Jag har Windows 7 Ultimate 64bit, sitter på 100mbit fiber, på en gigabitswitch, utan brandvägg (bara windows inbyggda, om den räknas), mitt ip är publikt (sitter inte bakom något NAT osv)...
Switchen i fråga är en Linksys 5-portars 10/100/1000Mbps switch, nätverkskortet jag använder är ett PCI-EX NIC från Intel (Gbit där med), inte det inbyggda altså (och inte trådlöst!)... Det bör inte vara något fel på hårdvaran, problemet började för ett par dagar sen, i samma veva som jag stängde av datorn en längre tid och det verkar som om att BIOS blev resettat Det har fungerat felfritt i ett halvår iallafall före...
Övrig hårdvara i datorn bör inte spela någon roll?
Och bara for the record så händer det inte när datorn är inaktiv, så det är något strömspartjosan, utan när det väl har börjat (kan vara lite random efter reboot när det börjar, kan börja efter en timme eller efter en dag) så är det exakt en timme mellan nerkopplingarna (och det är ju ingen NERKOPPLING egentligen utan mer som att jag tappar anslutningen, då jag inte behöver koppla upp då jag har Fiber, som tidigare nämnt)
Nu till problemet, ganska precis en gång i timmen så tappar jag anslutningen till internet, den är nere i typ 1 sekund, sen ansluter allt igen, jag vet inte vad det kan vara för fel,