Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag har nu pratat med ansvarig! Vi inväntar själva mer information från leverantör i detta ärende.
Mvh//Andreas

TACK för svaret. Återkom när ni får mer info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Min order har sagt "Varorna packas" i ett dygn nu. En av era lagerarbetare har nog haft en hjärtattack. Bäst ni kollar runt så hen inte ligger nånstans.

Hehe. Min order har stått "varorna packas" sedan i söndags. Hoppas den går iväg idag.

Visa signatur

MODERKORT Asus Rog Strix Z270E CPU i7 7700K GPU MSI 1080 Gaming X HDD Samsung 850 EVO 500GB & Firecuda 2TB RAM Corsair 16GB DDR4 2400Mhz Vengeance PSU RM850i CASE Fractal Design Define S

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kloon:

Sjunde gången jag frågar (minst), Kommer denna in snart?
http://cdon.se/hemelektronik/razer/razer-kraken-7-1-usb-p2546...

Hej,
Jag har skickat frågan vidare, tyvärr har jag inte fått svar ännu, återkommer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar om CDON har ett kod för gratis frakt för Sweclockers medlemmar? Har för mig att en sån fanns för men orkar inte leta och vet ej om den är giltig.

Permalänk

Fick nyligen hem den här datorn: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh552-i...
och idag kostar den med i5 istället för i3 lika mycket: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh552-i...
Känns lagom surt... Går det att byta om man testat den jag fått hem? Ville verkligen ha den med i5-processorn vid inköpstillfället med då kostade den ca 800kr mer vilket tyvärr är mycket för en student.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Varför har det blivit så otroligt trögt för er att få iväg ordrarna med posten? Dustin/inet får ju alltid iväg samma dag i stort set.. Var längesedan det var så hos er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Varför har det blivit så otroligt trögt för er att få iväg ordrarna med posten? Dustin/inet får ju alltid iväg samma dag i stort set.. Var längesedan det var så hos er.

Tänk på att Dustin/Inet säljer bara elektronik medan CDON säljer allt möjligt och att det är rätt så hög tryck under julperioden...

Permalänk
Medlem

Jag antar att mitt CoD:Ghosts kommer dyka upp i det största paketet någonsin, jag menar, det har ju hållit på att packas i över 48 timmar nu... Att ha ett ordersystem där statusen inte ändras fören det verkligen är så att varorna verkligen ska plockas och packas kanske är något ni borde fundera på att införa?

Nu gick min order från att vara ej levererad till varorna packas på cirka en kvart, sen dess har det inte hänt något annat än att jag inte längre kunnat avbeställa, redan i måndags anade jag oråd och var i kontakt med er kundtjänst, där dom glatt påpekade att eftersom varorna håller på att packas går det inte att avbryta ordern, men den skulle gå iväg i måndags, så spelet skulle vara framme tisdag senast onsdag, men det är fortfarande inte skickat...

Man kanske borde lärt sig att saker man vill ha fort får man handla lokalt, men trodde ju att det var år 2013 och webshoppar hade förstått att leveranstid var något viktigt.

Andra gången på kort tid man blir besviken på cdon, tror bestämt att man får byta leverantör :/

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Nån idé om när den kan tänkas komma in i lager?

http://cdon.se/hemelektronik/arctic/arctic-cooling-accelero-x...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bl00keRs:

Undrar om CDON har ett kod för gratis frakt för Sweclockers medlemmar? Har för mig att en sån fanns för men orkar inte leta och vet ej om den är giltig.

Hej,
Det finns tyvärr ingen sådan kod i dagsläget. Jag skickar vidare önskemålet.
Mvh//Andreas

Skrivet av Supermotard:

Fick nyligen hem den här datorn: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh552-i...
och idag kostar den med i5 istället för i3 lika mycket: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh552-i...
Känns lagom surt... Går det att byta om man testat den jag fått hem? Ville verkligen ha den med i5-processorn vid inköpstillfället med då kostade den ca 800kr mer vilket tyvärr är mycket för en student.

Hej,
Jag ber dig att kontakta kundtjänst, de avgör den här typen av ärenden.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ugga:

Varför har det blivit så otroligt trögt för er att få iväg ordrarna med posten? Dustin/inet får ju alltid iväg samma dag i stort set.. Var längesedan det var så hos er.

