Permalänk

Vpn tjänst med högst hastighet?

Någon som kan rekommendera en bra vpn tjänst med hög hastighet. Hittills har jag inte hittat någon som ger högre än 100 mbit....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

Någon som kan rekommendera en bra vpn tjänst med hög hastighet. Hittills har jag inte hittat någon som ger högre än 100 mbit....

Testat F-secures VPN? Loggar inte data och 5 dagars trial.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Jag har uppnått 200-300Mbit med Azire, går att testa gratis i 24h - https://www.azirevpn.com/

Annars är OVPN helt okej hastighetsmässigt, peakat vid 400Mbit som bäst, men oftast runt 300.

Permalänk
Medlem

https://torguard.net
kör deras proxy, maxar ut runt 35 - 42MB/s

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Tack, OVPN verkar intressant

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

PrivateVPN, maxar 500/500 med OpenVPN då

Permalänk

~150Mbit/s med OVPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph0gelbice:

~150Mbit/s med OVPN

Ursäkta men vad i helvete har du för hastighet utan vpn?

Själv sitter jag på 100/10 och senast jag kollade med OVPN fick jag väl ut typ 4(!) Mbit/s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaurunga:

Jag har uppnått 200-300Mbit med Azire, går att testa gratis i 24h - https://www.azirevpn.com/

Annars är OVPN helt okej hastighetsmässigt, peakat vid 400Mbit som bäst, men oftast runt 300.

Har abonnemang på båda dessa och skulle nog säga att Azire överlag ger bäst hastigheter även om OVPN är helt ok också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Ursäkta men vad i helvete har du för hastighet utan vpn?

Själv sitter jag på 100/10 och senast jag kollade med OVPN fick jag väl ut typ 4(!) Mbit/s...

Du blandar inte ihop Mbit och MB nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Du blandar inte ihop Mbit och MB nu då?

Nejnej, gud nej!

Däremot så kanske jag hade hamnat på en riktigt kass server då, för när jag testade bbk nu med OVPN fick jag enligt Chrome 45/45 och enligt Opera 100/100, hahaha

Permalänk
Medlem

Föreslår AzireVPN

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

@Full: Ett av skälen att jag gick över till Azire, lite för svajigt hos OVPN.

Permalänk

@Full: Har 500/50 från comhem. Autoval av server brukar landa på VPN02/VPN03 i Stockholm.

Permalänk
Medlem

OVPN: med deras ovpn box 120mbit/400mbit, (påpekat problemet men ej fått hjälp så de pengarna jag la på den burken var kastade i sjön) med deras app 380mbit/440mbit. har 500/500mbit.

Permalänk
Skrivet av Grindaa:

OVPN: med deras ovpn box 120mbit/400mbit, (påpekat problemet men ej fått hjälp så de pengarna jag la på den burken var kastade i sjön) med deras app 380mbit/440mbit. har 500/500mbit.

Du skrev lite otydligt men funkar ovpn box inte bra?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av maltenizer:

PrivateVPN, maxar 500/500 med OpenVPN då

Fattar noll vilken tjänst kör du som gör att du får 500 mbit, länka gärna till deras sida.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Du skrev lite otydligt men funkar ovpn box inte bra?

nej den funkar ju inte bra om jag får ut 120Megabit genom boxen och 380Megabit genom appen installerad på datorn. har haft kontakt med support i flera månader. problemen böjade efter jag skickade in boxen på reparation pga korrupt programvara efter en avstängning av boxen, de skulle höra av sig när de visste nått mer, men inte hört nått på flera månader. så boxen ligger i sin låda och samlar damm.

Permalänk
Skrivet av Grindaa:

nej den funkar ju inte bra om jag får ut 120Megabit genom boxen och 380Megabit genom appen installerad på datorn. har haft kontakt med support i flera månader. problemen böjade efter jag skickade in boxen på reparation pga korrupt programvara efter en avstängning av boxen, de skulle höra av sig när de visste nått mer, men inte hört nått på flera månader. så boxen ligger i sin låda och samlar damm.

Aha

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

kör med mullvad och har 250/100

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Skrivet av hurrai:

kör med mullvad och har 250/100
http://gropio.com/stek/file/ymjd66

Najs

Är det någon som har testat mullvad med 1000 mbit lina?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Najs

Är det någon som har testat mullvad med 1000 mbit lina?

Du kan testa mullvad typ 4 timmar gratis sen måste du göra nytt konto typ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Det är med VPN och hastighet är ungefär lika enkelt som att rulla tärning, har genom åren prövat massor av olika leverantörer efter trådar som dessa.
Företag X: massor med hasgihet
Företag Y: ännu mer hastighet!

Lång historia kort, aldrig någonsin i hela mitt liv, oavsett leverantör eller burk eller hårdvara, kommit upp i dugliga hastigheter på en normal vardag utan att hoppa runt till 18 olika servrar tills man hittar en som presterar OK.

Har sedan dess skitigt i att lyssna på trådar som detta då jag aldrig lyckas återskapa de alla skriver att dom så enkelt får.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av hurrai:

Du kan testa mullvad typ 4 timmar gratis sen måste du göra nytt konto typ

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte 1000 mbit än, måste vänta några månader till

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

jag ska dock få en inbjudan att testa deras nya mjukvara till boxen så återkommer om hastigheterna blir bättre då.

/ T

Permalänk
Medlem

Jag har 100Mbit lina och i OVPN kom jag iaf upp i mest hastighet 80Mbit med Amerikansk server å 144 ping.
Netflix funkade inte för mig med OVPN förut men nu funkar det av nån anledning, det va grymt irriterande att behöva stänga av VPN hela tiden när man skulle se Netflix.

Mullvad funkar Netflix också men kommer endast upp i 30Mbit/sec amerikansk server å 211 ping.
Torguard kom jag endast upp i 6Mbit med amerikansk server 150 ping, Netflix funkade även där.
Valde Anonymous VPN, Torguard har väldigt många coola features dock men hastigheten är inget att hurra för..

Råkade betala 2 gånger på mullvad så nu måste jag ändå göra av med över 60 dagar på den
Man kan kanske ge bort den till någon behövande då dom har lite special anonymt konto?

Svenska servrar brukar vara mycket snabbare men att använda Amerikanska saker är största anledningen jag har en VPN.
Har ett litet script (som jag måste hitta) som stänger av program t.ex Utorrent om man stänger av VPN, det va riktigt smidigt annars måste man göra manuellt, Killswitch hjälper inte där.

Azirevpn har jag inte testat än.

edit: Första som skickar ett PM till mig kan få min Mullvad med 63 dagar
edit2: Ah det funkar bara att browsa på Netflix nu, fortfarande blockat när man försöker titta. Aja får fortsätta stänga av/på VPN då

Permalänk
Skrivet av Grindaa:

jag ska dock få en inbjudan att testa deras nya mjukvara till boxen så återkommer om hastigheterna blir bättre då.

/ T

Fattar inte riktigt vad den där boxen ska göra...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Min Mullvad har blivit bortgiven nu så andra vet

Permalänk
Medlem

Det var jag som fick den! Ska bli intressant att prova på hur bra den funkar med hastighet, ping och stabilitet.

Tack så mycket för den julklappen:-)

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Testat F-secures VPN? Loggar inte data och 5 dagars trial.

Funkar det med amerikanska netflix?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none