Värt att sattsa på MF?

Permalänk
Medlem

Värt att sattsa på MF?

är det värt att sattsa på magic find, tycker jag bara hittar skit.

är det bättre att satsa på Gold find och köpa på AH eller skall man köra med GF och crafta(med recept)?

Nu tänker jag på föremål som är något att ha i inferno.

Permalänk
Moderator
Moderator

Är du kapabel nog att farma effektivt i act 3 är MF tveklöst ett bra val. Desto längre från act 3 du är desto bättre blir GF.
För övrigt stavas det "satsa".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

alltså, ifall du har 5 stacks och får 150-200mf så go for it

Testade lite gold farming i akt 1 på inferno, fick väl ihop 700k på 2 dar men fan man får ju inget för dom pengarna Tror de är bättre att satsa på mf.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Testade lite gold farming i akt 1 på inferno, fick väl ihop 700k på 2 dar men fan man får ju inget för dom pengarna Tror de är bättre att satsa på mf.

Ska du farma guld så kör sista questen i A3 på nightmare eller hell istället med gold find gear, ta den svårighetsgraden där du fortfarande kan oneshotta alla mobs i gold find, kör du nightmare så kommer du dra in 300-400k per timme, i Hell är jag osäker då mitt GF gear inte låter mig cleara tillräckligt snabbt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag har över 200 MF med buffen och lite hjälp från follower och det hjälper helt klart! Klart man kan köra GF också men det är tråkigt ju! Man vill ju gambla och hoppas man får ett über-item

Vilket man ju får ibland också - har själv hittat lacuni prowlers, ett par grymma amuletter, ett bälte som jag använder nu med 70 resist, 100 vit och 8% life m.m. En sköld med 25% block, 80 resist, life-regen etc etc.

Bara hitta guld är ju inget kul.

Permalänk
Medlem

Har själv runt 215 MF utan NV och det gör rätt stor skillnad när jag farmar. Blir snabbt väskan full med gula items, sen att 99% är skräp är ju en annan femma

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinqe:

Har själv runt 215 MF utan NV och det gör rätt stor skillnad när jag farmar. Blir snabbt väskan full med gula items, sen att 99% är skräp är ju en annan femma

Borde du inte skriva på din blogg att ditt program strider mot Blizz' EULA och därmed tar en risk genom att använda det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Borde du inte skriva på din blogg att ditt program strider mot Blizz' EULA och därmed tar en risk genom att använda det?

Tack, det ska jag absolut lägga till!

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinqe:

Tack, det ska jag absolut lägga till!

Det var inte illa menat på något vis. Men få gnälliga p12or efter sig för att de inte blev varnade vore onödigt. Använder själv ett privat script för MFswitching, och det funkar perfekt.
Blizzard är väl på väg att förstöra det med sina nya idiottankar om MFswitching, men bäst att passa på tills de tar sönder det.

Och skulle jag bli bannad för något så löjligt som detta, så är det vägen ut från Diablo III, så de gör mig helt enkelt bara en tjänst isf.

Bra jobbat på programmet och ännu finare att du ger ut det gratis.

Permalänk
Moderator
Moderator

Riktiga spelare slåss och begravs i sin MF-kostym

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Det var inte illa menat på något vis. Men få gnälliga p12or efter sig för att de inte blev varnade vore onödigt. Använder själv ett privat script för MFswitching, och det funkar perfekt.
Blizzard är väl på väg att förstöra det med sina nya idiottankar om MFswitching, men bäst att passa på tills de tar sönder det.

Och skulle jag bli bannad för något så löjligt som detta, så är det vägen ut från Diablo III, så de gör mig helt enkelt bara en tjänst isf.

Bra jobbat på programmet och ännu finare att du ger ut det gratis.

Inga problem, jag uppskattar verkligen att du påpekade för det sista jag vill ha är gnäll om nu någon trots allt skulle bli avstängd.

Då hela spelet bygger på att farma guld och items så tröttnade jag på att dö, dö och dö för att items med all resist/crit %/crit dmg/mf kostar en förmögenhet. Blev sugen på att testa ett Auto Hot Key-script men eftersom det regnar hela tiden i Sverige så satte jag ihop ett eget program istället och om någon annan kan ha nytta av det så bjuder jag gärna på det!

Ska bli intressant att se vad Blizzard hittar på:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5338426/Magic_Find_Gear_Swapping-18_07_2012

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinqe:

Inga problem, jag uppskattar verkligen att du påpekade för det sista jag vill ha är gnäll om nu någon trots allt skulle bli avstängd.

Då hela spelet bygger på att farma guld och items så tröttnade jag på att dö, dö och dö för att items med all resist/crit %/crit dmg/mf kostar en förmögenhet. Blev sugen på att testa ett Auto Hot Key-script men eftersom det regnar hela tiden i Sverige så satte jag ihop ett eget program istället och om någon annan kan ha nytta av det så bjuder jag gärna på det!

Ska bli intressant att se vad Blizzard hittar på:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5338426/Magic_Find_Gear_Swapping-18_07_2012

Lite OfTmen på vilken nivå jobbar ditt program, läser/skriver det till minnet eller skickar den inputsignaler med "musen"?

Permalänk
Medlem

tycker mf switchgear är op, jag kör själv med mf på hela tiden.

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Lite OfTmen på vilken nivå jobbar ditt program, läser/skriver det till minnet eller skickar den inputsignaler med "musen"?

Programmet skriver inget till minnet i Diablo 3 utan placerar muspekaren på rätt position för varje "item" och skickar ett windows-meddelanden till Diablo-fönstret om att ett högerklick har skett. Anrop sker via Windows standard-dll "user32.dll"

[DllImport("user32.dll")]
static extern void mouse_event(uint dwFlags, uint dx, uint dy, uint dwData, UIntPtr dwExtraInfo);

Inte så "Magic" egentligen

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ni:

tycker mf switchgear är op, jag kör själv med mf på hela tiden.

Samma, 220+ mf, 40k damage, 700 allres, 6k armor. Funkar bra att facerolla act 1 med åtminstone, allt dör ändå så fort så mer damage gör inte så stor skillnad. I act 3 får man dock byta ut ett par items för att höja damage och survivability.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Naaium:

Det där får du nog utveckla lite, du blir inte lvl 100 på några timmars spelande.
Många med mig kommer nog aldrig nå lvl 100, visst för att max MF så behöver du inte längre ha de högsta MF i varje föremål, men du kommer nog få den största del av MF från föremål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naaium:

Som redan nämnts så kommer de flesta spelare aldrig att nå Paragon level 100, vet inte hur många timmar jag själv kört sen Paragon patchen men det är ganska många och jag ligger runt 32-33 (kommer inte ihåg och sitter på jobbet)
MF gear är fortfarande värt att satsa på så att du med gear+Paragon+Nephalem Valor kan nå max MF, när man ökar i Paragon level så byter man successivt ut sitt MF gear.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

orka farma drar ihop runt 2 mil varje dag på AH köp biligt SÄLJ DYRT!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderMAX:

orka farma drar ihop runt 2 mil varje dag på AH köp biligt SÄLJ DYRT!

Jag tror inte så många tycker att AH är roligare än själva spelet. Och vad ska man med pengarna till om man inte vill farma? Det är ju farmningen som är Diablo-seriens end game.

Permalänk
Medlem

Jag har runt 346 MF med full valor, 20 para och jag hittar sjukt mycket nu kan jag säga.
Men min dam är bra nerfad(kör DH)

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

jag har cirka 150%mf full stackad på min barb.. vet att det är sjukt lite men måste man alltså ha typ 300 för att det ska ens löna sig? hittar fan bara skit minns inte när jag fick en legendary sist det är rätt segt. Vet att när jag fick min hitills enda gröna set drop än så länge så hade jag inte speciellt hög mf eller paragon level, nu har jag ändå ökat rejält snart lvl20 men det märks inte, rares droppar visserligen rätt mycket när man dödar elites men dom är ju fan skit till 99% bara tar sån tid att id dom alla och så är kanske 1 rare på 100 nåt vettigt som man kan ens sälja på AH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag har cirka 150%mf full stackad på min barb.. vet att det är sjukt lite men måste man alltså ha typ 300 för att det ska ens löna sig? hittar fan bara skit minns inte när jag fick en legendary sist det är rätt segt. Vet att när jag fick min hitills enda gröna set drop än så länge så hade jag inte speciellt hög mf eller paragon level, nu har jag ändå ökat rejält snart lvl20 men det märks inte, rares droppar visserligen rätt mycket när man dödar elites men dom är ju fan skit till 99% bara tar sån tid att id dom alla och så är kanske 1 rare på 100 nåt vettigt som man kan ens sälja på AH.

Nej, man måste inte ha 300 för att det ska löna sig. Det är alltid slumpmässigt så även om man har maxat sin MF är man inte garanterad att få bättre, eller ens fler, saker. Man har endast skaffat sig större sannolikhet att det ska bli bättre.

Permalänk
Medlem

Jag märkte ingen skillnad förns jag var över 300(stacked)

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Har inte lirat på ett tag, tänkte kolla lite hur det funkar med MF nuförtiden:

1) fungerar gear swapping fortfarande? Asså byta till sin MF gear några slag innan man har ihjäl elitsen?
2) Taket ska väl vara på 300 % + NV75 %? För när jag slänger på min MF-gear samt har full NV så står det att jag har 403 %. Är det rätt? Alltså att siffran fortsätter att räknas upp, fast det enbart är 375 % som ger något?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

2) Taket ska väl vara på 300 % + NV75 %? För när jag slänger på min MF-gear samt har full NV så står det att jag har 403 %. Är det rätt? Alltså att siffran fortsätter att räknas upp, fast det enbart är 375 % som ger något?

Vet i alla fall att monster power kan ge MF som går över taket, är lite osäker på detaljerna dock.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av paesha:

Har inte lirat på ett tag, tänkte kolla lite hur det funkar med MF nuförtiden:

MF från dina prylar, din followers prylar och paragon har ett kombinerat maxtak på 300%. MF från monster power och NV är inte begränsat av detta tak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah ok! Jag kör på MP2, så då blir mitt tak 300 (max items) + 75 (NV) + 50 (MP2) = 425?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av paesha:

Ah ok! Jag kör på MP2, så då blir mitt tak 300 (max items) + 75 (NV) + 50 (MP2) = 425?

Jupp. Fortune shrine räknas för övrigt inte heller inom de 300%.

Visa signatur