Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

8 portars switch

Hej.

Jag ska köpa en 8 portars switch men vet ej vilken.
Jag har gigabit lina här hemma och vill gärna ha en switch som är bra.

Har kört netgear GS108 men inatt började nr 3 i samlingen strula och jag köper inget billigt skit längre!!!

Några tips?
/Anders

Permalänk
Medlem

Ska du bara ha en dum switch så är väl skillnaden i funktioner inget att hänga upp sig på, testa att köpa från någon annan tillverkare och inte riktigt det billigaste du hittar ?

Är du säker på att det är switchen som strular så du inte har lustiga kabelfel eller så som ställer till det ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag skulle säga att gs serien är bra småsswitchar som oerhört sällan krånglar, vad gör du med dem om du har dödat 3 ? Använder du skärmade kablar och har feljordade apparater eller ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders75:

Hej.

Har kört netgear GS108 men inatt började nr 3 i samlingen strula och jag köper inget billigt skit längre!!!

Några tips?
/Anders

Jag som just tänkte på den switchen, dom brukar vara sjukt stabila. Har flera stycken, och dom har aldrig krånglat. Är det nätadaptern som dör eller själva switchen? Har du ostabil el hemma?

En annan switch jag har bra erfatenhet av är denna, men den hade tydligen utgått nu.
http://www.dustinhome.se/product/5010098130/3com-gigabit-swit...

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010652809/cisco-sg100d-08-8...
cisco small business brukar hålla hög standard

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anders75:

Hej.

Några tips?
/Anders

Hej!

Jag skulle rekommendera en HP 1810-8Gv2, kostar runt 800kr, kan konfigueras med vlan, trunkar etc om det är intressant i framtiden.
En bra och stabil switch, från en av dem mest använda leverantörerna på marknaden.
http://www.dustinhome.se/product/5010657672/hp-1810-8g-v2-swi...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Hedersmedlem

Köpt massor av Netgears billiga plåtswitchar genom åren, ingen har dött. Då har de ändå ofta gått i verkstadsmiljö under värsta tänkbara förhållanden. Måste vara något hos trådskaparen som dödar dem.

Jag använder HP Procurve 1800 hemma och de är mycket bra. Efterförljaren är väl 1810 enligt inlägget ovan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är svag för Netgear GS605/GS608 & har en av varje som går klockrent..

Och som sagt inga skärmade kablar i hemmamiljö!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless