Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Väldigt underligt Internetproblem.

Hej!
Det är så att Internet inte funkar på min sambos dator, eller jo, till och från? nästan alltid när hon startar datorn så är hon utan internetanslutning, hon är inne på nätverket verkar det som bara det att hon inte har internetanslutning.
Ikonen nere i aktivitetsfältet har en sån där gul trekant vid sej, ni vet säkert vad jag menar.
Sen rätt vad det är så har hon internet? ibland tar det 5min efter uppstart och ibland flera timmar, jag har prövat uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet men det hjälpte inte :/ det lustiga är att byter jag plats på våra nätverkskablar så funkar det fortfarande galant för mej men inte för henne.
Och det är ingen router som blockar heller för det har vi ingen inkopplad. har även provat kopplat en router imellan hennes dator och modemet utan framgång.
Så snälla hjälp oss för jag fattar ingenting :/

Här är hennes speccs iaf, hon kör förövrigt W7.
CPU: Intel I5 4670K @3.6Ghz Kylare: Phanteks ph-tc14pe Mobo: Msi Z87-gd65 Gpu: Asus hd7970 Matrix Ram: 8GB Corsair Vengeance @1600Mhz PSU: Corsair HX750w Chassi: Corsair Obsidian 550D

Mvh!

Permalänk

Testa med ett annat nätverkskort. Kan ju inte va något annat än det oo

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Testa med ett annat nätverkskort. Kan ju inte va något annat än det oo

Har inget annat tyvärr, men det borde ju inte vara sönder heller eftersom det funkar efter ett tag? Eller? Känns ju som mjukvaruproblem tycker jag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mrbobbin:

Har inget annat tyvärr, men det borde ju inte vara sönder heller eftersom det funkar efter ett tag? Eller? Känns ju som mjukvaruproblem tycker jag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det bör ju vara det.
Har du testat att installera om Windows?

Permalänk
Medlem

Installera om Windows för ett nätverksfel känns en aning hårt.

Provat att felsöka anslutningen?

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jo, det bör ju vara det.
Har du testat att installera om Windows?

Skrivet av zum:

Installera om Windows för ett nätverksfel känns en aning hårt.

Provat att felsöka anslutningen?

Hade hoppas slippa det ja :/ ja jag har prövat felsöka den utan framgång :/

Permalänk
Medlem

Kanske värt att testa pröva Ubuntu direkt från USB och se om det funkar där? Så kan du iaf slippa ominstallera Windows för att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Kanske värt att testa pröva Ubuntu direkt från USB och se om det funkar där? Så kan du iaf slippa ominstallera Windows för att testa

Det var ett riktigt smart tips faktiskt, tack!