Bästa tipsen från Black Week
Permalänk
Medlem

Ikoner försvinner [LÖST]

Efter att ny tv har införskaffats har nytt problem uppstått. När jag startar tv:n så blinkar datorskärmen till. Det gjorde den med gamla tv:n också. Problemet är att när bilden kommer tillbaka är det bara skrivbordet som syns, inga ikoner. Den stora skillnaden jag kan komma på är att den nya tv:n har hdmi-arc. Frågan är om det har någon betydelse. Datorn är kopplad med hdmi till samma surroundförstärkare som tv:n. Ny kabel mellan förstärkare och tv/bluray och mediaspelare. Den mellan dator och förstärkare är inte av nyaste, snabbaste sort, om det kan spela nån roll.

Permalänk

Försvinner ikonerna helt eller flyttas de till TV:n/förstärkaren?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

De flyttas över till tv:n. Det blev inte så med den andra tv:n, med samma inställningar.

Permalänk

Har du testat att flytta tillbaka till datorn genom att dra över dem?
Eller flyttar de ändå till TV:n nästa gång?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Har ändrat lite i bildskärmsinställningarna, verkar funka nu.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av penke62:

Har ändrat lite i bildskärmsinställningarna, verkar funka nu.

Hej

Förklara gärna hur du löste problemet så att andra med liknande problem kan ta del av lösningen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hej

Förklara gärna hur du löste problemet så att andra med liknande problem kan ta del av lösningen

Självklart. Tyvärr, får jag väl säga, har jag inte helt koll på vad jag gjorde. Naturligtvis bör man ju bara ändra en sak i taget, och gärna dokumentera. Den inställning som inte fungerade innan, men som gör det med den nya tv:n är: bildskärm 1/2 och spegla dessa bildskärmar. Varför det fungerar nu vet jag inte. Det kan ju ha med tv:ns hdmi-arc-funktion att göra.