Datorn fryser fast, fryser fast vid varje omstart, flimrar se bild
Hej,
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag har en 2 år gammal dator som jag spelar CSGO på.
i7 4770 3.5 ghz
8gb ram
GTX 780 TI
Sata hdd rätt ny.
Såhär såg det ut efter kraschen, detta har aldrig hänt tidigare och kraschen kom upp när ja höjde till högsta grafik i CSGO. När jag försöker starta om datorn så går det inte, den bootar bara om, testat i felsäkert läge och då går det.
Väntar jag lite med att starta om normalt så fryser det inte till (men är flimmer och det känns som om den kommer krascha närsom :/) så länge jag inte belastar GFX. Min gissning är att något har hänt med grafikkortet men jag vet inte säkert.
Hoppas att någon här inne har lite bättre koll eller kanske haft samma problem.
Tror jag råka ut för samma sak ett par dagar sedan med mitt GTX 670. Mina grafikbuggar såg nästan identiska ut.
Jag har ingen aning vad som är fel heller tyvärr..
@SneakyButcher: Har du fortfarande så det ser ut så?
Jag har svårt att komma in i windows för att ominstallera drivrutiner, hinner inte komma halvvägs innan datorn kraschar.. vet inte vad jag ska göra riktigt.
Jag kunde komma in i windows genom att stänga av och sedan vänta ett par minuter. Då betedde sig datorn relativt normalt, fram tills att jag belastade grafiken på något sätt (spel, stress-test, webbläsaren), då fryste det till och fick upp de där grafik-bugg-rutorna och sedan krasha datorn ihop. Om och om igen. Så jag har nu grafikkortet på köksbordet och kör på integrerade grafiken...så slutade på det viset.
Testa grafikkortet i en annan dator. Fungerar det inte där heller så lär det vara sönder. Då har du två alternativ, att försöka att reparera det eller att köpa dig ett annat.