[STORT PROBLEM] Ganska svår löst.
Hej, Gogasos här. ok nu funkar datorn, men samma problem återstår, när jag rycker ur kablen ur nät-agget i 10 minuter så är jag tillbaka på ruta 1. :[
får ingen bild på grafik kortet. och jag är säker på att grafik kortet funkar. för jag prövade ett annat kort och det var ingen skillnad :/
[gammla problemet]
Jag är ganska avancerad dator användare och kan mycket om allt inom dator, men nu är det så att jag frågar bättre vetande som har mer erfarenhet än mig
Problem förklaring: (jag tar det från början)
Datorn funkar hur bra som helst,
det går några månader utan problem, sen så ska vi på lan, då kommer första problemet.
när kommer dit så hittar moderkortet inte mitt EVGA 560Ti, jag startar då om datorn några gånger, (reset på CMOS och sånt)
Sedan hittar den mitt EVGA 560Ti, och jag sitter i BIOS utan att behöva använda den interna grafik kretsen,
men när jag BOOTAR en av mina hårdiskar (Win8)(men det ska inte spela någon roll)
så kommer windows loggan upp, men sedan så slocknar skärmen (No signal) då slutar grafik kortet fungera,
då tänkte jag, (jahaja kanske måste installera drivers "men det borde windows ha standard drivers till" )
men jag bootar om på den interna grafik kretsen och då får jag bild, men datorn fryser med jämna mellanrum (3 sek intervaller)
så jag bootar om i felsäkert läge och installerar drivers, bootar om och det funkar fint, inge problem
Men det blir samma sak när jag kommer hem, och när jag åker till varje lan så händer det här skiten.
så jag och en kompis har Teorin att det kan vara fel på nät-aggregatet och jag har prövat grafik kortet i min kompis dator, men hans dator startar inte ens, asså den går inte igång överhuvudtaget,
Och nu på det senaste Lanet så blir det samma sak, men nu hjälper det inte med att ominstallera windows, jag har prövat många olika OS, och det spelar nog ingen roll vilket OS jag har, för det händer samma sak på allihop, Linux/windows spelar ingen roll
och nu sitter jag fast där, det funkar inte. så vad tror ni Sweclockare kan vara för fel?
Specs:
Moderkort: ASRock Z77 Extreme4
CPU:Intel Core i5 3570K 3,4Ghz Socket 1155 Box
PSU:OCZ ZT 750W
Grafik Kort: EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked
Chassi: Fractal Design Define R4
Hårdiskar: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5" SSD 60GB