Kort för tusenlappen som överlever lättare CAD-arbete?

Permalänk
Medlem

Kort för tusenlappen som överlever lättare CAD-arbete?

Tjena!

Tjejen har börjat jobba en del Autodesk AliasStudio genom som utbildning, och jag har lovat henne hjälpa till att fixa ett grafikkort utöver det interna som drivers hennes skärm idag. Studentbudgeten tillåter som ni kanske förstår inga Quadro-kort, och med tanke på att hennes skolas datorer rullar på helt OK med sina 8600GTS-kort, så är målet för mig bara att hitta det som funkar bäst för de pengarna - de tyngsta renderingarna får hon göra nån annanstans

Som jag förstått det är Nvidia det som gäller för Autodesk-grejer, så därför frågar jag här - vilket kort skulle du komplettera hennes burk med i denna prisklass?

Systemet i övrigt bygger kring en Phenom II X4 955, med 4 Gb RAM och en Force F60 SSD som OS-disk.

Tackar för all hjälp i förhand!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Antielefant

GTS 250 är det som passar budgeten bäst, men det är egentligen bara ett omdöpt 8800 GTS och prestandan är inte särskilt imponerande ens i CAD. Bättre än 8600, visst, men inte särskilt mycket.

Ett par hundralappar till däremot ger en ett GTS 450, som är en bra skjuts snabbare i speciellt GPGPU-applikationer som just CAD.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync