Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Funderar på att köpa ny telefon och har suktat efter en WP ganska länge men sist jag bytte så hade jag väldigt begränsad budget och det va mitt i skiftet mellan 7 och 8 så det fanns inga budgettelefoner med wp8 då.

Det som gör att jag tvekar e apputbudet, så jag skulle gärna vilja att någon som har koll kan svara på vilka appar det finnas av dom jag använder regelbundet.

9gag, swedbank appen, facebook, twitch.tv, spotify, valfri app för ficklampsfunktion, mobiltbank ID, skånetrafiken, telia zappa och imdb.

Hade varit väldigt tacksam om någon orkar kolla det åt mig.

Sen har jag inte riktigt koll på vilken prisklass jag ska lägga mig i, kan punga ut max 3,5k men e inte säker på att jag behöver en 920 för mina behov som i stort sett består av ringa, smsa och kolla 9gag då det utgör 98% av min telefonanvändning.

I princip finns det mesta av det du skrivit i din lista.

  • 9Gag

  • Facebook (finns även integrerat i operativsystemet, samt en betaversion av appen)

  • Tweetch Player (inte en officiell app, men fungerar oerhört bra, många anser den som bättre än de andra plattformarna)

  • Flashlight XT (finns även många andra, men denna föredrar jag personligen, väldigt minimal)

  • BankID

  • Flertal alternativ till Skånetrafiken finns även tillgänglig (t.ex. Skånependlaren eller Skåne Travel)

  • Telia Zappa finns tyvärr ej, alternativt olika typer av tv-kontrollsappar

  • Swedbank kan nås via webben eller en app vid namn av Bankhubben (tyvärr ej en officiell, då Swedbank är ett gäng fulingar angående detta)

Lumia 920 (tills den 27:e, alltså imorgon vid skrivandets stund) finns idag på Elgiganten för 2222 SEK (erbjudande) utan abonnemang.

Permalänk
Medlem

Lyssnade nyss på Endgadgets podcast angående Nokias kommande modeller. Eftersom Myriam Joire var med förväntade jag mig mest ris men till min förvåning hade de bara goda intryck av 1520 och 2520. Speciellt skärmarna höjdes till skyarna, och alla tre som snackade var överens om att 1520 passar väldigt bra i handen trots den stora skärmen, och kollar man på bilder så har den väldigt tunna kanter. Inte för att jag själv kommer att skaffa någon av dem, men intressant ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Lumia 920 (tills den 27:e, alltså imorgon vid skrivandets stund) finns idag på Elgiganten för 2222 SEK (erbjudande) utan abonnemang.

Finns även på NetOnNet för 2199 kronor. (Utan tidsbegränsning dessutom)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Finns även på NetOnNet för 2199 kronor. (Utan tidsbegränsning dessutom)

De måste ha ändrat priset väldigt nyligen i så fall, men grymt pris för en sådan telefon måste jag säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Finns även på NetOnNet för 2199 kronor. (Utan tidsbegränsning dessutom)

Det är bara den svarta, kan vara värt att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Finns det någon app som liknar Quizkampen eller är det bara så off som det verkar?

Om någon app liknar Quizkampen vet jag ej, då jag inte letat eller försökt att hitta någon liknande.

Däremot kan jag säga att Quizkampen utvecklar en Windows Phone-version av sitt spel. Ingen ETA på spelet... men det var ett tag sedan de gick ut med informationen om en Windows Phone-version.

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa med att överföra filer/musik utan Zune? Jag har Tiny7.

Permalänk
Medlem

Köpt en Samsung Ativ S nyss (första WP) vilka appar rekommenderar ni?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Någon som kan hjälpa med att överföra filer/musik utan Zune? Jag har Tiny7.

Vid en snabb googling dyker det upp resultat som säger något om att ändra i registret för att få en WP7-enhet att dyka upp som en "vanlig" USB-enhet. Har du testat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Köpt en Samsung Ativ S nyss (första WP) vilka appar rekommenderar ni?

Cut the Rope Exp. och några Angry Birds är gratis, vet inte hur länge, så kan kanske vara värt att installera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Köpt en Samsung Ativ S nyss (första WP) vilka appar rekommenderar ni?

Bing apparna, arla köket, riktiga vykort, world OF tanks Assistant (om du spelar spelet alltså)
Run the map.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Vid en snabb googling dyker det upp resultat som säger något om att ändra i registret för att få en WP7-enhet att dyka upp som en "vanlig" USB-enhet. Har du testat det?

Jag märkte det, någon tipsade mig men det funkade inte. Övriga förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Jag märkte det, någon tipsade mig men det funkade inte. Övriga förslag?

Nope, funkar det inte att ändra i registret tror jag att du måste installera Zune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nope, funkar det inte att ändra i registret tror jag att du måste installera Zune.

Zune går inte att installera på Tiny7. Har därför inga låtar på HTC'n...

Permalänk
Medlem

Tjena på er, min fråga lyder; vilken är den bästa appen för att hantera podcast hos WP?

Jag är är helt novis på området, men man behöver väl en pod-app för att sedan kunna addera dit de podcasts som man vill följa och gillar? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Köpt en Samsung Ativ S nyss (första WP) vilka appar rekommenderar ni?

6tag (om du använder Instagram), Vädret, Temperatur (visar faktiskt temperatur på en plats nära dig). Weave News Reader rekommenderas också.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Har försökt googla lite men utan framgång. Så frågar här istället.

Har lite Videos på datorn som man skulle vilja se på sin WP8 lur (lumia 1020), som man gjorde med Android luren som man hade förr.
Just nu har jag försökt med Band of Brothers avsnitt bara som är .mkv format, funka inte. Har förståt att mkv inte stödjs så försökte med konvertera nu (såg nu nr jag skrev att den inte hade konverterats rätt, så ska försöka igen)

*Edit*
Testade med en annan video jag hade på datorn, i avi format. Funkerade utan problem. Så det var jag som misslyckade med konverterigen^^

Så någon som har en bra .MKV konverterare till AVI alt MPEG4 (eller annat format som stöds av Windows Phone 8)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Upptäckte idag att Swish hade kommit med app till Win8 mobile!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Har försökt googla lite men utan framgång. Så frågar här istället.

Har lite Videos på datorn som man skulle vilja se på sin WP8 lur (lumia 1020), som man gjorde med Android luren som man hade förr.
Just nu har jag försökt med Band of Brothers avsnitt bara som är .mkv format, funka inte. Har förståt att mkv inte stödjs så försökte med konvertera nu (såg nu nr jag skrev att den inte hade konverterats rätt, så ska försöka igen)

*Edit*
Testade med en annan video jag hade på datorn, i avi format. Funkerade utan problem. Så det var jag som misslyckade med konverterigen^^

Så någon som har en bra .MKV konverterare till AVI alt MPEG4 (eller annat format som stöds av Windows Phone 8)

Eller kanske om det finns en app som spelar upp MKV till telefonen, har också sökt efter det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Upptäckte idag att Swish hade kommit med app till Win8 mobile!

Skickades från m.sweclockers.com

Win8 mobile är en konstig blanding.
Windows 8 + Windows mobile = win8 mobile?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Win8 mobile är en konstig blanding.
Windows 8 + Windows mobile = win8 mobile??

Hoppas budskapet gick fram ändå:-).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Upptäckte idag att Swish hade kommit med app till Win8 mobile!

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här! Fast du var snabbare.

Min bank har dock inte hunnit uppdatera sin hemsida ännu om att appen även finns till WP8.

Men det är kanon hur som helst!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Grymt att Swish äntligen kommit!!!! Fasen vad jag saknat den, den är grym. Nu är det inte många av de allra viktigaste apparna kvar.

Permalänk

Vore ju kul om Snapchat kunde komma inom en snar framtid...

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Min bank har dock inte hunnit uppdatera sin hemsida ännu om att appen även finns till WP8.

Vad spelar det för roll? WP står ju med på swish-hem sida https://www.getswish.se/?gclid=CI_84_e4vLoCFaV2cAodcSsABQ, och har du mobilt-id sedan innan så kan du ju aktivera appen ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Samma här! Fast du var snabbare.

Min bank har dock inte hunnit uppdatera sin hemsida ännu om att appen även finns till WP8.

Men det är kanon hur som helst!

Sökte efter den av en slump i Store idag, hade hört den skulle komma under hösten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en uppdatering till min 8x antagligen GDR 3 ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviawilde:

Vore ju kul om Snapchat kunde komma inom en snar framtid...

Fanns två stycken för ett tag sen, de är borta från Store nu.

Vet även att Rudy Huyn, mannen bakom bl.a 6tag och 6sec, utvecklar en Snapchatapplikation.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu fick jag en uppdatering till min 8x antagligen GDR 3 ?

Ja korrekt. Eller Update 3 som den heter nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Ja korrekt. Eller Update 3 som den heter nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ju ingen bra uppdatering för mig i alla fall. Låsa skärmen är kanske användbart men nu fungerar inte ex imgur som förr (trycker jag för att gå till nästa bild laddas samma bild igen) , kommer säkert hitta andra hemsidor de lyckats "förstöra" började ju inte bra och bra rättas föresten fortfarande till BRÅ...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb