SweClockers klassiska musmattor återvänder!
Permalänk
Medlem

Skärmen blir svart

Hej!

Jag har ett mycket irriterande problem med datorn i sign. Det här har hållt på fram och tillbaka under lång tid men nu är det tillbaka värre än någonsin.
Skärmen blir alltså svart, den får ingen signal från datorn. Detta kan hända helt random men det går helt enkelt inte att få på den igen. Oftast så händer det samma sak direkt vid omstart. Jag får oftast vänta ett tag och prova att starta igen.

Temperaturer är okej, skärmen är också testad, jag tror heller inte att det är drivrutinerna för samma sak kan även hända i BIOS och under bootup.

Har ni någon aning vad jag kan göra? All hjälp är välkommen! Vill verkligen få ordning på detta.

MvH

Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

kan tyvärr vara moderkortet tror ja. när mitt moderkort la av så började det med att portarna till ljudet började krångla och sedan fick jag liknande problem med skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmagicvoice:

kan tyvärr vara moderkortet tror ja. när mitt moderkort la av så började det med att portarna till ljudet började krångla och sedan fick jag liknande problem med skärmen.

Ah precis! Men det är ju synd att det är så svårt att veta vad det kan vara. Man vill ju inte köpa ett nytt moderkort och sedan så är det inte det som är problemet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ne precis. det är ju inte de lättaste. Mitt moderkort la helt sonika av en kort tid efter de strulet så på så viss fick jag reda på de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmagicvoice:

Ne precis. det är ju inte de lättaste. Mitt moderkort la helt sonika av en kort tid efter de strulet så på så viss fick jag reda på de.

Ah då är det ju betydligt lättare, men detta har hållt på fram och tillbaka i över ett år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flIpz0R:

Hej!

Jag har ett mycket irriterande problem med datorn i sign. Det här har hållt på fram och tillbaka under lång tid men nu är det tillbaka värre än någonsin.
Skärmen blir alltså svart, den får ingen signal från datorn. Detta kan hända helt random men det går helt enkelt inte att få på den igen. Oftast så händer det samma sak direkt vid omstart. Jag får oftast vänta ett tag och prova att starta igen.

Temperaturer är okej, skärmen är också testad, jag tror heller inte att det är drivrutinerna för samma sak kan även hända i BIOS och under bootup.

Har ni någon aning vad jag kan göra? All hjälp är välkommen! Vill verkligen få ordning på detta.

MvH

Filip

Vad har du för delar inkl nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad har du för delar inkl nätagg?

i7 930, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Testat graffet i Kombustor eller 3DMARK 11?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testat graffet i Kombustor eller 3DMARK 11?

Jag har faktiskt provat med ett helt nytt grafikkort nu, och jag får samma fel. Ska ta o prova en annan PCIe lane också så får vi se. Men hare börjat kika lite på ett nytt modekort. Om någon sitter på ett 1366 moderkort får ni gärna höra av er.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

har samma fel!:O datorn funkat fel fritt i ca 5-6 månader! men nu så blir skärmen svart helt random..