Montera vattenblock med tejp

Permalänk
Medlem

Montera vattenblock med tejp

Har ett gtx 650ti som jag vill sätta ett vattenblock på då det låter en hel del. Cpu´n kyls redan med vatten. Köpte ett EK-VGA Supremacy och skulle nyss montera det. Då märker jag till min stora besvikelse att det inte passar då hålen på kortet sitter för tätt. Min tanke då är att man kanske skulle kunna fästa det med värmeledande tejp. Vad tror ni om detta? Är dessa tejper tillräckligt starka eller är det stor risk att blocket ramlar av?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nog en mycket dålig idé. Kontakttrycket kommer aldrig bli lika bra och sådan tejp är mycket tjockare och leder därmed värme betydligt sämre än pasta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Prova buntband? De är ganska du kan få plats med och de kan spänna till en del, bättre än tejp iallafall.

Permalänk
Medlem

det kommer nog vara en ganska dålig ide och kollade du upp att du hade referensdesign på ditt kort innan köpet ?
det finns liksom massa olika modeller av gtx 650 ti

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1

Permalänk
Entusiast

Har sett många här som har fått bra resultat med buntband. Tejp kommer inte att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

det kommer nog vara en ganska dålig ide och kollade du upp att du hade referensdesign på ditt kort innan köpet ?
det finns liksom massa olika modeller av gtx 650 ti

Ett från evga som brukar köra med reference-kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Har sett många här som har fått bra resultat med buntband. Tejp kommer inte att fungera

Så man kör buntbanden där skruvarna skulle varit? Eller är jag ute o cyklar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Ja.
Annars kan ju en tving fungera, om du skyddar baksidan av kortet vill säga

Permalänk
Medlem

Silvertejp is the shiet!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Ingen som har en bild på eländet? Google tycks inte vara på min sida idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Oftast så har inte budget-midrange korten någon referensdesign av nvidia.

Skräp isf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Ingen som har en bild på eländet? Google tycks inte vara på min sida idag

Ah. Nu ville den

Ni menad något i denna stil alltså?

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Perrablerra:

Här är en snubbe som har gjort det med ett annat block http://www.sweclockers.com/galleri/10510-antec-kuhler-h2o-620...

Men det visar principen bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Ah. Nu ville den

Ni menad något i denna stil alltså?
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/22/Cimg1669....

japp ^^

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1

Permalänk
Medlem

Ja detta är ju nått att klura på. Som vanligt hittar jag bara ett buntband Blir te å knate ner till ica o köpa en påse.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Ja detta är ju nått att klura på. Som vanligt hittar jag bara ett buntband Blir te å knate ner till ica o köpa en påse.

Gå till närmaste seriösa bilverkstad istället och köp några Ty-Rap med rostfri låstunga och steglös åtdragning, totalt överlägset där det är lite högre krav.

http://www-public.tnb.com/pub/node/186

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Gå till närmaste seriösa bilverkstad istället och köp några Ty-Rap med rostfri låstunga och steglös åtdragning, totalt överlägset där det är lite högre krav.

http://www-public.tnb.com/pub/node/186

Denna borde väl fungera http://www.conrad.se/CABLE-BINDER-92-MM-NATURE-TY523MR-100-PC...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Borde? Det är ju den typen jag länkade till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Borde? Det är ju den typen jag länkade till.

Vill bara vara hundra % säker. Sorry.

Den verkade vara så billig så vart osäker om det var en kopia.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Vill bara vara hundra % säker. Sorry.

Den verkade vara så billig så vart osäker om det var en kopia.

Billig och billig, snarare överpriser på andra buntband, iaf om man handlar på fel ställen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kalas. 76 spänn på mekonomen. Dock hade de inte dem i lager men kommer imorn. Lika bra då jag måste sova lite nu. Annars blir denna natt lååååång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Passar på att lägga upp en bild på detta monster

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det sket dig med buntbanden. Hålen sitter för tätt så det går inte. Bara att börja om från noll då

Visa signatur
Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kör attack superlim, då sitter skiten fast!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Kör attack superlim, då sitter skiten fast!

Lär knappast leda värme.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Både Arctic silver och zalman har värmeledande lim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zubbe:

Både Arctic silver och zalman har värmeledande lim.

Hur bra är de jämfört med pastan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=659608

Citat:

Kan inte användas på CPU eller GPU

Knas. Finns det någon annan som funkar till en gpu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=659608

Knas. Finns det någon annan som funkar till en gpu?

Jo fungerar gör det ju, bara det att du aldrig nånsin kommer få loss blocket från kortet. Tror det är därför dom skriver så.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffing:

Jo fungerar gör det ju, bara det att du aldrig nånsin kommer få loss blocket från kortet. Tror det är därför dom skriver så.

Ok. Ja då kan man ju se det som en sista utväg om ingen annan lösning på problemet dyker upp

Visa signatur