Permalänk

Jävla Lost viking

Är det någon annan som försökt få lost viking gold-achievementen men dött på 460k poäng? Jag gjorde det nyss efter typ 45min nonstop lost viking och så dör man när det är 40000 kvar...

Någon annan som har roliga (eller inte roliga) minnen från Lost Viking-spelet?

Svordom i rubrik :S
Permalänk

Du får hoppas att en moderator inte ser detta, för då blir du bannad

"Du har blivit bannad för att du inte följer våra regler, se speciellt §1.

*Tråd låst*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

*Tråd låst*

huh?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Jag kan inte se att jag bryter mot någon regel (ok svordom i rubrik, sry)

Men är det inte lite värdelöst med en achievement där man behöver spela hela lost viking 3 gånger om? :S Skapar nog mer aggressioner hos folk än glädje

Permalänk
Entusiast

Jag satt i ungefär 6 timmar när jag plockade guld achievementen, mina armar å händer tyckte inte om mig efter det. Vid runt 3 timmar så kom jag till 490k ungefär och fick sen fortsätta om å om igen. Skönt när den är klar iaf!

btw: http://www.sweclockers.com/forum/119-aktuellt-starcraft-ii/94...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Lyckades också dö vid typ 470k. Var lagom sur då Lyckades gången efter så nu slipper man spela det

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

*Tråd låst*

Sen när får man inte svära i Sverige? Nja tror knappast det faller under §1.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Jag satt i ungefär 6 timmar när jag plockade guld achievementen, mina armar å händer tyckte inte om mig efter det. Vid runt 3 timmar så kom jag till 490k ungefär och fick sen fortsätta om å om igen. Skönt när den är klar iaf!

btw: http://www.sweclockers.com/forum/119-aktuellt-starcraft-ii/94...

6 timmar? oj helt seriöst det är ju galet. Men jag tror jag tar den nästa gång jag spelar, förlorade ju typ alla mina liv på första 3 banorna, sedan klarade jag mig längre och längre på varje liv desto längre gamet gick. Om jag spelade som jag gjorde i slutet i början skulle jag lätt klarat 500k :S

Skrivet av Tobi the Dobi:

Lyckades också dö vid typ 470k. Var lagom sur då Lyckades gången efter så nu slipper man spela det

Hehe efter achievementen kommer ingen spela det igen lol

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

*Tråd låst*

Ursäkta, men vad sjutton håller du på med egentligen?

Anser du att ett inlägg bryter mot våra regler på ett eller annat sätt, rapportera det. Att utge sig för att vara moderator eller "leka" moderator är inte tillåtet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

fick 960k för några dagar sen ville bryta 1mille

Permalänk
Medlem

Seriöst, omöjligt att inte klara 500k utan att dö en enda gång om man någonsin spelat gradius eller något liknande spel.

Bara fixa max-powerup på ditt vapen, sen bara massa bomber, helt omöjligt att dö.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

Satt o blev helt till mig över att det kommit ett nytt lost vikings spel med achievements, HUR kunde jag missa detta!!!!
Kanske tillomed flashbaserat så man kan spela i browsern!!!
Sen såg jag att tråden låg i SC2 mappen....
Sen facepalmade jag mig själv....

Ni som inte fattar ett dyft av vad jag yrar om och som inte spelade spel 1992 kan bildgoogla "lost vikings"...
Det är tillåtet att hånskratta...

Hoppas det glädjer någon

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Skrivet av kundun:

Satt o blev helt till mig över att det kommit ett nytt lost vikings spel med achievements, HUR kunde jag missa detta!!!!

Ni som inte fattar ett dyft av vad jag yrar om och som inte spelade spel 1992 kan bildgoogla "lost vikings"...

Hoppas det glädjer någon

Också gjort av Blizzard

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag lyckades dö på 496k ena gången jag försökte, men försökte efter det lirade jag till ~750k och hade 5 liv och 17 bomber kvar, sen ledsnade jag o stängde av den istället. Achievement fick man iaf, även om det var ett av dem jobbigare att ta. Bra tips är ju att använda bomberna om du hamnar i "kläm" då dem rensar kartan från både fiender och alla skott (även bossarnas skott, utom den snurrande skivan terratron skjuter iväg).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hasseboy:

Seriöst, omöjligt att inte klara 500k utan att dö en enda gång om man någonsin spelat gradius eller något liknande spel.

Bara fixa max-powerup på ditt vapen, sen bara massa bomber, helt omöjligt att dö.

Seriöst, inte alla som är lika bra på sådana spel som andra.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hasseboy:

Inte om man sitter klockan 1 på natten och är trött och pratar med kompisar fast har push-to-talk-knappen på musen :S

Skrivet av kundun:

Hoppas det glädjer någon

Hehe det spelet var ju grymt roligt, men när jag spelade multiplayer SC2 med kompisar (som var campaign-töntar) i början och hörde dem nämna lost viking blev jag jätteglad, sen var det ett crappigt gradius-spel :(:(:(

Permalänk

Tycker kontrollerna är alldeles för oresponsiva. När det fixas blir det guld ASAP! Gillar spel som detta.

Permalänk
Medlem

måste man köra om för att lira det?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Entusiast
Skrivet av saaade:

måste man köra om för att lira det?

Du behöver ha tillgång till ditt skepp Hyperion, så ja. Arkad maskinen med Lost Vikings finns i baren.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Anilusion:

Tycker kontrollerna är alldeles för oresponsiva. När det fixas blir det guld ASAP! Gillar spel som detta.

Uppdatera dina drivers.

Efter jag uppgraderat till mina nVidia kort så blev responsen 1:1 ingen delay alls.

Permalänk
Medlem

extremt tråkigt och lätt shooter spel, boss fighterna blev stört långa i slutet.. ifall ni gillade detta så testa touhou: YouTube - Touhou 08 - Imperishable Night Extra Stage Clear

Permalänk
Medlem
Skrivet av spirates:

extremt tråkigt och lätt shooter spel, boss fighterna blev stört långa i slutet.. ifall ni gillade detta så testa touhou: YouTube - Touhou 08 - Imperishable Night Extra Stage Clear

har man ett ps2 kan man spela espgaluda och mushihimesama, och så kan man skaffa esp rade och dodonpachi på arcade, och om man har en 360 kan man köpa espgaluda 2 och mushihimesama futuri black label.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Skittråkigt men har nu spelat det igen och tog 500k poäng på d1rr. Är egentligen skitlätt men så råkar man klanta till det ibland :S

ALDRIG MER LOL