Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

@Kalski:

när du sade att de utnyttjade läget med sitt överpris...så var det faktiskt Verkkokauppa det enda som kom i tankarna.
fick du en? hur snabbt tog de slut? 30-60min med tanke på priset??

jag fick min i3K idag. Minnena väntar redan på posten. Bara moderkortet och m.2 som kommer imorgon...
det blir ingen fredagsnatt imorgon

https://www.posti.fi/foretag/forsandelse/#/lahetys/JJFI900008...

Fick inte en, gick i runt 60 min, nu har en 8100 i datoret så får det funka i tillfället. Måste vänta 2 mer veckor typ, kill me pls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av roblin321:

Beställde en 8700k 15:01 ifrån Dustin och fick bekräftelse att det skickats för en timme sedan.

Trevligt!

Ger lite hopp ändå. Själv beställde jag 15.18. Undrar hur många som är före och hur deras leveranser kommer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Bodorio: Tänkte mer på att inet och komplett har datum i december....

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Jag beställde 15:09 och har inte fått någon. Jag ringde idag och hörde. Dom hade ingen aning när dom skulle få in och han trodde november/december. Hoppas han har fel

Skickades från m.sweclockers.com

Jag låg på f5 och beställde säkert 12-20 sek efter de kom ut med orderbekräftelse på 15:09. När jag frågade igår kunde de inte säga var jag låg exakt i kön bara att jag låg "bra" till. Och att de inte hade någon info gällande när de skulle komma in.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få spårning på sina Elgiganten paket än?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Deejay_Alive:

Någon som lyckats få spårning på sina Elgiganten paket än?

Nope. "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@pollywoog: Hmm. Känns sådär faktiskt.
Kan det vara ett systemfel att det gått ut och att det inte finns något att leverera?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av billyskate:

Var det ett svar på ett mail eller fick du det utskicket "bara sådär" för att du har förbokat ett ex av dem?
Jag mailade igår och fick svaret att de inte hade något bekräftat leveransdatum och att de uppdaterar hemsidan så fort de vet.

(Väntar ivrigt på min 8600k)

Hade mailat och idag skrev de att de beställt så det ska finnas i centrallager 30e

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

Jag tror dom ljugit åt dig att du skulle vara en av de första som får

Det var någon som beställt 15:14 som var på 16:e plats i kön. Jag beställde kring 15:50 och det lät som jag skulle få vänta ett tag sist jag surrade med dom.

Tror Webhallen bara drar någon rövare så man inte ska avboka ...

Jag tänkte ju bara mosa in en beställning på både i7 8700K och i5 8400 omedelbart när jag såg dem på netonnet men kollade reviews i 30-40 minuter ändå innan jag ändå gjorde precis just det ..

Var ju väldigt onödigt med tanke på att man kan lämna tillbaka kan tyckas men det känns ju så genant jämt.

Får kanske vänta två veckor extra för det? =P

Noctua har däremot redan lämnat kit ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanH79:

Jag tänkte ju bara mosa in en beställning på både i7 8700K och i5 8400 omedelbart när jag såg dem på netonnet men kollade reviews i 30-40 minuter ändå innan jag ändå gjorde precis just det ..

Var ju väldigt onödigt med tanke på att man kan lämna tillbaka kan tyckas men det känns ju så genant jämt.

Får kanske vänta två veckor extra för det? =P

Noctua har däremot redan lämnat kit ..

Om du har tur ja (håller tummarna!), annars runt December/nästa år!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Fick också leveransbekräftelse på att Elgiganten skickat min 8700k Helgen räddad!

Bara för att du har Quakesnubben som avatar och det står Workbench 3.1 kan jag unna dig det.

Men inte annars ... Jag vill också spela Quake Champions! ;D

Skrivet av Icte:

Om du har tur ja (håller tummarna!), annars runt December/nästa år!

Jag har också "Intel Core i7-8700K 3.70GHz Art.nr: 247678 beräknas enligt senaste besked komma in till vårt centrallager ca. 2017-10-31."

Skulle aldrig nojjat över resultaten på 1700X och bara behållit den jag köpte direkt vid release där och haft en bra dator hela den här tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Någon som lyckats få spårning på sina Elgiganten paket än?

Samma för mig, har ni samma sändningsnummer? 70726201724438092

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelnah:

Samma för mig, har ni samma sändningsnummer? 70726201724438092

Inte samma sändningsnummer nej. Står såhär om man går in på Bring:

Posten/Bring har fått ett meddelande från Elgiganten AB c/o Bring om att det kommer en sändning. Försändelsen är en del av ett varuparti som först kan spåras vid ankomsten till mottagarlandet. Vi rekommenderar dig att vänta en dag och försöka igen

Skickas kanske direkt från deras leverantör, vet inte hur dom brukar göra. Annars är det kanske bara ett standardmeddelande.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Inte samma sändningsnummer nej. Står såhär om man går in på Bring:

Posten/Bring har fått ett meddelande från Elgiganten AB c/o Bring om att det kommer en sändning. Försändelsen är en del av ett varuparti som först kan spåras vid ankomsten till mottagarlandet. Vi rekommenderar dig att vänta en dag och försöka igen

Skickas kanske direkt från deras leverantör, vet inte hur dom brukar göra. Annars är det kanske bara ett standardmeddelande.

Tror att alla vi har får samma meddelande från Bring.

Permalänk
Avstängd

Beställde från non på releasedagen

Citat:

NetOnNet <kundservice@netonnet.com> Idag vid 9.26

Bäste kund!
Vi skriver till dig med anledning av din inneliggande order hos oss.
Intel Core i5-8600K 3.60GHz Art.nr: 247659
beräknas enligt senaste besked komma in till vårt centrallager ca. 2017-10-31.

Om du undrar över något om din order når du oss på e-postadress kundservice@netonnet.com eller på telefon.
Kom i så fall ihåg att ha ditt ordernummer till hands.

Vi önskar dig en trevlig dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Beställde från non på releasedagen

Tror att "på releasedagen" är ganska intetsägande i den här tråden
Folk snackar mer om vilken minut/sekund de beställde, snarare än datum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bodorio:

Tror att "på releasedagen" är ganska intetsägande i den här tråden
Folk snackar mer om vilken minut/sekund de beställde, snarare än datum.

Haha, låter som de får ganska många 31'a dock då det även står som leveransdatum om man beställer nu på hemsidan.

Men kollade mailboxen, okt 5 vid 16.54 beställde jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Haha, låter som de får ganska många 31'a dock då det även står som leveransdatum om man beställer nu på hemsidan.

Men kollade mailboxen, okt 5 vid 16.54 beställde jag

Bra val av butik då
Själv var jag ca 40-50sekunder efter release på inet. Fick "välkommen som kund"-mailet 14:57, release var 14:55.

Tror dock inte att det hade påverkat mitt beslut, har beställt hel dator+montering på inet, en service som jag beställt förut och tycker är bra.

Permalänk
Medlem

Min order hos Inet av en 8700K står nu som Bokad med grön färg, tidigare orange, hoppas hoppas hoppas de skickar den idag isf!

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

Min order hos Inet av en 8700K står nu som Bokad med grön färg, tidigare orange, hoppas hoppas hoppas de skickar den idag isf!

Min har aldrig stått som bokad, utan bara "ej i lager"

Dock har inet bekräftat att det jag ser på sidan är fel pga nån bugg, men att beställningen ser rätt ut på deras sida.

Permalänk
Medlem

@Bodorio: Sorry jag skrev fel, det har stått "Ej i lager" tidigare men nu vart det ändrat till "Bokad" med grön färg.

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

@Bodorio: Sorry jag skrev fel, det har stått "Ej i lager" tidigare men nu vart det ändrat till "Bokad" med grön färg.

Okej, kanske kontaktar kundtjänst och frågar om det är fallet för mig också. A boy can dream.

Permalänk
Medlem

Bokad på min order på Inet också! Beställde 14:59 vid release, kul! Förväntade mig 2 mån väntan..

Permalänk
Inaktiv

Håller på att bygger ihop min coffee lake nu, rog Strix z370-G och i3 8350K.
Blir nog bra ös att köra den i 5Ghz

Köper en 8700K när det finns i lager om några månader.

Permalänk
Medlem

@Klad: Vad kul! Roligt att se någon annan som fått det som "Bokad" också från Inet!

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem

@Bodorio: Typical att deras kundtjänst har stängt just idag då också, fan vad trist.

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

@Bodorio: Typical att deras kundtjänst har stängt just idag då också, fan vad trist.

De svarade att den inte är bokad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kimbie:

Min order hos Inet av en 8700K står nu som Bokad med grön färg, tidigare orange, hoppas hoppas hoppas de skickar den idag isf!

SAMMA HÄR! HOPPAS

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Fick sms nu att den håller på att plockas! Äntligen

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem

@kimbie: Min står också som bokad nu ! mitt bekräftelse mail är från 15:02