Permalänk
Medlem

Nerfing pågår (D3)

Verkar som de "fixat" DH och Wizard nu.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5150110271

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"fixat" aka totalt horribla nu i inferno. Jag blir oneshottad med force armor / cystal skin / 26k hp 56% damage resist i inferno act 1 innan skele king.

Dax att växla över till Day-z och PoE istället, hell är ju meningslöst då man får rent skit jämför med looten i inferno (level 46 items från diablo, Seriously?).

Permalänk

Va i trollskogen e nerfing?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Va i trollskogen e nerfing?

dom försämrar karaktären för att "balansera" spelet... tex om en specific skill är lite för stark sänker dem den

enligt dem nu, faktiskt ingen aning vad de har nerfat eller om det var befogat

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Va i trollskogen e nerfing?

http://lmgtfy.com/?q=nerfing

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Yep... nu har de tydligen gjort inferno 100% omöjligt med ALLA klasser... kul...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Först klagar man för att allting är för lätt. Sen klagar man för att allting är för svårt. Blir ni aldrig nöjda?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracked:

faktiskt ingen aning vad de har nerfat eller om det var befogat

Demon Hunter kunde köra med Smoke Screen + Lingering Fog för att bli i stort sett osynliga hela tiden - Dom har sänkt tiden den är aktiv.

Wizard hade Energy Armor + Force Armor vilken gjorde att dom i stort sett kunde strunta i vitality - Vet inte riktigt hur dom har ändrat det.

Monk hade Fist of Thunder + Quickening som i samverkan med Sweeping Wind gjorde spirit nästan oändlig - Quickening fungerar nu bara med Fist of Thunder.

Befogat eller inte låter jag vara osagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Först klagar man för att allting är för lätt. Sen klagar man för att allting är för svårt. Blir ni aldrig nöjda?

Tycker likadant. "Uhhh casualmode klara allt på en kvart uuh" sen når dom inferno "wääh det är omöjligt för jag tröttnade på att farma gear efter en kvart wääh"

Permalänk
Medlem

vad nerfade de wizards med? framgår inte riktigt av den länkade tråden

Permalänk

Det finns folk som är trevliga och svarar på frågor. Sen finns det de som är lite mer utav den otrevliga typen som inte hjälper andra.

Avgör själv vilken du tillhör.

Permalänk
Skrivet av tracked:

dom försämrar karaktären för att "balansera" spelet... tex om en specific skill är lite för stark sänker dem den

enligt dem nu, faktiskt ingen aning vad de har nerfat eller om det var befogat

Tack!

Permalänk
Medlem

Kul att jag gjorde mig av med nästan allt vitality gear igår på min wizard. Visste att en nerf var oundviklig men hade förväntat mig lite mer förvarning.

Men har de verkligen gjort low vit + force armor helt kasst? Eller är det bara stora "one-shot" attacker som dödar en nu, precis som de borde.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk

Tycker inte man borde klaga på nerfs, finns ju en anledning till varför dom görs.

Sen så anser jag att inferno ska vara till för att köras i co-op.
Co-op gör ju allt roligare också

Permalänk
Medlem

Helt korrekt att ta bort de två sakerna. Spelar själv Wizard och det var ett uppenbart fel att en sådan skulle kunna köra Inferno solo med 5k liv.

Blizzard sade att Inferno var tänkt att vara ett så stort problem att det skulle ta några månader innan någon klarade det. Tänk på det innan ni gnäller om att det är för svårt för vi alla visste om det innan vi köpte spelet. Iaf de som kollade upp spelet någorlunda.

Permalänk
Medlem

Blir spelet svårare så blir jag bara glad, då tar det ju längre tid för mig att lira igenom vilket jag faktiskt tycker om. Är det meningen att Inferno skall vara skit-svårt så är det så det ska vara, det är bara att anpassa sig så gott man kan.

Min åsikt.

Permalänk
Medlem

såhär är det, om man inte är duktig nog eller av vilken anledning som helst inte klarar av en viss svårighets grad så sänker man svårigheten, klart!

(Det är meningen att det ska vara svårt)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Det är lugnt pojkar/män och flickor/kvinnor... det är Blizzard vi pratar om, dom nerfar väl hela skiten inom en månad så att varenda p12a kan ta sig igenom spelet utan att ens tänka efter och så sätter dom in en Herioc del på allt så att de som faktiskt är duktiga också får en utmaning... nackdelen är bara den att alla får nästan samma loot!

Permalänk
Medlem

Det är meningen att det ska vara svårt... Så ni använder AH mkt, money cash till Blizzard.

Inte för att det inte är smart men iaf ?
Nu har det väll inte så mkt med om man spelar smart/skickligt att göra, nu har det bara med att göra hur mkt du spelar för att samla guld/gear eller hur mkt du spenderar på AH.

Ha en 60 av varje klass, spela flavor of the month, farma, repeat.

