mITX spelbygge, behöver åsikter på de jag plockat ehop.

Permalänk
Medlem

mITX spelbygge, behöver åsikter på de jag plockat ehop.

Hej Swec!

När det väl är lönedags i Augusti lär det bli inköp utav en ny dator. Så jag har suttit o lekt o plockat ihop ett mITX bygge (bor på flera ställen och har haft en Gaming laptop tidigare, så vill vara så mobil som möjligt). Undrar bara om allt passar (tror allt ska göra det), om det eventuellt är något som saknas (typ ny processorfläkt kanske?) eller om det finns något annat grafikkort i samma/lägre prisklass som presterar bra? Kommer lira WoW, Dota2, swtor CS:GO samt lite äldre spel då och då som Dragon Age 1 och 2, Skyrim, Witcher osvosv ni fattar nog vad jag är ute efter. Vill iaf att WoW och Dota2 flyter på bra på högsta (vilket inte lär vara något problem med dagens hårdvara). Tanken med ett "dåligt" grafikkort är då som sagt spelen ajg spelar är inte dem intensivaste samt att jag vill ha ett nytt fräscht GPU under 2014 för alla nya spel såsom TESO, DA:I, Titanfall osv.

Här är kundvagnen https://www.inet.se/kundvagn/visa/3712291/mitx-gaming. Prylar från Inet är jue alltid chill men har inget emot att handla från olika butiker om det är bättre för priset ^^

Permalänk
Medlem

Köp intel i5 4670K och ett Z87 moderkort, kommer kosta ca 300kr mer men ger dig bättre prestanda idag och möjlighet att överklocka om du vill i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Köp intel i5 4670K och ett Z87 moderkort, kommer kosta ca 300kr mer men ger dig bättre prestanda idag och möjlighet att överklocka om du vill i framtiden.

Jaså? På reddit.com/r/buildapc och dem sa att dendär kombon var överlägst det bästa. Får ta en titt.

Permalänk

Välj detta chassi: https://www.inet.se/produkt/6901700/bitfenix-prodigy-svart-mitx

Billigare chassi och har bärhandtag om du flyttar det mycket.

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 4,3 GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | GPU: GTX1080
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) LP | SSD: Samsung 840 250GB, OCZ Trion TR100 480GB | HDD: 2X WD Caviar Green 2TB
Moderkort: ASUS Z87I-Pro | Nätagg: be quiet! Pure Power L8 630W | Chassi: Fractal Design Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröna Lådan:

Välj detta chassi: https://www.inet.se/produkt/6901700/bitfenix-prodigy-svart-mitx

Dock är den väldigt mycket större :/

TS: Ta ett sämre moderkotärt och byt grafikkortet till ett 660 som inte kostar så mycket mer men ger mycket bättre prestanda.

Att ett Z87-moderkort och K-processor skulle ge dig bättre prestanda är skitsnack, det ger dig bara möjligheten att överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Dock är den väldigt mycket större :/

TS: Ta ett sämre moderkotärt och byt grafikkortet till ett 660 som inte kostar så mycket mer men ger mycket bättre prestanda.

Att ett Z87-moderkort och K-processor skulle ge dig bättre prestanda är skitsnack, det ger dig bara möjligheten att överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Rimligtvis det han menade som anledning att ta Z87 och K-cpu. Borde kunna gå direkt in och ba klicka i 4ghz iaf i bioset utan problem. och bättre fläkt i framtiden så kan han dra upp det mer. Det kan vara skönt då iaf WoW är rätt CPU-intensivt.

Jag skulle nog anse att det skulle vara värt att gå upp till 8k och köra ett 660ti med ref design (blåser ut luften ur chassit) då det säkerligen blir rätt varmt där inne

Edit; glömde helt bort att du inte har tänkt köra med en eftermarknadskylare. Blir nog lite för varmt för att överklocka då. Skulle nog köra K vilketsom och sen kanske köpa en bra kylare senare i tiden och överklocka då.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröna Lådan:

Stort och svårt att bära runt, Sugo verkar mindre och lättare att stoppa i en bag.

Skrivet av friskybob:

Tänkte att jag skulle ta ett billigare grafikkort då jag gärna sparar $ samt endå ska uppgradera nästa år som jag skrev i OP. Du tror inte 650Ti räcker för typ maxa Dota2 o wow? ^^

Skrivet av Xblaze:

Rimligtvis det han menade som anledning att ta Z87 och K-cpu. Borde kunna gå direkt in och ba klicka i 4ghz iaf i bioset utan problem. och bättre fläkt i framtiden så kan han dra upp det mer. Det kan vara skönt då iaf WoW är rätt CPU-intensivt.

Jag skulle nog anse att det skulle vara värt att gå upp till 8k och köra ett 660ti med ref design (blåser ut luften ur chassit) då det säkerligen blir rätt varmt där inne

Edit; glömde helt bort att du inte har tänkt köra med en eftermarknadskylare. Blir nog lite för varmt för att överklocka då. Skulle nog köra K vilketsom och sen kanske köpa en bra kylare senare i tiden och överklocka då.

Tack så mycket! Sånthär jag egentligen ville höra oavsett hur tydlig jag va i OP. Att göra delarna så pass framtidssäkra som möjligt är lite utav målet då jag fortfarande vill att det ska vara en schysst dator när jag byter gpu nästa år. Angående kylare så har jag inte tagit med någon då jag icke vet vad jag ska ha samt hur pass dålig den som följer med i processorn är! Du får gärna dela med dig utav vad du tycker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Finns flera moderkort under namnet Z87, vilket syftar du på? MSI Z87-I, Asus Z87I-Pro eller Asrock Z87E