Apple arbetar på spelkontroller till Ipad

Permalänk
Medlem

Tidigare när Gabe Newell försökte prata med Apple om att utöka spelmarknaden på Mac genom Steam så sa Apple alltid nej. Efter mycket om och men så kom Steam till Mac, nu ska de helt plötsligt släppa en handkontroller? Skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Pengagalet företag?
Hur utmärker sig Apple som ett sådant menar du?

Seriöst?
Vad sägs som ett omoraliskt högt pris på VARENDA produkt dom gör?

Skrivet av zillio:

Sant.. Dom kanske ska göra en spelkontroll á la Android så att du också kan bli nöjd. Enligt mig är Fifa på iPhone sjukt roande. Så en spelkontroll på tåget tror jag många tycker som något lyckat.

Omg, alla tjatar om att folks åsikter ska höras, men när dom uttrycks blire hus i helvete.

Dom gör en handkontroll till Ipad - Fine, inget som stör mej, kör på.
Men jag försöker bara påpeka att det är lite underligt att just Apple gör det då det ur min synvinkel inte finns några enorma pengar att tjäna

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Intressant...

Efter att ha lyckats sälja massvis med plattor till det prylgalna äppelfolket har dom nu kommit fram till vad som krävs för att nå den lite mer kräsna resten av marknaden - ett användningsområde!

Permalänk
Medlem

varför köper ni inte bara Nintendo 3DS eller PSP eller Vita ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Intressant, så nu först bryr sig apple om gamers? känner troll varningen.

Nä, inte först nu...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Trodde du syftade på dom lite mer hardcore-titlarna, så my bad Men ändå så uppskattar ju säkert väldigt många spel som Angry Birds, och om casual gamers kan få ut något av en handkontroll så är väl det bara ett plus för dom

Att associera iPhone och hardcore spel fick mig att skratta faktiskt - var du seriös?

Jag menar, det häftigaste på iPhone är väl angry birds och pong, vilket fungerar bra som det är?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Seriöst?
Vad sägs som ett omoraliskt högt pris på VARENDA produkt dom gör?

Hur ska appleprodukter prissättas då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Hur ska appleprodukter prissättas då?

Jag är ingen expert inom ämnet, men hur lyckas alla andra tillverkare erbjuda likvärdiga produkter till ett lägre pris?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Förväntar mig att det blir ungefär lika bra som när de skulle revolutionera musen, one button gamepad.

Permalänk
Medlem

Tja vad kan man kalla det? Storhetsvansinne

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag är ingen expert inom ämnet, men hur lyckas alla andra tillverkare erbjuda likvärdiga produkter till ett lägre pris?

Lyckas och lyckas, det handlar om tillgång och efterfrågan också. Som det är redan nu, står ju folk i kö för att köpa deras produkter, oftast stor brist direkt vd släppet. Så ett ännu högre pris hade nog inte varit helt omöjligt.

Hade det varit omoraliskt högt hade ingen velat köpa deras produkter och priset hade pressats nedåt.

Säg att du säljer något på tradera, satt till en krona. Där har vi två budgivare där den ena sätter 5 900, den andra 6000 kronor. En tredje tycker det är omoraliskt höga bud som ett och två bjuder, och vill bara betala 2000. Vad gör du som säljare då? Säljer du den för 2000? Till vem? Varför?

Permalänk
Medlem

låter som en sent april-skämt

Permalänk
Medlem

No, no & NO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Om du bara tittar på hur grejerna är speccade så visst kan man komma billigare undan med att köpa en random pc. Men speccar är inte allt. De som köper Apples produkter är knappast några hardcore gamers eller benchmarkrunkare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Lyckas och lyckas, det handlar om tillgång och efterfrågan också. Som det är redan nu, står ju folk i kö för att köpa deras produkter, oftast stor brist direkt vd släppet. Så ett ännu högre pris hade nog inte varit helt omöjligt.

Hade det varit omoraliskt högt hade ingen velat köpa deras produkter och priset hade pressats nedåt.

Säg att du säljer något på tradera, satt till en krona. Där har vi två budgivare där den ena sätter 5 900, den andra 6000 kronor. En tredje tycker det är omoraliskt höga bud som ett och två bjuder, och vill bara betala 2000. Vad gör du som säljare då? Säljer du den för 2000? Till vem? Varför?

Man kan se det såhär isf, varför tyckte den 3dje att det var för högt pris? Han kanske hade rätt? Han kanske hade ett annat alternativ som faktiskt var bättre för det priset. och isf skulle jag kalla de första 2 för idioter.

C what I did there?
Jag vill inte hacka på produkten, utan dom hjärndöda konsumenterna som blindt köper varenda vit pryl med ett "i" framför utan att ens försöka se kritiskt på produkten i fråga och kanske försöka jämföra den med en likvärdig produkt.
iPhone är en bra telefon, ja. Skulle jag använda den om jag fick en, absolut! Men skulle jag köpa en för egna pengar, aldrig, det finns så många andra alternativ som är mkt mer intressanta.

Man kan inte neka att man betalar mkt för bara märket, och ser man inte det måste man ta ett par steg bakåt och kolla extra noga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tämligen onödigt då jag varken behöver en iPad eller nåt tillbehör till den

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Att associera iPhone och hardcore spel fick mig att skratta faktiskt - var du seriös?

Jag menar, det häftigaste på iPhone är väl angry birds och pong, vilket fungerar bra som det är?