Somsagt inget fel med det men så är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

såhär är det, om man inte är duktig nog eller av vilken anledning som helst inte klarar av en viss svårighets grad så sänker man svårigheten, klart!

(Det är meningen att det ska vara svårt)

Problemet är väl att Barbarer och Munkar har väldigt bra survivarbility skills och faktiskt kan ta nån smäll innan de dör. DH's har inget förutom smoke screen och vault, blir de träffade av något så dör de även om de skulle stacka survivability stats.

Vault är dessutom omöjlig att använda innan de fixar FPS buggarna.

Jag tycker själv att smoke screen var för bra men innan man nerfar den så måste man se till att det finns alternativ.

Dessutom så är det helt fel att sänka duration på den då det med lagget som just nu finns på servrarna gör att man inte har någon nytta av den alls. Hade varit bättre om de hade höjt kostnaden på den.

Permalänk
Sötast

HahahHa läste jag rätt nu? Blizzard fixade en bugga skill som gör spelaren osynlig 100% av tiden och nu gråter folk på diverse forum?

Ni kan ju alltid spela ett fps spel med godmode för att få lite spänning?

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande bra att solo-farma Act IV på Inferno som Wizard, skillnaden är att nu blir man random oneshottad av diverse mobs (charges o.s.v. som är i princip helt omöjligt att undvika) vilket är jävligt drygt.

De hade kunnat fixat cheesy speccen med lågt hp och life regen på något bättre sätt än att disable force armor.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

du är 100% odödlig i 12 sekunder, att döda blåa eller gula kräver omkring 5-10 minuter av kiting om det ens är möjligt (beror på om de har reflective damage,haste,waller) man kryper fram genom akterna. Spelade från 17-24 igår och hann precis till spindeln i akt 1. Tycker det känns som en accepterbar takt på inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Problemet är väl att Barbarer och Munkar har väldigt bra survivarbility skills och faktiskt kan ta nån smäll innan de dör. DH's har inget förutom smoke screen och vault, blir de träffade av något så dör de även om de skulle stacka survivability stats.

Vault är dessutom omöjlig att använda innan de fixar FPS buggarna.

Jag tycker själv att smoke screen var för bra men innan man nerfar den så måste man se till att det finns alternativ.

Dessutom så är det helt fel att sänka duration på den då det med lagget som just nu finns på servrarna gör att man inte har någon nytta av den alls. Hade varit bättre om de hade höjt kostnaden på den.

Precis. Hade nog tyckt det var bra ifall de lade till en cooldown och ändrade runorna så man kunde sänka CD med en sekund eller liknande. Nu spelar det absolut ingen roll oavsett ifall du har de besta items som finns i spelet.

Gillar verkligen inte balanseringen de har gjort. Alla "lila" bossar är för lätta och resten är "omöjligt".

Permalänk
Skrivet av lekman:

Problemet är väl att Barbarer och Munkar har väldigt bra survivarbility skills och faktiskt kan ta nån smäll innan de dör. DH's har inget förutom smoke screen och vault, blir de träffade av något så dör de även om de skulle stacka survivability stats.

Vault är dessutom omöjlig att använda innan de fixar FPS buggarna.

Jag tycker själv att smoke screen var för bra men innan man nerfar den så måste man se till att det finns alternativ.

Dessutom så är det helt fel att sänka duration på den då det med lagget som just nu finns på servrarna gör att man inte har någon nytta av den alls. Hade varit bättre om de hade höjt kostnaden på den.

Wizards och DHs ska inte stå i centrum.

Permalänk

Inferno är väl till för co-op? Wizard ska väl stå och mata spells medans en barbar tankar + en som healar. Har jag fel?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippomania:

Wizards och DHs ska inte stå i centrum.

så man löser det genom att nerfa wizards och DHs istället för att buffa barbs, witch doctors och monks så de kan ta det solo? istället för att två klasser kan så ska ingen kunna, bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det finns folk som är trevliga och svarar på frågor. Sen finns det de som är lite mer utav den otrevliga typen som inte hjälper andra.

Avgör själv vilken du tillhör.

Det finns kreativa och självständiga personer som löser enkla uppgifter utan problem själv. Sen finns det oförmögna parasiter som inte klarar av de enklaste uppgifterna själv och försöker lägga det på andra.

Avgör själv vilken du tillhör.

Jag tillhör tydligen de trevliga som hjälper. Du fick länk till både ordets betydelse och hur du i framtiden lätt kan ta reda på enkla saker. Men otacksam och humorbefriad som du är väljer du att se ta det som kritik. Det är ditt problem. Tack och adjö.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det finns folk som är trevliga och svarar på frågor. Sen finns det de som är lite mer utav den otrevliga typen som inte hjälper andra.

Avgör själv vilken du tillhör.

men han svarade på din fråga samt lärde dig hur du i fortsättningen själv kan ta reda på liknande saker. Helt rätt med andra ord.

Men du kanske är en av dem som hellre ger en bonde lite bröd än förser han med verktygen att själv producera det ?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss