Test: Tom Clancy's The Division 2
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Tom Clancy's The Division 2 |
Utvecklare | Massive Entertainment |
Genre | Third Person Shooter |
Lanseringsdatum | 2019-03-15 |
Grafikmotor | Snowdrop |
Grafikgränsnitt | DirectX 12 |
Testinställningar | Fördefinierade Ultra |
Tom Clancy's The Division 2 är en naturlig övergång då första delen fanns kvar länge i redaktionens testsvit. Uppföljaren använder en uppgraderad version av motorn Snowdrop och fungerar utmärkt i DirectX 12, där det sistnämnda blev valet för detta test. Mätningarna görs under de första 55 sekunderna av spelet inbyggda prestandatest vid detaljnivån "Ultra".
Med spelet ställt till 1 920 × 1 080 pixlar är det inga större problem att driva runt grafiken, men det blir betydligt tyngre när fler pixlar blandas in i leken. I slutänden är det inte många kort som klarar högsta upplösningen, men hyfsade alternativ finns för den som verkligen vill nå 4K UHD.