Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Är det bra ljudkvalité i hörlurarna och vart köpte du dem för dem verkar ju inte finnas i lager någonstans.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Jag har inte skype installerat och har testat att stänga av alla bakgrundsaktiviteteter.

Fortfarande töms batteriet på en dag trots att jag knappt använder mobilen. Så var det inte förut så det är väldigt konstigt.

Hmm... vet inte om appen "discharger" faktiskt funkar.
Men kanske är värt ett försök?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Vackert
Kul att du använder min väder-app som fick några sekunder i rampljuset

Helvete, hade jag vetat det hade den varit med i nästa film som jag tyvärr redan fotat klart, i den är livetiles lite av huvudrollen, man vill ju stödja sin hemmaplan.

Tror den syns några gånger i min "Introducing the Nokia Lumia 920, for real"-video också, den är ju en av mina populärare

EDIT: Var tvungen att kolla, den syns 5 ggr i den bra app som fan för övrigt.

Permalänk
Medlem

Testade kameran för närbild. Helt klart godkänt IMO.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Testade kameran för närbild. Helt klart godkänt IMO.
http://i4.minus.com/ibnEpFuwbzu9Az.jpg

Håller med, Lumia 920 har svart bälte i närbild,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Är det någon här som har JBL PlayUp och skulle kunna dra en personlig kommentar på ljudet?

För jävla skönt ljud och bra tryck också faktiskt. Mycket nöjd.

Kan väl även passa på att säga hur bra de två connectar med varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Någon som vet om alla BT headset funkar till lumia 920 eller bara nokias egna?

Det fräckaste och bästa heter Luna och det laddar man i en som dessutom är samma sak är Lunas behållare. Sedan när det ringer så ploppar du på toppen på själva Lunan så hoppar den upp och connectar på direkten. Det finns några till att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hade också det problemet. Insåg sen att nåt hade skalat av gummit på två ställen väldigt nära varandra.

Jämförde mönstret med kattens mun och nog fan har hon fått tag i dom på nåt sätt Bara att slänga.
Blir torr-foder i tre veckor nu för henne.

Låter som om du vill skämta, med andra ord så hade du glapp av något slag vilket förklarar ditt fel, medan jag fick en bugg där det inte går att förklara! Till skillnad från dina hörlurar så är mina hela...

Något jag märkt av på senare tid är att när man ska in i en app så startar inte appen utan wips så slängs man ut på "skrivbordet", testar man samma sak igen så funkar det utan problem? Någon som känner igen sig?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Låter som om du vill skämta, med andra ord så hade du glapp av något slag vilket förklarar ditt fel, medan jag fick en bugg där det inte går att förklara! Till skillnad från dina hörlurar så är mina hela...

http://1.bp.blogspot.com/_3wgLJT9xAJw/TAvUHfVOmgI/AAAAAAAAB0Y...

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Det fräckaste och bästa heter Luna och det laddar man i en som dessutom är samma sak är Lunas behållare. Sedan när det ringer så ploppar du på toppen på själva Lunan så hoppar den upp och connectar på direkten. Det finns några till att välja på.

Finns ju ingenstans att köpa! Bara den gamla modellen som heter BH-220!
Jag vill ha en röd av den nya modellen som heter BH-220W men finns ingenstans... kasst!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Håller med, Lumia 920 har svart bälte i närbild,
http://forumbilder.se/CDBBB/wp-20130127-012.jpg

Är det bara jag som måste slå om manuellt till "närbild" på kameran varje gång jag ska ta just en närbild? Kameran verkar inte haja och försöker fokusera sen ger den upp.
Ska den inte sköta det själv i och med att den står som "Automatisk"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Finns ju ingenstans att köpa! Bara den gamla modellen som heter BH-220!
Jag vill ha en röd av den nya modellen som heter BH-220W men finns ingenstans... kasst!!

Håll utkik på Katshing, det var där jag köpte min BH-220W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Är det bara jag som måste slå om manuellt till "närbild" på kameran varje gång jag ska ta just en närbild? Kameran verkar inte haja och försöker fokusera sen ger den upp.
Ska den inte sköta det själv i och med att den står som "Automatisk"?

Vet inte faktiskt, fotar aldrig på auto med systemkameran så det har smittat av sig på mobilen med. Finns det inställningar använder jag dom.
Om du kör Camera Pro skulle du kunna sätta en snabbknapp till närbild direkt på skärmen, kanske kan va nåt.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när nokia tänker släppa den där systemuppdateringen? Min telefon buggar lite så tänkte testa med den innan jag lämnar in den. Känns inte som mekaniska fel utan nån mjukvaru bugg så det kanske försvinner iom uppdateringen.

Permalänk

tänkte på att skaffa lumian, men vet inbte massor om den
vad är bra/dåligt? är den värd att skaffa? och finns det lika bra/måna appar som till ios och android?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det dära erbjudandet om kompensation på elegiganten fortfarande gäller?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Vet inte faktiskt, fotar aldrig på auto med systemkameran så det har smittat av sig på mobilen med. Finns det inställningar använder jag dom.
Om du kör Camera Pro skulle du kunna sätta en snabbknapp till närbild direkt på skärmen, kanske kan va nåt.

Jag har ingen koll alls på hur de bör vara inställda så jag kör på auto eller ändrar motivläge tex "Närbild".

Permalänk
Medlem

vet ej om ngn redan skrivit om detta men portico är nu live i Sverige

Permalänk
Medlem

Fick uppdatering nu, förmodar det var portico.
Dock har jag fortfarande bara 3G. Var det inte denna uppdateringen som skulle fixa el giganten lurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Portico installeras just nu... Spännande!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiTeAddec:

tänkte på att skaffa lumian, men vet inbte massor om den
vad är bra/dåligt? är den värd att skaffa? och finns det lika bra/måna appar som till ios och android?

Du har ju turen att du råkade ställa frågan i detta forum då?! om du klickar dig bakåt en hundra sidor, en i taget så vet du mer!. Jag är nöjd med allt som kommer ifråga om apputbud kamera batteri osv, men det finns ju olika behov hos olika människor, men jag tror att denna tråd skulle kunna ge dig lite hum om du är på rätt spår?.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Samma här, står länge på förbereder installation 100%.

Någon som vet vad det ska vara för firmware nr efter installation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Är det någon som vet om det dära erbjudandet om kompensation på elegiganten fortfarande gäller?

Har absolut inte en susning om detta!! är det lagt någon deadline på den? men förra helgen var jag och fler på denna tråd inne och gjorde slag i saken, det fanns tillockmed tips om att du kunde fixa detta via telefon ,det kanske vore en bra start?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Du har ju turen att du råkade ställa frågan i detta forum då?! om du klickar dig bakåt en hundra sidor, en i taget så vet du mer!. Jag är nöjd med allt som kommer ifråga om apputbud kamera batteri osv, men det finns ju olika behov hos olika människor, men jag tror att denna tråd skulle kunna ge dig lite hum om du är på rätt spår?.

tycker att nån kan ge mig en snabb sammanfattning då jag är så in åt helvetes lat hehe ;D

Permalänk
Medlem

Men hur gör man för att uppdatera sin telefon om man inte har trådlöst nätverk?

Jag lyckas inte via Windows Phone-appen i Win8 iaf, och det finns ingen information om att det ens skulle finnas en uppdatering på microsofts hemsidor (som går att hitta för mig iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Samma här, står länge på förbereder installation 100%.

Någon som vet vad det ska vara för firmware nr efter installation?

Står likadant för mig. Ingenting händer.

EDIT: Tog bara ett tag innan den satte igång med uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Intressant och se hur smidigt det är att uppdatera OTA. Min håller på nu men konstigt att man måste vara ansluten till trådlöst. Kan förstå ifall vi bodde i Usa..

/skickat från 920n såklart.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

\o/ uppdaterar nu

Permalänk
Medlem

Uppdaterat nu, worked like a charm!

Permalänk
Medlem

Uppdaterat nu.
Resultat? En frusen pixel och de kapacativa knapparna lyser inte.
suck...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz