Kodi (XBMC) - Guiden för filmälskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Va länge sen jag frågade... men är det nån lösning på gång angående osynkat ljud och och 24hz filmer?

Så länge jag kan minnas så har man kunnat justera detta i XBMC.
Visserligen så är inställningen global och passar då inte alla filformat samtidigt, men möjligheten finns iaf.

Permalänk
Medlem

Jo, det vet jag, brukar sätta på -200ms, men får ändra till neutralt, så fort det är 50hz, eller nån annan hz... men tycker aldrig jag får det riktigt 100% i sync... när jag kör boxxe box, så har jag inte dom problemen, men XBMC är så mycket snabbare/smidigare f.ö... förutom att jag får lite skarpare bild med Boxeen då...

Permalänk

Eftersom Gothic inte verkar vilja dela med sig av Swefilmer-tillägget. Nu finns det i TheSilenzers repo. Installera via Fusion -> Videos -> Repo.
Vet ni inte hur ni använder fusion, läs guiden på XBMChub.com

Tillägget funkar klockrent, även fast det bara är i alpha-stadie än.

Permalänk
Medlem

VLC bättre bild än XBMC

Jag tycker bilden blir bättre i vlc än i xbmc. Någon som vet varför, eller om jag missat nån inställning? Jag har testat lite med att ta bort hårdvaruacc. m.m utan resultat.

Edit: löste det själv genom att ändra inställningar i catalyst.

Permalänk

En snabb fråga. Går det att ändra Utseendet på texten i .sub och den text som ligger inbäddad i filmen, som man kan göra i .srt filerna. Alltså färg och storlek?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem

Hej, hur ändrar man fontstorleken i menyerna?

Permalänk
Medlem

Hej!

När jag ställer in "adjust display refreshrate auto" så blinkar skärmen till och rätt upplösning visas, 1080p, 24Hz.
Men men denna inställning laggar det fruktansvärt.
Någon som vet varför?

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moli:

Hej!

När jag ställer in "adjust display refreshrate auto" så blinkar skärmen till och rätt upplösning visas, 1080p, 24Hz.
Men men denna inställning laggar det fruktansvärt.
Någon som vet varför?

In på System och växla Use windowed fullscreen rather than true full screen (eller något liknande).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

In på System och växla Use windowed fullscreen rather than true full screen (eller något liknande).

Tack, det gjorde susen!

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Tycker det är en himla delay på musen i XBMC.
Någon annan som upplevt liknande och vet hur man kan åtgärda detta?

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Står det något i denna tråden hur man får XBMC att funka via UnPn DLNA på en Samsung Smart TV?

XBMC hittar ej min Samsung TV när jag sätter på UnPn i XBMC o.s.v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Står det något i denna tråden hur man får XBMC att funka via UnPn DLNA på en Samsung Smart TV?

XBMC hittar ej min Samsung TV när jag sätter på UnPn i XBMC o.s.v

Det är ju TV'n som skall hitta XBMC isåfall.
Har streamat med XBMC via upnp massor av gånger till TV-apparater.
Har aldrig varit några problem.

Så det måste vara nåt du missat

Permalänk
Entusiast

Nu håller jag på att bli galen här. Av någon anledning kan XBMC inte köra högupplöst material längre utan att det laggar sönder. Får en ruta per sekund ungefär och det verkar skala rätt bra med filstorlek så små, lågupplösta klipp är inga problem men stora, högupplösta blir värre och värre. Filerna ligger på en NAS som är kopplad till datorn med Gbit-nätverk. Jag kan titta på samma filer direkt från NASen om jag spelar dem i VLC eller annat program så det verkar vara specifikt XBMC som bråkar. Någon som har några idéer?

En tanke jag hade var att den kanske fått för sig att läsa via Twonky istället för direkt över LAN. Det lyckas jag dock inte kolla eftersom det verkar stört omöjligt att hitta en lista över mina videokällor. Jag ska ha ett par uppsatta men de syns inte i några inställningar. Att trycka C i menyerna hjälper inte för där står inget om källor. Det enda jag lyckas göra är att hitta en inställning för nya källor men det hjälper mig inte. Jag vill se mina gamla så att de ser rätt ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nu håller jag på att bli galen här. Av någon anledning kan XBMC inte köra högupplöst material längre utan att det laggar sönder. Får en ruta per sekund ungefär och det verkar skala rätt bra med filstorlek så små, lågupplösta klipp är inga problem men stora, högupplösta blir värre och värre. Filerna ligger på en NAS som är kopplad till datorn med Gbit-nätverk. Jag kan titta på samma filer direkt från NASen om jag spelar dem i VLC eller annat program så det verkar vara specifikt XBMC som bråkar. Någon som har några idéer?

En tanke jag hade var att den kanske fått för sig att läsa via Twonky istället för direkt över LAN. Det lyckas jag dock inte kolla eftersom det verkar stört omöjligt att hitta en lista över mina videokällor. Jag ska ha ett par uppsatta men de syns inte i några inställningar. Att trycka C i menyerna hjälper inte för där står inget om källor. Det enda jag lyckas göra är att hitta en inställning för nya källor men det hjälper mig inte. Jag vill se mina gamla så att de ser rätt ut.

Vad menar du med att det laggar, att de buffrar hela tiden?

Vilket protokoll kör du mellan din NAS och XBMC? Något native i XBMC eller mappat från operativsystemet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det är ju TV'n som skall hitta XBMC isåfall.
Har streamat med XBMC via upnp massor av gånger till TV-apparater.
Har aldrig varit några problem.

Så det måste vara nåt du missat

Hur hittar min TV XBMC Eller vart går man in i via våran TV för att söka efter servern?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tsint:

Vad menar du med att det laggar, att de buffrar hela tiden?

Vilket protokoll kör du mellan din NAS och XBMC? Något native i XBMC eller mappat från operativsystemet?

Bilden hackar hela tiden så ja det verkar som om den buffrar hela tiden. Alltså att nätverkskopplingen är för långsam.

Jag har mappat upp mappen med media i operativsystemet som en nätverksdisk som heter M:
Det är den XBMC jobbar mot. Det har fungerat felfritt tidigare i ett par år. Men nu flyttade jag och bytte nätverk så fungerar det inte alls längre. Har kört en trace route och kollat så att den inte tar några konstiga vägar via routern som är dålig. Enligt den har min dator direktkontakt med NASen. De är ihoppkopplade via en Gbit-switch. Men eftersom jag kan titta på exakt samma fil från samma mapp i VLC så borde det rimligtvis inte vara något fel med nätverket i sig.

Noterade att några inställningar ändrade sig när jag flyttade datorn. Av någon anledning bytte till exempel XBMC ljudenhet från mitt ljudkort till HDMI som tog ett tag att hitta. Så jag hade inget ljud ett tag innan jag fick löst det.

Jag har en Twonky Mediaserver uppe på samma NAS för att streama till en TV men XBMC har inte varit kopplad via den tidigare utan det går som sagt via den uppmappade nätverksdisken i Windows.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Bilden hackar hela tiden så ja det verkar som om den buffrar hela tiden. Alltså att nätverkskopplingen är för långsam.

Jag har mappat upp mappen med media i operativsystemet som en nätverksdisk som heter M:
Det är den XBMC jobbar mot. Det har fungerat felfritt tidigare i ett par år. Men nu flyttade jag och bytte nätverk så fungerar det inte alls längre. Har kört en trace route och kollat så att den inte tar några konstiga vägar via routern som är dålig. Enligt den har min dator direktkontakt med NASen. De är ihoppkopplade via en Gbit-switch. Men eftersom jag kan titta på exakt samma fil från samma mapp i VLC så borde det rimligtvis inte vara något fel med nätverket i sig.

Noterade att några inställningar ändrade sig när jag flyttade datorn. Av någon anledning bytte till exempel XBMC ljudenhet från mitt ljudkort till HDMI som tog ett tag att hitta. Så jag hade inget ljud ett tag innan jag fick löst det.

Jag har en Twonky Mediaserver uppe på samma NAS för att streama till en TV men XBMC har inte varit kopplad via den tidigare utan det går som sagt via den uppmappade nätverksdisken i Windows.

Om du går till Video-menyn och väljer Files, ska du kunna se allt som du har angett var XBMC ska leta efter media. Själv låter jag XBMC ansluta mot SMB-share istället för att mappa upp en enhet på datorn.
Har själv råkat ut för att det blev extremt segt att spela BD/HD-material, då var det en felaktig inställning för ljudet som ställde till det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hotcpu6:

Om du går till Video-menyn och väljer Files, ska du kunna se allt som du har angett var XBMC ska leta efter media. Själv låter jag XBMC ansluta mot SMB-share istället för att mappa upp en enhet på datorn.
Har själv råkat ut för att det blev extremt segt att spela BD/HD-material, då var det en felaktig inställning för ljudet som ställde till det.

Jag vill ändå ha enheten uppmappad i datorn. Dels för att det är så mycket enklare att pilla med filerna den vägen istället för webgränsittet till NASen, dels för att jag har min musik där också vilket gör det smidigt med Spotify och dels för att det är enklare att kopiera över nytt material om den redan ligger mappad. Sen tror jag inte att jag har SMB igång på NASen.

Tack för tipset med ljudet. Ska in och gräva lite där igen då och se vad jag hittar. Du kommer inte ihåg vad det var för inställningar som var fel?

Edit: Jag löste det genom att byta högtalarkonfigurationen från 2.1 till 2.0 och då fungerade det direkt. Jag förstår det inte alls men det fungerade. Ingen förlust heller eftersom jag bara har 2.0 både i hörlurar och högtalare. Tack så mycket för hjälpen. Hade du inte tipsat om ljudet hade jag aldrig kommit på att pilla på de där inställningarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Två frågor:

Vilken databas är bäst att använda för att skanna av filmer med om man vill ha handlingen presenterad på svenska?
Hur löser man problemet med att samma filmtitel visas två gånger då man har samma film fast två olika versioner på hårddisken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cmart:

Jag tycker bilden blir bättre i vlc än i xbmc. Någon som vet varför, eller om jag missat nån inställning? Jag har testat lite med att ta bort hårdvaruacc. m.m utan resultat.

Edit: löste det själv genom att ändra inställningar i catalyst.

Vad ändrade du för inställningar?

Permalänk
Skrivet av Matheeeew:

Två frågor:

(1) Vilken databas är bäst att använda för att skanna av filmer med om man vill ha handlingen presenterad på svenska?
(2) Hur löser man problemet med att samma filmtitel visas två gånger då man har samma film fast två olika versioner på hårddisken?

1. Vet inte om det är den bästa men för ett ganska begränsat bibliotek (trettiotal filmer och cirkus 10 st serier) har standard-scrapern (themoviedatabase.org för film och TheTVDB för serier) funkat bra på lillbrorsans dator så här långt (glöm inte att ställa in svenska som föredraget språk när du lägger till källorna bara). I och med att det är de förmodligen mest välanvända databaserna (även bland svenskar) skulle jag testa dem först. Lätt att söka på sidorna och se hur utbudet ser ut för det material man har. Inte letat för egen del men ser nu att det finns ett tillägg för en svensk databas (FilmDelta) som kanske kan vara värt att testa också?

Reservation för att kvalitén för mindre språk ofta är lite ojämnare, utbudet mindre (läs: ju nyare och större film desto större chans att infon finns och är juste) och att de inte uppdateras fullt lika snabbt som för engelska. Ungefär som med undertexter alltså men det är nog svårt att komma ifrån, det hela hänger ju på att det någon tagit sig tiden att knappa in all metadata i en för allmänheten åtkomlig databas och då blir ju utbudet därefter också.

Alltså, oavsett vilken källa du än väljer, komplettera/korrigera gärna själv!
Det kommer många andra till gagn och bidrar förhoppningsvis till att fler engagerar sig - lättare att skriva om/rent någon annans info än att börja från scratch liksom.

2. Vilket problem är det du vill lösa? Bara se den ena versionen?
Har inte det problemet själv i någon större utsträckning men i undantagsfallen (ett par Director's cut-versioner etc) har jag helt sonika döpt om dubbletterna manuellt i biblioteket och ibland haft olika covers/fanart (finns ibland för olika utgåvor/motsv.).

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korkenzieher:

1. Vet inte om det är den bästa men för ett ganska begränsat bibliotek (trettiotal filmer och cirkus 10 st serier) har standard-scrapern (themoviedatabase.org för film och TheTVDB för serier) funkat bra på lillbrorsans dator så här långt (glöm inte att ställa in svenska som föredraget språk när du lägger till källorna bara). I och med att det är de förmodligen mest välanvända databaserna (även bland svenskar) skulle jag testa dem först. Lätt att söka på sidorna och se hur utbudet ser ut för det material man har. Inte letat för egen del men ser nu att det finns ett tillägg för en svensk databas (FilmDelta) som kanske kan vara värt att testa också?

Reservation för att kvalitén för mindre språk ofta är lite ojämnare, utbudet mindre (läs: ju nyare och större film desto större chans att infon finns och är juste) och att de inte uppdateras fullt lika snabbt som för engelska. Ungefär som med undertexter alltså men det är nog svårt att komma ifrån, det hela hänger ju på att det någon tagit sig tiden att knappa in all metadata i en för allmänheten åtkomlig databas och då blir ju utbudet därefter också.

Alltså, oavsett vilken källa du än väljer, komplettera/korrigera gärna själv!
Det kommer många andra till gagn och bidrar förhoppningsvis till att fler engagerar sig - lättare att skriva om/rent någon annans info än att börja från scratch liksom.

2. Vilket problem är det du vill lösa? Bara se den ena versionen?
Har inte det problemet själv i någon större utsträckning men i undantagsfallen (ett par Director's cut-versioner etc) har jag helt sonika döpt om dubbletterna manuellt i biblioteket och ibland haft olika covers/fanart (finns ibland för olika utgåvor/motsv.).

Tack som fan för bra svar! Vad gällande fråga två så uttryckte jag min klumpigt. Har en RSS-feed på en tracker så jag laddar ned alla 720p filmer som läggs upp (det här bör inte bryta mot någon regel va?) och således kan jag få samma film som släppts av två olika grupp, fast båda kan vara theatrical. Den ena heter då kanske Pulp.Fiction.720p - FIRE och den andra Pulp.Fiction.720p - ICE. Då kommer dessa två skannas in och läggas som två filmer med samma namn. Det kanske inte finns någon lösning på detta?

Permalänk

Varsågod

Nja, det går säkert att fixa om man kan knåpa ihop något själv (eller om man har tur att någon annan klurig typ redan löst liknande problem) men principiellt bör det väl styras upp på "tillgångssidan" s a s. Går det att automatisera nedladdningen borde det väl gå att undvika såna problem redan där? Fått för mig att SICK beard och liknande program är rätt konfigurerbara. Om möjligt verkar det spontant smidigare om man kan undvika att de felaktiga filerna scannas in (eller laddas ner för den delen) från första början.

XBMC är ju ffa en video-/musikspelare om än med flashig presentation och läggs saker och ting automatiskt till (vilket inte är något måste men onekligen smidigt) så kommer den ju hitta två olika filmer, om än inte med identiska namn, är nog inte helt trivialt att lösa den namnkonflikten utan att röra till något annat (hur prioritera mellan dina två exempel t ex, upplösning, släppdatum, bokstavsordning?). När filen väl är borta - för du sparar väl inte på alla dubbletter? - finns det sätt att regelbundet schemalägga en rensning av biblioteket och då tas alla poster i databasen bort där filen som länkas försvunnit, skulle det kunna vara en lösning?

Vad det gäller dina linuxdistar och var du hittar dem hör det ju inte riktigt till frågan så det kanske vi kan stryka...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Hittade ingen Openelec tråd så väljer att posta här. Någon som vet varför jag vid varje uppstart måste "Tvinga uppdatering" för att ens kunna se tilläggen?
Har även problem med att ljudet inte skickas tillbaka till förstärkaren, även fast jag ställt in HDMI som ljudutgång.
Äger en Intel NUC med openelec och har ARC på både TV och förstärkare..

Visa signatur

Intel Q6600 2,4 @ 3,2Ghz. 5GB DDR2. Gigabyte GA-P35-DS4. Gigabyte GTX 460 1GB. Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Tack som fan för bra svar! Vad gällande fråga två så uttryckte jag min klumpigt. Har en RSS-feed på en tracker så jag laddar ned alla 720p filmer som läggs upp (det här bör inte bryta mot någon regel va?) och således kan jag få samma film som släppts av två olika grupp, fast båda kan vara theatrical. Den ena heter då kanske Pulp.Fiction.720p - FIRE och den andra Pulp.Fiction.720p - ICE. Då kommer dessa två skannas in och läggas som två filmer med samma namn. Det kanske inte finns någon lösning på detta?

Du kan iaf via den "lilla torrent programmet" ställa in så du inte tar hem flera olika versioner av samma release. Görs där du ställer in vad du ska få hem via RSS. Kan linka bild ikväll ifall det behövs

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk

Bra guide! Har dock ett problem med att bara hälften av filmerna i mappen jag valde visas i movies? Hur fixar jag detta?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Bra guide! Har dock ett problem med att bara hälften av filmerna i mappen jag valde visas i movies? Hur fixar jag detta?

Troligen är fil/mapp-namnen konstiga så att scrapern inte hittar nåt vid sökning.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Troligen är fil/mapp-namnen konstiga så att scrapern inte hittar nåt vid sökning.

Okok! Kan man lösa det på något sätt utan att behöva döpa om 200 filmer? hehe

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Okok! Kan man lösa det på något sätt utan att behöva döpa om 200 filmer? hehe

Tyvärr inte. Du kan ju lägga till varje film manuellt i biblioteket, men det är ju ännu jobbigare och måste göras om vid t.ex. ominstallation. Den enklaste lösningen lär vara att döpa om filnamnen så scrapern kan hitta dom automatiskt.

Visa signatur
Permalänk

Tja, det beror ju på vad mer precist som gör att det inte funkar, kanske räcker det med någon/några namnändringar, svårt att säga på rak arm. Hur långt ifrån rekommendationerna här ser det ut som att det är nu?

Det går ju att göra inifrån XBMC (dvs bara ändra metadata, inte faktiska fil-/mappnamn) eller använda ett separat program som skapar NFO-filer för alla filmer men fan vet om det är så mycket smidigare.

I och med att presentationen med all metadata måste komma någonstans ifrån är man nog så illa tvungen att anpassa sig till de databaser som finns och det är ju som tur var mest en engångsgrej.

*Kanske ett överflödigt svar nu men det var redan färdigskrivet...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"