Hej,
Vi är mitt uppe i en större systemomläggning, när detta är klart så är målet att flödet och uppdatering av orders ska fungera bättre.
Mvh//Andreas

Skrivet av nzt:

Hej,
Preliminärt leveransdatum är Fredag nästa vecka.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det några planer på ny hemsida under 2014, iaf en ny sida för datorer/komponenter?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Reap:

Finns det några planer på ny hemsida under 2014, iaf en ny sida för datorer/komponenter?

Hej,
Arbete pågår, kommer att slutföras inom kort.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Importören hade tyvärr inget svar på frågan, inget nytt datum finns. Vi har blivit lovade stor tilldelning vid nästa leverans, men jag kan i dagsläget tyvärr inte säga exakt när det blir.
Mvh//Andreas

Fortfarande ingenting? (Gällande MSI 780 OC)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej cdon, jag undrar när man kan förvänta sig o få hem sina produkter? Jag la en beställning på 2 olika produkter den 2013-11-28 och då står de "varorna packas" på den ena och på den andra står det inget.

Brukar ju vara 1-3 dagar leveranstid men mina produkter står fortfarande på varorna packas och den andra har inget?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av EddAa:

Hej cdon, jag undrar när man kan förvänta sig o få hem sina produkter? Jag la en beställning på 2 olika produkter den 2013-11-28 och då står de "varorna packas" på den ena och på den andra står det inget.

Brukar ju vara 1-3 dagar leveranstid men mina produkter står fortfarande på varorna packas och den andra har inget?

Hej,
Jag måste be dig att kontakta kundtjänst, så tittar de närmare på ditt ärende och hjälper dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag måste be dig att kontakta kundtjänst, så tittar de närmare på ditt ärende och hjälper dig vidare.
Mvh//Andreas

Jag har kontaktat dem, men de kan inte heller svara på det!

De ända ni säger är att det är mycket att göra just nu och att jag får vänta och se...............

Jag köpte några födelsedagspresenter för att jag vet att ni alltid har varit relativt snabba med att skicka ut varorna, men inte denna gången!

Ett tips är ju kanske att skriva på hemsidan att ni har mycket att göra just nu och att leverans tiderna kommer att vara lite längre, så att man inte gör mitt misstag och beställer saker via er och förväntar sig att få hem varorna inom 1-3 dagar, nu måste jag söka mig till en annan butik för att de om de har varorna hemma om ni inte hinner skicka ut dem innan fredag!!

Lite småsurt måste jag säga!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av EddAa:

Jag har kontaktat dem, men de kan inte heller svara på det!

De ända ni säger är att det är mycket att göra just nu och att jag får vänta och se...............

Jag köpte några födelsedagspresenter för att jag vet att ni alltid har varit relativt snabba med att skicka ut varorna, men inte denna gången!

Ett tips är ju kanske att skriva på hemsidan att ni har mycket att göra just nu och att leverans tiderna kommer att vara lite längre, så att man inte gör mitt misstag och beställer saker via er och förväntar sig att få hem varorna inom 1-3 dagar, nu måste jag söka mig till en annan butik för att de om de har varorna hemma om ni inte hinner skicka ut dem innan fredag!!

Lite småsurt måste jag säga!

Hej,
Skicka mig ett pm innehållande order/kundnummer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde ett X av Battlefield 4 som skulle inkludera expansionen China Rising, under er Black Friday-rea. Jag såg nyss en forumtråd av en person som haft mailkontakt med er, där ni hävdar att expansionen inte alls skulle ingå. Bortsett från mina egna skärmdumpar, har jag kommit i kontakt med två andra som också skärmdumpar sina ordnar. Alla visar på att expansionen faktiskt ska ingå i ordern. Vad har ni att säga om det här?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Belzer:

Beställde ett X av Battlefield 4 som skulle inkludera expansionen China Rising, under er Black Friday-rea. Jag såg nyss en forumtråd av en person som haft mailkontakt med er, där ni hävdar att expansionen inte alls skulle ingå. Bortsett från mina egna skärmdumpar, har jag kommit i kontakt med två andra som också skärmdumpar sina ordnar. Alla visar på att expansionen faktiskt ska ingå i ordern. Vad har ni att säga om det här?

