bbb

Konstigt. Funkar för min polare också som sitter på Telia och det funkar på min mobil med Tele2 men inte på min PC där jag har Bahnhof. Känns inte riktigt som att dom skulle blockera en sådan sida...

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Nu funkar Torrentz för mig igen!

Permalänk
Medlem

[Løst] Fler der ikke logge inn på Steam klienten i natt?

[Virke å være noe med den nye oppdatering der oppfatter min datamaskin som "ny" og derfor sender Steam Guard for gjøre en ekstra bekreftelse av konto innlogging. Kan nå i alle fall bruke klienten og se mine spill igjen, så jeg vil få håpe at andre som vil ha samme problem bare vil ha å vente litt til Steam systemet vil komme seg i fatt og slette sin Steam klient å bli nødt til å hente ned alle spill igjen.]

Skulle inn for å spille noe spill gjennom min Steam klient da den gjorde en oppdatering innen start og etter det måtte jeg fylle inn navn på konto og passord, noe jeg satt å gjøre automatisk.

Sjekket på min laptop og der vil den også først hente ned en oppdatering av Steam klienten og siden er det samme vise med konto/passord og siden er det stopp med følgende beskjed:

Citat:

Login to Steam failed. Either the specified account does not exist, or the password was wrong. Please check you account name and password and try again.

I web leseren er mitt konto i orden, så vidt jeg kan se, så det virke å være noe problem relatert til noe etter oppdateringen av Steam klienten eller nettverket/server. Windows Firewall burde ikke være noe problem fra det jeg kan se...spesielt da laptop har windows 7 x64 og stasjonære har windows 10 x64 TP build 9879.

Alle mine spill forsvant lokalt på min stasjonære da jeg fjernet (gjennom Program and Features i Windows) og ladet ned på nytt klienten. Veldig dårlig å ikke gi valget til å beholde spillene i Steam app folder, slik en kan hente ned kun klienten og installere det på nytt, dersom nå oppdateringen ville ha blitt noe feil med.

Er det fler her på Sweclocker som opplever problem med innlogging på Steam nå i natt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Skulle inn for å spille noe spill gjennom min Steam klient da den gjorde en oppdatering innen start og etter det måtte jeg fylle inn navn på konto og passord, noe jeg satt å gjøre automatisk.

Sjekket på min laptop og der vil den også først hente ned en oppdatering av Steam klienten og siden er det samme vise med konto/passord og siden er det stopp med følgende beskjed:

I web leseren er mitt konto i orden, så vidt jeg kan se, så det virke å være noe problem relatert til noe etter oppdateringen av Steam klienten eller nettverket/server. Windows Firewall burde ikke være noe problem fra det jeg kan se...spesielt da laptop har windows 7 x64 og stasjonære har windows 10 x64 TP build 9879.

Alle mine spill forsvant lokalt på min stasjonære da jeg fjernet (gjennom Program and Features i Windows) og ladet ned på nytt klienten. Veldig dårlig å ikke gi valget til å beholde spillene i Steam app folder, slik en kan hente ned kun klienten og installere det på nytt, dersom nå oppdateringen ville ha blitt noe feil med.

Er det fler her på Sweclocker som opplever problem med innlogging på Steam nå i natt?

Nu förstog jag inte allting du skrev, men jag var inloggad i steam när det gick ner, och då stog det att Steam var nere för underhåll. Det ska vara uppe nu iaf

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Jag har problem att komma in på www.bredbandsbolaget.se samtidigt som jag upplever anslutningsproblem till en nas som sitter på BBB.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att nå www.vattenfall.se .Hur fungerar det för dig?

Permalänk
Avstängd

Samma problem för mig.. Jag har även problem med www.teamviewer.se Verkar vara nått knas för jag kommer inte åt en vanlig TeamSpeak server som mina kompisar sitter på.. Och mina vänner i england kom åt www.teamviewer.se och http://www.downforeveryoneorjustme.com denna site säger att både vattenfall och www.teamviewer.se är uppe.. Jag har comhem

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Comhems hemsida:
Problem med bredbandstjänsten

Det är för närvarande problem med bredbandstjänsten i flera delar av landet.

Felet yttrar sig genom att du som kund inte kommer åt vissa hemsidor.

Felavhjälpning pågår och vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta medför.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Kan åter nå www.vattenfall.se samt även nå www.teamviewer.se . Har Comhem.

Permalänk
Medlem

steam nere ?
Kommer ni in på steam ?

kan nå steampowered men support.steampowered verkar nere iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

steam nere ?
Kommer ni in på steam ?

kan nå steampowered men support.steampowered verkar nere iaf.

Jag kommer inte heller in just nu http://steamstat.us/

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Jag kommer inte heller in just nu http://steamstat.us/

support.steampowered.com kommer jag in på utan problem.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG