Spel
Här hittar du de senaste spelnyheterna och speltesterna! Redaktionen testar prestanda i populära spelserier som Battlefield, Halo, Total War och Call of Duty. Bland nyheterna bevakas stora spel och serier likt The Elder Scrolls, Grand Theft Auto och Diablo. Här figurerar även spelrelaterad teknik som ray tracing, DirectX 12 och gaming på Linux.
Throwback Thursday – Battlefield 3 släpptes för åtta år sedan
Spelet som fick massvis av spelare att uppgradera sina datorer fyller åtta år nu i veckan, och redaktionen passar på att jämföra dagens med dåtidens grafikkort.
Snabbtest: Grafikprestanda i Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Senaste tillskottet i Tom Clancy's massiva universum öppnar snart portarna för allmänheten. Givetvis har SweClockers startat upp testriggarna för ett snabbt prestandatest med 16 grafikkort.
Uppgradera grafikkort för Borderlands 3 – SweClockers testar åtta olika modeller
Håller ditt grafikkort måttet att återvända till planeten Pandora eller är det dags för en uppgradering? SweClockers testar hur årets skörd av grafikkort står sig i Borderlands 3.
Snabbtest: Grafikprestanda i Gears 5
PC-spelare får återigen ta del av Gears of War-serien, där det nylanserade spelet Gears 5 bjuder på en riktigt gedigen portning. SweClockers laddar riggarna för ett snabbt prestandatest.
Test: Grafikprestanda och ray tracing i Control
Remedy Entertainments övernaturliga actionpangare Control bjuder på krävande grafik och en generös skopa ray tracing. SweClockers laddar upp testriggen för ett omfattande prestandatest.
Snabbtest: Grafikprestanda med ray tracing och DLSS i Shadow of the Tomb Raider
En ny uppdatering till Shadow of the Tomb Raider ger stöd för ray tracing och uppskalning via DLSS. SweClockers laddar om testriggarna för ett prestandatest av de nya funktionerna i spelet.
Snabbtest: Grafikprestanda i The Division 2
Idag slår The Division 2 upp portarna för samtliga som har köpt spelet. SweClockers passar givetvis på att sparka igång testriggen och köra ett snabbt prestandatest.
Snabbtest: Nvidia DLSS i Battlefield V
Battlefield V är det senaste i raden av spel att få stöd för Nvidias uppskalningsmetod DLSS. Redaktionen laddar om testriggarna för ett snabbtest av teknikens prestanda och bildkvalitet.
Ray tracing och Nvidia DLSS i Metro Exodus
4A Games senaste tillskott i Metro-serien får stöd för både ray tracing och Nvidia DLSS vid lansering. SweClockers laddar upp testriggarna för ett prestandatest av teknikerna.
Ray tracing i Battlefield V – markant bättre prestanda med nya uppdateringen
Den nylanserade uppdateringen till Battlefield V påstås ge markanta prestandaförbättringar när spelet körs med ray tracing. Redaktionen sparkar igång testriggen för ett snabbtest.
Ray tracing i Battlefield V med Nvidia RTX-serien
Strålspårning, strålföljning, ray tracing eller hur du nu vill kalla det. Redaktionen laddar testriggarna med fler grafikkort och testar nya tekniken i Battlefield V.
Battlefield V med ray tracing – redaktionens första intryck
Med den efterlängtade uppdateringen som aktiverar DirectX Raytracing i Battlefield V på plats passar redaktionen på att dela med sig av både första intryck och en omgång prestandasiffror.
Snabbtest: Battlefield V i DirectX 11 och DirectX 12 med tio grafikkort
För någon dag sedan lanserades Battlefield V skarpt. SweClockers har kämpat på slagfältet med tio grafikkort för att se vad som krävs att driva runt spelet.
Destiny 2 gratis – SweClockers har prestandasiffror från över 20 grafikkort
Med en gratiskampanj som rullar för fullt ramlar det in många nya spelare till Destiny 2. SweClockers har givetvis data på hur olika grafikkort står sig mot varandra.
Snabbtest: Grafikprestanda i Fallout 76 Beta
Redaktionen laddar upp SweClockers Vinterdator 2017 med totalt 11 grafikkort för ett snabbtest i Fallout 76 Beta. Häng med och se vad som krävs för att driva titeln i behaglig bildfrekvens.