Jag tror någon måste ta och kolla upp vad hardcore-spel innebär. Så fort det är ett spel du bara kan hoppa in i så är det casual, exempelvis Angry Birds, Cut the Rope, The Sims. Kräver spelet däremot tid för att spelaren ska bli bättre och därmed klara sig senare i spelet pga spelet blir mer utmanande så är det hardcore, GTA3, Real Racing, Infinity Blade. Ett spel som GTA3 är alltså lika hardcore på Iphone/Ipad som det är på PC, om kanske inte tom ännu mer hardcore pga de mer komplicerade kontrollerna.

Så för att sammanfatta. Ett spel med samma svårhetsgrad spelet ut är casual, och ett spel med stegrande svårhetsgrad och som kräver att du är lite mer involverad är hardcore. Nu finns även benämningen midcore, som i stort sätt är en hardcore-gamer med ett begränsat liv för att hinna spela, vilket kanske passar in lite bättre då väldigt få vill sitta och stirra på en liten skärm i flera timmar och dra på sig en massa förslitningsskador, något som denna handkontroll kommer ändra på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Meningslöst... Varför inte bara skaffa en traditionell joypad med bluetooth istället om man ska sätta sig ner och "game'a"?

Jag menar, om något år lär alla spel som eventuellt kommer spelas köras mot DNLA på storskärm. Är man i farten lär man knappast dra med sig en sån där sak...

Permalänk
Medlem

Haha, ännu ett sätt för Apple att tjäna in massa pengar på nolltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Man kan se det såhär isf, varför tyckte den 3dje att det var för högt pris? Han kanske hade rätt? Han kanske hade ett annat alternativ som faktiskt var bättre för det priset. och isf skulle jag kalla de första 2 för idioter.

C what I did there?
Jag vill inte hacka på produkten, utan dom hjärndöda konsumenterna som blindt köper varenda vit pryl med ett "i" framför utan att ens försöka se kritiskt på produkten i fråga och kanske försöka jämföra den med en likvärdig produkt.
iPhone är en bra telefon, ja. Skulle jag använda den om jag fick en, absolut! Men skulle jag köpa en för egna pengar, aldrig, det finns så många andra alternativ som är mkt mer intressanta.

Man kan inte neka att man betalar mkt för bara märket, och ser man inte det måste man ta ett par steg bakåt och kolla extra noga.

Du svarar inte riktigt på min fråga, vad ska säljaren göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Du svarar inte riktigt på min fråga, vad ska säljaren göra?

Well, dom skulle kunna sluta vara en enorm penis och ta bort sin "Douchbag Tax" som jag kallar den i förmån för sina eventuella kunder, OCH för att få ett stopp på den image som dom dragit på sej själv och deras användare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Well, dom skulle kunna sluta vara en enorm penis och ta bort sin "Douchbag Tax" som jag kallar den i förmån för sina eventuella kunder, OCH för att få ett stopp på den image som dom dragit på sej själv och deras användare.

Du kan inte utveckla lite mer seriöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Du kan inte utveckla lite mer seriöst?

Jag kan, men har ingen lust längre. Det var roligt att uttrycka åsikter, men det börjar bli långdraget och jag vill sova en stund innan jag drar på jobbet.

Visa signatur

Permalänk

Hur pantade är vissa? Alla företag har ett och samma mål, tjäna pengar så mycke dom bara kan! Tror ni det är unikt för apple? Och att dom skulle sätta för höga pris, dom säljer så uppenbart är det inte för dyrt. Svårt med 1+1? Om konkurenter säljer samma produkter till lägre priser är det antagligen inte SAMMA. Det är mer än Mhz och MB som avgör...

Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Intressant, så nu först bryr sig apple om gamers? känner troll varningen.

Skrivet av LeafBox:

VEM spelar sånna spel på iPad/Phone?
Det ser ju alltid förjävligt ut och det finns inga bra spel ändå.

Pointless

Många här som inte har någon koll på vad de pratar om. Givetvis finns det en stor marknad för mer avancerade spel som många redan nämt. Bara Infinity Blade spelen har dragit in över 30 miljoner dollar på ca ett år. Det är vekligen inget att fnysa åt. Tror ni själva att marknaden för mer avancerade mobilspel hade exploderat som den gjort ifall det inte var lönsamt för utvecklarna?

Apple har satsat stenhårt på spelmarknaden för iOS. Det var ju inte för intet som de gav iPad 2 en löjligt kraftfull GPU med tanke på den relativt låga upplösningen. De skulle ha kunnat komma undan med en mycket mindre kraftfull och billigare krets och fortfarande hade den upplevts snabb. Men nu fick istället utvecklare något att verkligen sätta tänderna i, vilket uppskattades om man har läst åsikterna från exempelvis Epic Games.

De har ju även anställt många från spelbranchen vilket är ytterligare ett tecken på att de verkligen vill ha iOS till en bra spelplattform.

Om ni sen inte gillar att spela på en touchscreen är ju helt upp till er. För mig har iPad/iPhone blivit min spelplattform nummer ett framför min PS3a och PC.

Permalänk

Bra apple fram med ännu fler prylar. Alltid retar det någon.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det kan bli nice fast det känns som att dom har tagit Razer s ide där. (om det nu e sant)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

PSP vita finns om man vill ta med sig och om man inte vill ta med sig finns PS3 och XBOX 360 som fullbordade spelkonsoler och snart kommer de nya generationerna. Fast å andra sidan är de ju inte en Apple, som för vissar går det ju så klart inte i vilket fall...

Permalänk

Går väl redan att spela på plattor med handkontroller via USB eller bluetooth? Eller går det bara på vissa Android-plattor? PS3-kontrollern funkade i alla fall utan att jag behövde göra några inställningar på min transformer prime.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Snart börjar alla P12or på Swec forum att börja klaga på tabletportar istället för konsolportar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken