Nya musik-hörlurar för ca. 1500kr

Permalänk

Vill du ha ett tips på RIKTIGT bra lurar, som dock är väldigt öppna (bör användas hemma till spel och film), väldigt fula (om man inte gillar retro) och kanske inte superbekväma (beroende på vem man frågar) så spana in Grado SR80! Vansinnigt bra lurar för priset! Det är ungefär lika bra ljud som andra märken för 2000-3000. Här är prisjakt-länken:
Grado SR80 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar

Varmt mellanregister, kraftfull bas och klar diskant. Allt man kan önska!

EDIT: Jag läste nyss av en prisjaktrecensent att det finns en version som heter Grado SR80i, med uppdaterade kuddar, som är mycket bekvämare. Om du är intresserad kan du antagligen fråga någon av affärerna, för de finns inte på prisjakt.

Visa signatur

Speldator: AMD 5800X3D, 32 GB RAM@3600MHz, MSI RTX 3080 Gaming Z, NVME 1TB+SSD 960GB, FD Define R6, Win 11 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem

fått hem mina akg k242 hd idag..helt underbara precis som nån sa:) haft dom på mig nästan hela dagen o är inte trött än det var en bra chansning man tog:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

272 riktigt bra men något svag bas, inget till trance men bra till nästan allt annat.

Fast i Trace anser jag inte att bas e det viktigaste dock Men folk har sagt att det e mycket for att ljudet e ofärgat. Borde man inte kunna fixa basen med en EQ eller e jag helt fel ute

Skrivet av Vattennisse:

Vill du ha ett tips på RIKTIGT bra lurar, som dock är väldigt öppna (bör användas hemma till spel och film), väldigt fula (om man inte gillar retro) och kanske inte superbekväma (beroende på vem man frågar) så spana in Grado SR80! Vansinnigt bra lurar för priset! Det är ungefär lika bra ljud som andra märken för 2000-3000. Här är prisjakt-länken:
Grado SR80 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar

Varmt mellanregister, kraftfull bas och klar diskant. Allt man kan önska!

EDIT: Jag läste nyss av en prisjaktrecensent att det finns en version som heter Grado SR80i, med uppdaterade kuddar, som är mycket bekvämare. Om du är intresserad kan du antagligen fråga någon av affärerna, för de finns inte på prisjakt.

Hmm, komfort ligger ju tyvärr väldigt högt för mig, men ska se om man inte skulle kunna hitta den updaterade

Skrivet av Andyah:

fått hem mina akg k242 hd idag..helt underbara precis som nån sa:) haft dom på mig nästan hela dagen o är inte trött än det var en bra chansning man tog:)

Hehe, jo AKG e jag no fortfarande mest inne på. Får se om jag kan kolla om dom finns som lyssnings ex. någonstans

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

man kan göra en del med EQ, men i 272ans fall går man miste om en del av upplevelsen om man inte har något som kan driva dem fullt ut. Därför är en hörlursförstärkare högt upp på önskelistan just nu...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

man kan göra en del med EQ, men i 272ans fall går man miste om en del av upplevelsen om man inte har något som kan driva dem fullt ut. Därför är en hörlursförstärkare högt upp på önskelistan just nu...

Så du menar på att om man har en bra förstärkare så kommer basen vara bra? Men i vilken prisklass behöver denna förstärkare vara isfall Verkar dyrt

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Skrivet av t22t2:

Så du menar på att om man har en bra förstärkare så kommer basen vara bra? Men i vilken prisklass behöver denna förstärkare vara isfall Verkar dyrt

Jag menar att de flesta vanliga förstärkare inte har kraft nog i hörlursutgången för att göra lurarna rättvisa. Vanligtvis behövs en hörlursförstärkare, jag har kollat runt i prisklassen 1000 - 1500:-. Det är där man får lägga sig för att få 272an att blomma ut ordentligt. Men även om du väljer att köpa dem utan en tanke på hörlursförstärkare så är det ett riktigt bra köp. Kör mina just nu i en Pioneer receiver och ljudet är makalöst trots att Pioneern inte klarar att driva dem fullt ut.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Okej men hur funkar det med ett Asus xonar med inbyggd hörlursförstärkare eller är det bättre att köpa en separat. Vore bra om ett asus skulle funka så får du ett litet lyft i högtalarna också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av t22t2:

Okej men hur funkar det med ett Asus xonar med inbyggd hörlursförstärkare eller är det bättre att köpa en separat. Vore bra om ett asus skulle funka så får du ett litet lyft i högtalarna också

Ett Asus Xonar Essence funkar utmärkt, men det kostar lika mycket som en bra hörlursförstärkare; ca 1500:-.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo fast ett ljudkort ger bettre upplevelse till allt ljud till skillnad fron en horlursforstarkare gor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av t22t2:

Jo fast ett ljudkort ger bettre upplevelse till allt ljud till skillnad fron en horlursforstarkare gor

Sant, men då är du också låst vid datorn när du ska använda lurarna. En hörlursförstärkare kan användas både till en vanlig förstärkare och datorn... Men det beror klart på ens lyssningsvanor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Har haft ett par AKG242 i ett par månader nu, riktigt nöjd med dom (helt underbara när man vant sig vid dom). Driver mina med en nuforce udac, tycker det är en helt ok kombo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Sant, men då är du också låst vid datorn när du ska använda lurarna. En hörlursförstärkare kan användas både till en vanlig förstärkare och datorn... Men det beror klart på ens lyssningsvanor

Detförståss

Visa signatur