Är XFX Radeon HD 6870 ett bra kort?

Permalänk
Medlem

Är XFX Radeon HD 6870 ett bra kort?

Ellu, undrar om XFX Radeon HD 6870 är ett vettigt kort? Maxar den Crysis 2, BF3 m.m.

<3 mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Troll?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Läs recensioner eller i värsta fall googla. Bland det mest prisvärda man kan få men maxxar inte nya spel som crysis 2 och BF3.
Är din budget låg så slå till på den om det finns en trevlig rea

Permalänk

Bra för priset, men "maxar" inte dem spelen...

Visa signatur

Corsair carbide 300R, AMD x4 955, Cooler Master Seidon 120V, Asus M4A88T-EVO/USB3, Gigabyte 6870, 2x4gb 1333, 1tb hdd, corsair 600W

Permalänk
Medlem

I hate My life T_T

Permalänk
Medlem

För hans budget är det ett bra kort.

Tycker dock att TS borde vänta till 7xxx serien kommer ut, då priser kommer att sjunka samt nya kort kommer

Permalänk
Medlem

Har ni tips annars på några bra kort? Vet att en polare köpte ett (kommer inte ihåg vad den heter) som maxar alla nya spel för 1800kr. Bara att linka på, om ni orkar

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Har ni tips annars på några bra kort? Vet att en polare köpte ett (kommer inte ihåg vad den heter) som maxar alla nya spel för 1800kr. Bara att linka på, om ni orkar

Mvh

den maxar inte alla nya spel med här.

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Mvh

Din polare är ett troll eller så är "maxa" något helt annat för han

Visa signatur

Corsair carbide 300R, AMD x4 955, Cooler Master Seidon 120V, Asus M4A88T-EVO/USB3, Gigabyte 6870, 2x4gb 1333, 1tb hdd, corsair 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumboMarker:

Din polare är ett troll eller så är "maxa" något helt annat för han

Jag har ju kört BF3 med allt på ultra utan lagg hos han. Var ju med och köpte kortet, alltså inte radeon kortet, ett annat för 1800

Permalänk
Medlem

Kan inte bara nån ge mig nåt vettigt kort! ),: alla verkar ju va uber rika här. Älskar mitt studiebidrag på 1100kr, måste spara i 25 år för nåt bra isf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Jag har ju kört BF3 med allt på ultra utan lagg hos han. Var ju med och köpte kortet, alltså inte radeon kortet, ett annat för 1800

Han kan ju ha kört med låg resolution. Precis som en polare till mig som kör BF3 på ultra med ett gtx 460. Men han kör i 1300x700

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Han kan ju ha kört med låg resolution. Precis som en polare till mig som kör BF3 på ultra med ett gtx 460. Men han kör i 1300x700

Nope, högsta. Satt och spela på en 40 tums led. Kan till och med skicka en video sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivlo:

Tackar men får nog bli ett begagnat :/ som förhoppningsvis funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Nope, högsta. Satt och spela på en 40 tums led. Kan till och med skicka en video sen

Storlek på skärm =/= upplösning. Han KAN INTE maxa BF3 på ultra allt med ett kort för 1800 på en skärm i 1920x1080. Skärmen kör troligtvis i 720p i så fall, och det är väldigt mycket mindre -> han kan "maxa".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska du "maxa" BF3 och det med ett enda grafikkort så är det i så fall ett amd6990 heller nvidia590.
Men det är inte helt säkert att det kommer räcka till 100% om alt är "maxat" i bf3.
Med maxa så antar jag att upplösning är på minst 1920x1080 men helst 1920x1200 och gärna högre samt allt annat på fullt annars är det INTE att maxa.

Tar du tex ett amd6970 heller nvidia 580 så kan du definitivt INTE maxa bf3 kan kanske gå att ha allt på fullt om man kör i 640x480 men varför det ser ju skit ut i alla fall då.
Och tar du nåt av dom ännu billigare korten så blir det ju ännu sämre

Visst kan man maxa bf3 med alla kort men ska man ha en fps som är spelbar dvs över 60fps (under 60fps är ej spelbart) så kostar korten en del.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Aja, iaf. Är 800kr ink frakt ett bra pris för ett begagnat 6870? Eller ska man scouta efter nåt bättre? Har inte den bästa budgeten "obviously" om nån vill linka nåt för 0-1600kr så får ni jätte gärna göra det<3

Fan vad jag vill ha ett jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ska du "maxa" BF3 och det med ett enda grafikkort så är det i så fall ett amd6990 heller nvidia590.
Men det är inte helt säkert att det kommer räcka till 100% om alt är "maxat" i bf3.
Med maxa så antar jag att upplösning är på minst 1920x1080 men helst 1920x1200 och gärna högre samt allt annat på fullt annars är det INTE att maxa.

