Msi 780 gtx crashar första på första uppstarten av spel.

Permalänk

Msi 780 gtx crashar första på första uppstarten av spel.

Hej!

Har ett litet problem med mitt gtx 780, varenda gång jag ska starta ett spel så fryser spelet när jag har laddats in i världen/matchen och det står att "nvidia graphics driver.... has crashed and recovered"

Men sen kan jag spela alla spel utan att det crashar tills jag startar om datorn, så det sker bara första gången sen aldrig igen.

Förutom på Battlefield Hardline där det kan crasha lite random där det stod det crasha för drivrutinerna eller kortet är fel och ja ska dubbelkolla ja har ett kort med 512 ram.

Några ideer? har updaterat drivrutiner 4-5 gånger utan framgång samt satt i och ut kortet.

Ska starta hardline nu och få fram en skärmdump på felmeddelandet.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk

Testa nerklocka eller höjt volten liten smula ?

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

512 ram?
Har du bytt till ett 780 från ett tidigare kort?
I så fall, kör DDU och rensa i felsäkert innan du installerar grafikdrivrutinen.

Visa signatur

Main
AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Htpc / server
Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anndreeaas:

Hej!

Har ett litet problem med mitt gtx 780, varenda gång jag ska starta ett spel så fryser spelet när jag har laddats in i världen/matchen och det står att "nvidia graphics driver.... has crashed and recovered"

Men sen kan jag spela alla spel utan att det crashar tills jag startar om datorn, så det sker bara första gången sen aldrig igen.

Förutom på Battlefield Hardline där det kan crasha lite random där det stod det crasha för drivrutinerna eller kortet är fel och ja ska dubbelkolla ja har ett kort med 512 ram.

Några ideer? har updaterat drivrutiner 4-5 gånger utan framgång samt satt i och ut kortet.

Ska starta hardline nu och få fram en skärmdump på felmeddelandet.

Är systemet stabilt i övrigt? Vad har du för datorinnehåll mer än GTX780? Vilka drivisar har du testat med?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)