Permalänk

Thermaltake Speedo Mod 90Gradigt

Ett thermaltake speedo chassi från grunden, men jag fick en strålande ide att vrida chasit 90grader vilket då gör ett bättre luftflöde. Tog sin tid att komma på hur man skulle göra med att men det blev ett bra resultat.

Setup

Mordekort: Asus Rampage III Formula
CPU: Intel Core i7 950
GPU: Nvidia GeForce GTX 480
Minnen: Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3 DHX+
Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
Nätdel: Fractal Design Newton R2, 1000W

Thermaltake Speedo Mod 90Gradigt

Permalänk

Kul idé.... men.... Ser det inte lite galet ut med "baksidan" uppåt? Alltså alla sladdar etc.
Eller har du nåt skydd över? Vill gärna se bild på toppen

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Jag tycker det vart bra

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Kul idé.... men.... Ser det inte lite galet ut med "baksidan" uppåt? Alltså alla sladdar etc.
Eller har du nåt skydd över? Vill gärna se bild på toppen

//BG

Jobbar på det, tycker det ser lite konstigt ut. Försöker tillverka något i plast som det är ventilationshål i å lätt att ta av osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSIcEmaN:

Jobbar på det, tycker det ser lite konstigt ut. Försöker tillverka något i plast som det är ventilationshål i å lätt att ta av osv

Ser bra ut än så länge, enda skumma är väl 5.25 platserna 5/5 poäng, gillar iden och resultatet.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

vissa saker var lite dåligt gjorde, men det blev ett skitsnyggt resultat

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Snyggt! tror dock bara det ser för j*vligt ut med kablarna... men 4p

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att ha blivit bra

Skulle man kunna få be om en bild från sidan rakt in i chassit med sidan bortplockad? Tycker mest du hade halvsnea där man inte såg allt.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Skrivet av hannessb:

vissa saker var lite dåligt gjorde, men det blev ett skitsnyggt resultat

Skrivet av Goo5e:

ty, ska fixa till allt. gjorde det på 3dar så. ville slänga ihop det fort. Spelande som väntar hela tiden så

Permalänk

Snyggt, fast du borde göra en ny chassisida!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSIcEmaN:

ty, ska fixa till allt. gjorde det på 3dar så. ville slänga ihop det fort. Spelande som väntar hela tiden så

Jag menade med kablarna i toppen! Jag menar på typ RAVEN chassina, så finns det en plastsak längst upp, som döljer det

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Ser bra ut än så länge, enda skumma är väl 5.25 platserna 5/5 poäng, gillar iden och resultatet.

Skrivet av Goo5e:

Skrivet av Goo5e:

Jag menade med kablarna i toppen! Jag menar på typ RAVEN chassina, så finns det en plastsak längst upp, som döljer det

Jag har gjort så att jag har en USB cd läsare, inte alltid man använder en häller. försökt att komma på något på toppen som döljer kablarna men det är svårt kom med förslag tack

Permalänk
Skrivet av anton:

Ser ju ut att ha blivit bra

Skulle man kunna få be om en bild från sidan rakt in i chassit med sidan bortplockad? Tycker mest du hade halvsnea där man inte såg allt.

kolla där så har du mera bilder

http://www.sweclockers.com/galleri/7045-mitt-forsta-egna-chas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSIcEmaN:

Jag har gjort så att jag har en USB cd läsare, inte alltid man använder en häller. försökt att komma på något på toppen som döljer kablarna men det är svårt kom med förslag tack

Fint med USB läsare

Vad sägs om en säck?

Permalänk
Medlem

Grymmaste jag sett på länge faktiskt

Visa signatur

Fermi, för dig som inte har element på rummet.

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Fint med USB läsare

Vad sägs om en säck?

hu en säck?

Permalänk