Vellinge Pc Byggare

Permalänk

Vellinge Pc Byggare

Någon som handlar härifrån eller vet någonting om denna butik? Funderar på att beställa från deras hemsida men hittar ingen info och nästan inga recensioner...

https://vpcb.se/

Permalänk
Medlem

@Soffbordet: 21 likes på facebook säger väl ungefär hur stora dom är.
Vad har dom som du inte kan få billigare av seriös åf?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soffbordet:

Någon som handlar härifrån eller vet någonting om denna butik? Funderar på att beställa från deras hemsida men hittar ingen info och nästan inga recensioner...

https://vpcb.se/

Kör på det säkra före det osäkra, då du inte hittar några recensioner etc. Verkar inte heller gå att köpa på faktura vilket är en dealbreaker för många. Inte så att man vill casha ut 10-15 papp och sitta och vänta och hoppas på att grejerna kommer.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

@Soffbordet: Jag kikade i Prisjakt och Vellinge PC Byggare har fått bara tre betyg på lika många månader. Det är lätt att gissa det är en ganska ny affärsrörelse,men det är bara mina egna spekulationer.

Länk till Prisjakt

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Ägare född -99 , bosatt utomlands.
KB dessutom, känns väl tryggt?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Samsung 500gig SSD av dom för 2 månader sen typ. Vart inga problem.

Permalänk
Skrivet av Arcec:

Kör på det säkra före det osäkra, då du inte hittar några recensioner etc. Verkar inte heller gå att köpa på faktura vilket är en dealbreaker för många. Inte så att man vill casha ut 10-15 papp och sitta och vänta och hoppas på att grejerna kommer.

Nej har inte tänkt chansa därför frågar jag här först om det är någon annan som handlat där eller öht vet något om dom!

Skrivet av Techs:

@Soffbordet: Jag kikade i Prisjakt och Vellinge PC Byggare har fått bara tre betyg på lika många månader. Det är lätt att gissa det är en ganska ny affärsrörelse,men det är bara mina egna spekulationer.

Länk till Prisjakt

Första inlägget på deras facebook är från november 2016, så man tycker att fler borde sett denna sida och undrat samma som jag.

Skrivet av Deejay_Alive:

Ägare född -99 , bosatt utomlands.
KB dessutom, känns väl tryggt?

Hade det känts tryggt hade jag handlat där utan att kolla upp dom först

Permalänk
Medlem

@Soffbordet: Jag tycker i allafall att en seriös butik för mig erbjuder Klarna eller Svea Finans för fakturaköp.
Sen nja, luras inte för mycket av priset, har du tur och inga problem med kortet så kan det vara ett fynd.
Men dom måste gå back på det grafikkortet, är väl för att försöka locka köpare. Ingen dist kan lösa det så billigt.
Speciellt inte till ett så litet bolag (omsättning 200-300 tusen), men något måste dom ju sälja med den omsättningen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soffbordet:

Nej har inte tänkt chansa därför frågar jag här först om det är någon annan som handlat där eller öht vet något om dom!

Första inlägget på deras facebook är från november 2016, så man tycker att fler borde sett denna sida och undrat samma som jag.

Hade det känts tryggt hade jag handlat där utan att kolla upp dom först

Jag hann aldrig så långt som att kolla om dom har en sida hos nylleboken

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

hittade detta https://www.tradera.com/profile/feedback/4151550/vpcb?role=se... , tror dock jag avstår ändå när dom inte kan erbjuda faktura!

(edit) Kanske får ändra mig, efter att ha grävt lite så ser jag att det är samma ägare som ägde quizcore.se (konkurs nu).
Hittade en tråd här på sweclockers om quizcore.se där en användare skrev såhär:
Kan upplysa er om att ägaren till Quizcore.se stod tidigare som ägare till Netgiganten.se som sedermera gick i konkurs

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1082585-nagon-som-hand...

Verkar som att ägaren har problem att hålla igång bolagen men ingen verkar ha problem med att få sina leveranser av dom!

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen från dem varor som ingen annan hade i lager. Var mycket skeptisk till att de skulle finnas i lager men de fanns faktiskt och priset var lägre än från övriga på Prisjakt. Varorna skickades samma dag som ordern lades. Extremt positivt förvånad.

De gick troligen back på min order men levererade toppservice ändå.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Deejay_Alive:

@Soffbordet: 21 likes på facebook säger väl ungefär hur stora dom är.
Vad har dom som du inte kan få billigare av seriös åf?

För antal följare på FB spelar faktisk roll?

TS: Pröva, om du vill. Alternativet är en mer känd ÅF.

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle inte köpt nån datorkomponent där ifrån iallafall, i mina ögon får jag intryck att de är oseriösa och budgetsida samt att man inte hitta några stämplar t,ex trygg e-handel. För mig måste sånt finnas på en webbutik.

