Permalänk
Medlem

Min senaste låt!

Ja här kommer min senaste låt då!

Fritt fram att såga för det brukar ju hända just mig på det här forumet av någon anledning!? Kanske borde gå till doktorn och kolla min hörsel?(OBS Skämt!)

Då kan vi väl ta tag i någåt konkretare nu då. Kan den funka på ett dansgolv?

Borttagen URL

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk

I början lät det lovande men den var för genomgående eller vad man ska säga, långtråkig. Orkade inte lyssna klart. Lite mer variation och jag gillade början så du är på gång!

Permalänk

Lite tråkigt med samma bas beat i början, samt att du verkligen behöver använda mer ljud! Gillade dock övergången vid 0:50!

Permalänk
Medlem

Långtråkig och enformig (och då gillar jag ju trance!). Rent tekniskt skulle jag vilja säga att det behövs lite reverb.
Gillar basen så om du experimenterar dig fram lite mer med låten så tror jag att det är något jag skulle lyssna på

Permalänk
Medlem

Orkade bara lyssna till 1:30 och tyckte att introt vart lite väl på. Tråkiga versen däremot vettig refr.
Låter dock som hela låten är gjord av presentljud.

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk
Medlem

Lite av det enformiga kommer väl av att det är en klubb mix... Har väl alltid haft den svagheten att jag har svårt att få fram längre/mer melodier. Så man får väl leva på andra meriter om inte inspirationen börjar flöda ännu mer.

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk

Lägga in andra ljud funkar ju också, nåt break här nån sweep där etc. Behövs inte alltid längre melodier bara kasta om lite i de patterns du har. Dock håller ja på me house så det kanske inte riktigt är samma uppbyggnad.

Skrivet av BASSiC:

Lite av det enformiga kommer väl av att det är en klubb mix... Har väl alltid haft den svagheten att jag har svårt att få fram längre/mer melodier. Så man får väl leva på andra meriter om inte inspirationen börjar flöda ännu mer.

Visa signatur

citera för svar

Permalänk
Medlem

Rätt bra, men saknar fler övergångar. Tillfälliga dubsteps eller annat coolt som överraskar. Däremellan kan grundmelodin återkomma, men det behövs lite tätare överraskningar och då menar jag helt olikt grundmelodin, inte bara variationer av melodin. Tillochmed en tyst paus ibland med en ny övergång därefter gör att lyssnaren får upp intresset igen. Som tidigare sagt är monotona låtar ointressanta efter 2 minuter.
Det lyssnaren vill ha är en låt som förflyttar denne till drömvärlden, kanske upplevelsen av ett rave eller liknande coola upplevelser. Fantasin är det som gör låten. Om det är för monotont försvinner upplevelsen.

Överlag rätt ok melodi, men behöver jobbas med. Kanske till och med börja om från början med en ny låt några gånger bara för att få in känslan och "flytet" i ditt låtskapande. Jag upplever det som bäst när jag bara kan producera låt på låt där varje låt blir bättre än den föregående.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!