Hej,
Detta är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med här på forumet. Jag måste be dig att kontakta kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Detta är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med här på forumet. Jag måste be dig att kontakta kundtjänst så hjälper de dig vidare.
Mvh//Andreas

Har kontaktat kundtjänst, men inget svar än, trots att det gått nära femton timmar. Generellt sett, något kan du väl säga om mitt fall? Tycker du inte att jag borde få båda spelen levererat?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Belzer:

Har kontaktat kundtjänst, men inget svar än, trots att det gått nära femton timmar. Generellt sett, något kan du väl säga om mitt fall? Tycker du inte att jag borde få båda spelen levererat?

Hej,
Ifall det stod att expansionen skulle ingå vid köptillfället och du har sparat material som styrker detta så ser jag det som en självklarhet att vi kompenserar dig på något sätt.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svar, precis vad jag ville höra!

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar vad ni har för policy gällande RMA och returer. Har en vara som gick sönder efter några timmar, och den har numera utgått ur ert sortiment. Det normala är väl reparation (som jag kanske inte är så pigg på i och med att det här ärendet har pågått i en månad) alternativt likvärdig vara eller täckningsköp? Som det ser ut nu erbjuds jag pengarna tillbaks om det fel på utrustningen efter kontroll hos captech. Lite som den sämsta blandningen av RMA och retur...?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Ifall det stod att expansionen skulle ingå vid köptillfället och du har sparat material som styrker detta så ser jag det som en självklarhet att vi kompenserar dig på något sätt.
Mvh//Andreas

Kompensation? Menar du en 50 kronors rabattkod som ej går att kombinera med andra rabatter/koder? Givetvis ska Belzer (och alla andra) ha sina spel inkl. China Rising.

En cachad version (text) av hemsidan där allt står klart och tydligt: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://c...

Dessutom började kundtjänsten på Facebook att yra om att det inte fanns en Black-friday rea på BF4 inkl. China (som att det skulle spela nån roll). Gav även väldigt vaga och svårtydda svar. Hur hittar ni egentligen ert personal? Är det nåt samarbete med arbetsförmedlingen som desperat behöver snygga till arbetslöshetsstatistiken?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kompensation? Menar du en 50 kronors rabattkod som ej går att kombinera med andra rabatter/koder? Givetvis ska Belzer (och alla andra) ha sina spel inkl. China Rising.

En cachad version (text) av hemsidan där allt står klart och tydligt: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://c...

Dessutom började kundtjänsten på Facebook att yra om att det inte fanns en Black-friday rea på BF4 inkl. China (som att det skulle spela nån roll). Gav även väldigt vaga och svårtydda svar. Hur hittar ni egentligen ert personal? Är det nåt samarbete med arbetsförmedlingen som desperat behöver snygga till arbetslöshetsstatistiken?

Instämmer helt! Här är mina bevis:
Orderbekräftelse (mail): http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14ilzc9&s=5#.Up834eKqyzA
Kassa: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=311uqsl&s=5#.Up834eKqyzA

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt! Min fråga gäller beställning av tv serier, inte hemlektronik!

Beställde vid halvfyra på eftermiddagen den andra december och kollade orderstatus nu och det står fortfarande "varorna packas" sedan igår morse.

Brukar de ta sådan här tid? Brukar inte handla från cdon så jag kan inte era/deras rutiner men att det ska tatvå dagar att packa en relativt liten order känns sådär.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Jag har fortfarande inte fått spelet trots order tidigt fredag. Börjar tröttna på att vänta då det bör vara framme 1-2 dagar senare eftersom det är ett varubrev. Håller tummarna att mitt inkluderar DLC:n China Rising då jag gjorde precis som er och beställde paketet.

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning för att se hur CDON löser situationen.

Beställde också ett "Battlefield 4 incl. China Rising" på fredag morgon. Tar det många mer dagar för dem att "packa" varorna eller levereras Battlefield 4 utan expansion så kommer deras förtroende hos mig få sig en riktig törn.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Spanar efter en julklapp till personalen. Finns det möjlighet att utföra sökning i vissa prisintervall?