Men kollar man på prisjakt vad folk har skrivit om dem så verka de va helt okej ändå. https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=29817

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Snubblade över denna gamla tråd. Skulle jara säga att jag köpte mitt RAM från denna butik och upplevde inga problem.

Hellre budgetsida och bra priser än att de ska lägga åtskilliga tusentals kronor på sidan vilket i slutändan kommer landa på priserna till kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny samsung 970 m2 disk då dom var billigast. Mycket snabb leverans. Beställde på kvällen, fick meddelande mitt på dagen efter att den var lämnad till posten. Så var den framme nästa dag. Enda är ju att han skickar med brev istf paket, en kostnadsfråga antar jag och enda skillnaden eg är ju att det inte är försäkrat men antagligen sparar han mer på att skicka en ny produkt om det kommer bort något.

Så det är bara att handla vad mig anbelangar

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung 860 EVO. Inga problem med någonting hittils och snabb leverans.

Skriver här inne då jag kikade igenom bl.a. denna tråden innan jag handlade där, ytterliggare en nöjd referens.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Såg att dom hade 9900K i lager, någon mer som vågat testa dom? Funnits i över 1 år nu, känns legit?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@Purrfected: Det är folk som har beställt därifrån i en annan tråd: Tråden

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

@Tickles: Grymt, ser ju nice ut, hoppas folk lägger kommentarer på prisjakt med så det får lite cred

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt larvigt att säga att man aldrig skulle handla från ett företag som inte erbjuder faktura. Små företag har oftast inte medel att driva in fakturor när oärliga konsumenter inte betalar. Då står företaget där utan pengar och konkar till slut.

Permalänk
Medlem

@anon14781: Om det är folks åsikt så är det väl inget fel med det?
Jag undviker också små företag utan faktura, pga risken att de kan strula eller vara en bluff.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Väldigt larvigt att säga att man aldrig skulle handla från ett företag som inte erbjuder faktura. Små företag har oftast inte medel att driva in fakturor när oärliga konsumenter inte betalar. Då står företaget där utan pengar och konkar till slut.

Det är ju därför man använder klarna. Du som ÅF tar ingen risk alls då!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

@Purrfected: Det är folk som har beställt därifrån i en annan tråd: Tråden

Är tråden borttagen? Hade ju massa bra 'gröningar'.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Handlat från dem några gånger och aldrig varit problem. Första gången var för några år sedan på några Samsung PM961 OEM-diskar. Dessa var ganska ovanliga men lika snabba som motsvarande 960 EVO så tog en risk och slog till trots att de var okända.

Nyligen köpte jag också 2 st. 970 EVO Plus samt ett par i7 9700K CPUs och de levererades dagen efter. Aldrig behövt göra returer hos dem men än så länge full pott.

Permalänk
Medlem

Så nu håller vi alla tummarna för min beställning Samt att 970 evo plus har något att komma!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

@sdaniel1: ploppa upp i postnordappen och 1 dag leverans .. Don't judge a book by its cover.. eller jo men inte alltid
och som grädde på moset så går det inte att beställa fler för det grymma priset!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

@sdaniel1: ploppa upp i postnordappen och 1 dag leverans .. Don't judge a book by its cover.. eller jo men inte alltid
och som grädde på moset så går det inte att beställa fler för det grymma priset!

Tjena !"
Fick du dina grejer å allt funka bra ? Mvh

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag hålla mig till större butiker i fortsättningen. Köpte ett grafikkort från Datorfixarna innan de gick i konkurs, och deras support kändes väldigt amatörmässig. Att bara skicka produkten klarar nog alla butiker av, men vad som händer efter det är minst lika viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Personligen kommer jag hålla mig till större butiker i fortsättningen. Köpte ett grafikkort från Datorfixarna innan de gick i konkurs, och deras support kändes väldigt amatörmässig. Att bara skicka produkten klarar nog alla butiker av, men vad som händer efter det är minst lika viktigt.

Förstår precis hur du tänker, men fel som kan bli på tex en intel cpu borde man väll kunna ta med intel direkt ?
Å då pratar jag inte om man bränner den vid oc eller pajjar den vid dellid utan att den inte funkar från första början

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smegmer:

Förstår precis hur du tänker, men fel som kan bli på tex en intel cpu borde man väll kunna ta med intel direkt ?
Å då pratar jag inte om man bränner den vid oc eller pajjar den vid dellid utan att den inte funkar från första början

Mycket möjligt, men är det värt huvudvärken? Även om du kan gå via tillverkaren har jag ofta tänkt att det är enklare att låta butiken ta hand om problemet, och kanske ha tillverkaren som en sista utväg, för att inte nämna en smidig reklamation. För övrigt brukar väl småbutikerna vara dyrare? I mitt fall köpte jag från Datorfixarna då de var de enda som hade kortet i lager.