Permalänk
Medlem

Låg fps...

Hejsan.

Sitter på en dator med I5 4679k @3.4ghz, 24gb ram och ett gtx 980.
Fpsen pendlar mellan 100-150. Det spelar ingen roll vad jag har för inställningar.

Hur fan är detta möjligt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Indowzor:

Hejsan.

Sitter på en dator med I5 4679k @3.4ghz, 24gb ram och ett gtx 980.
Fpsen pendlar mellan 100-150. Det spelar ingen roll vad jag har för inställningar.

Hur fan är detta möjligt?

Som svar på din fråga, så är det möjligt eftersom du har det problemet och således är beviset till det.

För att låta lite mindre grinig så lär jag fråga:
Har det varit så hela tiden? Har det hänt nyss? Om det hänt nyss, har du nå minne vad du gjort med datorn precis innan det hände? Lite mer bakgrundsinfo vore på sin plats.

Permalänk
Medlem

Vilka titlar handlar det om? Sen anser inte jag att 150 är en låg fps...lägre än om den varit högre, visst, men inte låg.

Permalänk
Medlem

- Har du samma fps som du alltid haft i andra spel?
Om nej, ladda ner "Speccy" och kolla temperatur:
https://www.piriform.com/speccy

- Har du ändrat något i NVidia GeForce kontrollpanelen? Ändra till standardinställningar annars.
- Prova att ändra till standardinställningar i CS:GO.
- Vertikal sync ska man ha på "Av" i GeForce kontrollpanel och i spelet, då får man rätt mycket högre fps.

Skrivet av Eggbin:

Vilka titlar handlar det om? Sen anser inte jag att 150 är en låg fps...lägre än om den varit högre, visst, men inte låg.

Den är rätt låg om jag själv sitter med ett GTX 960 och får 200+ fps på maxad grafik i CS:GO. :/

Permalänk

Kan säga att jag har samma problem med 980 Ti. Tror inte man kan göra så mycket. CS GO är CPU bundet. Dvs äter inte så mycket GPU. Jag ligger på 25% GPU usage...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indowzor:

Hejsan.

Sitter på en dator med I5 4679k @3.4ghz, 24gb ram och ett gtx 980.
Fpsen pendlar mellan 100-150. Det spelar ingen roll vad jag har för inställningar.

Hur fan är detta möjligt?

Kopplat skärmsladden till moderkortet istället för grafikkortet?
Aktiverat "Multi-core Rendering" i spelet?
Vilka övriga inställningar har du i spelet?
Vilka Launch-options har du? (-high -console -threads 4)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

HAr du verkligen kollat:
Multicore rendering: on
Wait for vertical sync: disable
fps_max 999

Vilken upplösning kör du?
Lite överklock på CPU skulle inte skada heller men tror inte det påverkar så mycket, jag tror på fel inställningar. 250+ fps bör du ha, även i 1080p med maxade settings. Har märkt att fpsen inte påverkas nämnvärt av lägre upplösning samt lower settings sålänge det redan flyter bra på högre inställningar.

Permalänk

Har exakt samma problem dock sitter jag bara med ett 560ti. Ligger på 100 fps i snitt ungefär men spelar ingen roll vad jag har för inställningar är fortfarande samma.

Det hela började när jag formaterade om min dator.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Indowzor:

Hejsan.

Sitter på en dator med I5 4679k @3.4ghz, 24gb ram och ett gtx 980.
Fpsen pendlar mellan 100-150. Det spelar ingen roll vad jag har för inställningar.

Hur fan är detta möjligt?

Har sagt det till folk förut men gör det igen om det är cs:go det handlar om. Av någon anledning så kan det bli sådär med vissa integrerade ljudkort.
Har du möjlighet att prova med något annat ljudkort?

Hade samma problem med en kompis dator. Löste sig efter att han fick låna det lilla usbljudkortet som följer med logitech G430.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
God jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorfex8400:

Har sagt det till folk förut men gör det igen om det är cs:go det handlar om. Av någon anledning så kan det bli sådär med vissa integrerade ljudkort.
Har du möjlighet att prova med något annat ljudkort?

Hade samma problem med en kompis dator. Löste sig efter att han fick låna det lilla usbljudkortet som följer med logitech G430.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
God jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, kör visserligen med sammaa creative som för några veckor sedan men vet att både jag och vissa andra har fått en drastisk sänkning av fps efter en av de senaste patcherna till CS GO

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Ok, kör visserligen med sammaa creative som för några veckor sedan men vet att både jag och vissa andra har fått en drastisk sänkning av fps efter en av de senaste patcherna till CS GO

Okej, då lär det nog inte vara det som är problemet. Minns att jag fick något liknande själv för ett tag sen. Det löste sig genom att ta bort cfg och autoecex. Sen kör jag med minimalt med launchoptions. Ligger stabilt på 260-300 fps på en i5 4690k oklockad och ett gtx 960. Så du borde ju ha snarlik fps åtminstone..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har precis samma problem har också gjort en tråd om det :/

Permalänk
Medlem

Hallå hade precis samma problem som dig låg på 144fps tills jag läste denna tråd.

Att ändra "Wait for vertical sync till disable" i spelet funkade inte alls. Jag var tvungen att ändra detta under 3d settings under cs go.

Då slog fps i taket dvs 300, när jag ändrade i spelet under consolen till fps_max 999 så låg jag stundvis på 850 fps men iaf stabila 300 fps.

Du har garanterat inte ändrad dessa i nvida kontrollpanelen utan bara inne i spelet csgo och det verkar inte fungera, utan man verkar måste ändra detta under nvidas 3d settings.

Multicore rendering: on
Wait for vertical sync: disable
fps_max 999

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OCBaq:

Hallå hade precis samma problem som dig låg på 144fps tills jag läste denna tråd.

Att ändra "Wait for vertical sync till disable" i spelet funkade inte alls. Jag var tvungen att ändra detta under 3d settings under cs go.

Då slog fps i taket dvs 300, när jag ändrade i spelet under consolen till fps_max 999 så låg jag stundvis på 850 fps men iaf stabila 300 fps.

Du har garanterat inte ändrad dessa i nvida kontrollpanelen utan bara inne i spelet csgo och det verkar inte fungera, utan man verkar måste ändra detta under nvidas 3d settings.

Multicore rendering: on
Wait for vertical sync: disable
fps_max 999

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar det att ha det på ``använd 3d-programinställningen´´?