Permalänk

Köpråd för speldator

Hej! Jag hade tänkt att köpa en ny dator då min nuvarande laptop inte håller måttet. Jag skulle gärna vilja köpa den här: https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/252257-.... Problemet är att jag inte har råd och hade tänkt vänta med att köpa förrän efter sommaren då jag får lön för sommarjobbet. Men hur förhåller sig denna dator till spel som total war warhammer och playerunkown battlegrounds? Ska jag satsa på denna eller ska jag välja något annat. (Har som sagt inte mycket pengar så föreslå helst något lägre än 10000kr tack).

Permalänk

@19micke99: Jag tycker där är för klent med minne. 1060 kort är rätt trist jag skulle försöka med iallafall ett 1070 om ekonomin tillåter

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Skrivet av hardflameboy:

@19micke99: Jag tycker där är för klent med minne. 1060 kort är rätt trist jag skulle försöka med iallafall ett 1070 om ekonomin tillåter

Ok. Tack för tipset. Just nu så tillåter vare sig ekonomin eller mina föräldrar detta (snart 18). Så jag får väl lov att spara lite till då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19micke99:

Hej! Jag hade tänkt att köpa en ny dator då min nuvarande laptop inte håller måttet. Jag skulle gärna vilja köpa den här: https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/252257-.... Problemet är att jag inte har råd och hade tänkt vänta med att köpa förrän efter sommaren då jag får lön för sommarjobbet. Men hur förhåller sig denna dator till spel som total war warhammer och playerunkown battlegrounds? Ska jag satsa på denna eller ska jag välja något annat. (Har som sagt inte mycket pengar så föreslå helst något lägre än 10000kr tack).

Jag tycker det ser bra ut. Lägg till 8 GB minne vid tillfälle (man brukar vilja ha 16 GB idag) så är det perfekt (det är lätt att köpa till mer minne i efterhand och datorn har minnesplatser lediga för det).

Håller inte alls med hardflameboy om att 1060 är ett trist kort. 1060 GTX och RX 480 är lätt de mest prisvärda kort man kan köpa idag och de klarar av alla nya spel utan problem i åtminstone 60 FPS på högsta/höga inställningar om du spelar i 1080p.

Datorn klarar de spel du nämner utan problem och överlag är det en prisvärd dator.

Permalänk
Skrivet av Flexon:

Jag tycker det ser bra ut. Lägg till 8 GB minne vid tillfälle (man brukar vilja ha 16 GB idag) så är det perfekt (det är lätt att köpa till mer minne i efterhand och datorn har minnesplatser lediga för det).

Håller inte alls med hardflameboy om att 1060 är ett trist kort. 1060 GTX och RX 480 är lätt de mest prisvärda kort man kan köpa idag och de klarar av alla nya spel utan problem i åtminstone 60 FPS på högsta/höga inställningar om du spelar i 1080p.

Datorn klarar de spel du nämner utan problem och överlag är det en prisvärd dator.

Ok, tack så mycket för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@19micke99:

Här finns en väldigt prisvärd dator med ett 1070. Priset gäller dock bara tom imorgon. 8GB räcker till det mesta idag, men finns ekonomin så skulle jag lägga till 8GB till. Annars kan man alltid uppgradera vid senare tillfälle.

https://www.komplett.se/product/11121/datorer/komplett-pc/kom...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Ny speldator

oj fel sorry

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-6700K CPU @ 4.00GHz 4.401GHz | RAM: 31,94 :S | GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080 | Windows 10 | Moderkort: asus z170-a | team L3 evo SSD 480 gb | 144hz skärm ASUS VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

@19micke99:

Här finns en väldigt prisvärd dator med ett 1070. Priset gäller dock bara tom imorgon. 8GB räcker till det mesta idag, men finns ekonomin så skulle jag lägga till 8GB till. Annars kan man alltid uppgradera vid senare tillfälle.

https://www.komplett.se/product/11121/datorer/komplett-pc/kom...

Denna ser prisvärd ut. Billigare dator med GTX 1070 lär inte gå att hitta.