Varning för E-ztore.se

Permalänk
Medlem

Varning för E-ztore.se

Hej,

Verkar ha blivit lurad för första gången vid köp på nätet letade efter en multifunktionslaserskrivare på prisjakt och hittade den billigast på E-ztore. Kände inte till firman sedan innan och verkade ha ok omdömmen men nu ser det sämre ut. Har letat telefonnummer men alla är avstängda och någon respons per mail har jag inte fått. Betalade genom PayPal och hoppas på att få tillbaka pengarna genom dem

Förstasidan har blivit uppdaterad men mina mail är fortfarande obesvarade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

så, förklaring på hur du blev lurad kan vara bra också antar att du inte fått skrivarn? hur länge sen var det?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Jo skrivaren har inte kommit. Väntat i två veckor på en lagervara. Ingen leveransbekräftelse eller kontakt har jag fått. Status är bara att de har fått betalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomer:

Jo skrivaren har inte kommit. Väntat i två veckor på en lagervara. Ingen leveransbekräftelse eller kontakt har jag fått. Status är bara att de har fått betalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ge dem ett dåligt omdöme på prisjakt, är de seriösa kommer de reagera.

Permalänk
Medlem

Reggade mig precis och skrev ett långt omdömme men får surt vänta en vecka innan jag kan lämna det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu verkar det hända saker, fick precis ett mail där de säger att skrivaren packas. Vet inte vad som hänt, ingen förklaring för dröjsemålet osv. Får se hur detta slutar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

E-Ztore har inget eget lager såvitt jag vet. De kör med dropshipping ifrån utlandet. Vilket gör att många av priserna är rätt ok. Leveranstiden kan dock vara lite längre än andra butiker.

Permalänk
Medlem

Vilket de kunde nämna i ett mailsvar. Stod något i stil med "vi svarar oftast inom 1 timme" men jag väntar med spänning på hur ordern uppdateras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

varning, varning!!!

Har oxå blivit blåst. Betalt i början av december. Inga varor. Kollade företaget och de har över en halv million i skulder hos kronofogden. Har polisanmält. Kan ingen stoppa detta blufföretag!

Permalänk
Medlem

Update:

Har nervöst sett flera varningar för företaget dyka in på prisjakt sedan sist.

Men, i fredags fick jag kollinr som säger att paketet är i Malmö, har gått ifrån Belgien så det X00L sa om dropshipping stämmer. Nu idag fick jag ett mail där Jimi / VDn beklagar att han inte hunnit med att besvara mail osv samt att han ser att paketet gått iväg. På måndag får jag se om skrivaren dyker upp. Ca 3 veckor att få en lagervara.

Permalänk
Medlem

Så här blir det när man ska spara några kronor. Handla av seriösa butiker så slipper ni det här.

Permalänk
Medlem

Jo nästa gång lägger jag nog till 200:- och köper den hos netonnet, den här upplevelsen vill jag inte vara med om igen. Men denna historia fick ett lyckligt slut för idag kom faktiskt skrivaren hem till dörren, gick som företagspaket. Han har köpt den ifrån Pixmania.

Permalänk
Medlem

Jaha, så den ska komma från Pixmania till honom först. Det förklarar allt xD Pixmania är ju inte världens bästa affär den heller!

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen ifrån pixmania lager nere i Europa.

Permalänk
Keeper of Traditions

Att dem använder Z istället för S i sitt namn kanske är en första hint om att dem inte är helt seriösa?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sen när kan man se på företagsnamnet om företaget är seriöst eller inte? Konstigt resonemang.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av X00L:

Sen när kan man se på företagsnamnet om företaget är seriöst eller inte? Konstigt resonemang.

Sen när har man inte kunnat det?

Konstigt resonemang.

edit: sen sa jag aldrig att det uteslutande betydde en oseriös butik, det var därför jag skrev "första hint"

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Paketet gick direkt ifrån Pixmanias lager till min dörr så själva leveransen gick fort. Dock fick jag vänta nästan tre veckor innan e-Ztore bestämde sig för att beställa skrivaren från Pixmania verkar det som.

Permalänk

Fär man fråga på vilken mailadress du fick kontakt på? Har själv försökt på telefon och mail utan resultat. Har nu polisanmält vilket jag i och för sig inte tror gör nån skillnad.

Annars testar jag att skicka blommor till ägaren Jimi Helgemo och ber honom skicka mina varor - kanske billigare och bättre än att kontakta indrivningsfirma!