Tar du tex ett amd6970 heller nvidia 580 så kan du definitivt INTE maxa bf3 kan kanske gå att ha allt på fullt om man kör i 640x480 men varför det ser ju skit ut i alla fall då.
Och tar du nåt av dom ännu billigare korten så blir det ju ännu sämre

Visst kan man maxa bf3 med alla kort men ska man ha en fps som är spelbar dvs över 60fps (under 60fps är ej spelbart) så kostar korten en del.

F**k me, dom kostar typ mer än allt jag har i datorn..

Permalänk

Köp ett 6770, med det kan du köra allt på LOW i 1920x1080 i runtish 45fps, om inte mer. Jag har kört på 5770, så 6770 ska la prestera lite bättre?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Då är frågan. Ska man välja mellan 6870kortet för 800kr ink frakt eller ett CROSSHAIR IV extreme moderkortet och sen spara länge till ett riktigt bra kort? Och nöta

Mvh<3

Permalänk
Medlem

Hittade denna recension på komplett nu.
"är grymnt besviken på ATI köpte 2 st 6870 o skulle köra BF3 på max (trodde jag...) men jag får inte mer än 5-40 fps trots alla "nya" drivrutiner..... bedrövligt! testade med ett kort då fick jag lite bättre fps,men inte tillräckligt för dessa kort!

övrigt tack komplett för som alltid en snabb o bra leverans"
Länk http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617187&CKS=PCW#reviews

Skrivet av FknDemo:

F**k me, dom kostar typ mer än allt jag har i datorn..

Vad har du i burken nu då?
Det kan mycket väl vara att du behöver uppgradera för att kunna lira bf3 i någorlunda upplösning och ha lite godis påslaget vilket inget grafikkort i värdlen skulle kunna lösa då det är cpu som bromsar upp allt.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Hittade denna recension på komplett nu.
"är grymnt besviken på ATI köpte 2 st 6870 o skulle köra BF3 på max (trodde jag...) men jag får inte mer än 5-40 fps trots alla "nya" drivrutiner..... bedrövligt! testade med ett kort då fick jag lite bättre fps,men inte tillräckligt för dessa kort!

övrigt tack komplett för som alltid en snabb o bra leverans"
Länk http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617187&CKS=PCW#reviews

Tack, den ska jag kolla upp.

Och tack alla andra för era svar, later

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Tack, den ska jag kolla upp.

Och tack alla andra för era svar, later

OBS han var INTE nöjd han hade köpt TVÅ kort och körde i crossfire men fick som mest 40fps.
bara så att du inte missar att det var TVÅ kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Då är frågan. Ska man välja mellan 6870kortet för 800kr ink frakt eller ett CROSSHAIR IV extreme moderkortet och sen spara länge till ett riktigt bra kort? Och nöta

Mvh<3

Nej! Moderkortsbyte ger inte mycket alls. Jag har själv ett HD 6870, och det klarar av BF3 i high utan problem i 1080p. Kör på med det. Man måste inte maxa för att ha en bra speluppkevelse.

Dessutom så ljuger din kompis. Hälsa honom det från Sweclockers forum.

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Aja, iaf. Är 800kr ink frakt ett bra pris för ett begagnat 6870? Eller ska man scouta efter nåt bättre? Har inte den bästa budgeten "obviously" om nån vill linka nåt för 0-1600kr så får ni jätte gärna göra det<3

Fan vad jag vill ha ett jobb

Det är ett bra pris.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Thx! en sista fråga också, är ett radeon 4870x2 2gb bra nog? För att typ maxa bf3? Såg en på blocket för 1500 eller nåt, men är prutmästarn 8) vilket låter lite fel x) men men

EDIT : Men kommer troligtvis gå på 6870kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Thx! en sista fråga också, är ett radeon 4870x2 2gb bra nog? För att typ maxa bf3? Såg en på blocket för 1500 eller nåt, men är prutmästarn 8) vilket låter lite fel x) men men

Personligen så skulle jag hellre ta 6870n då detta inte kommer lida av problemen som CF för med sig. Som microstuttering, strömförneukning och jobbiga drivrutiner. Dessutom är 4xxx serien föråldrad vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Ok tack allihopa och godnatt!