Black Week-stream med Webhallen!
Permalänk
Medlem

Tiscali adsl?

Har fått erbjudande att byta från Telia till Tiscali. Får fri anslutningsavgift och kostar "bara" 325:-/mån till skillnad från Telias runt 400:-? Men hur är det? funkar det lika bra som Telia, hur är/kommer de vara med att köra server/fildelningsprogram? Telia har ju hotat med att blocka allt sånt, och då bytar jag direkt men vill ju inte byta om det blir sämre.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

eftersom dom använder samma nät så lär de inte vara någon
skillnad i drift i alla fall.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Tiscali adsl?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Telia har ju hotat med att blocka allt sånt, och då bytar jag direkt men vill ju inte byta om det blir sämre.

Jaså?

Det var inte så att du gick på Fragzones aprilskämt?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tiscali adsl?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Jaså?

Det var inte så att du gick på Fragzones aprilskämt?

Nej? Har mig veterligen fått brev av Telia där det stog det, från 20:e Maj eller vad det var, först skulle man få en varning sen stänger de av det? Eller har jag drömt det?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+

Permalänk
Medlem

Re: Tiscali adsl?

Citat:

Har fått erbjudande att byta från Telia till Tiscali. Får fri anslutningsavgift och kostar "bara" 325:-/mån till skillnad från Telias runt 400:-? Men hur är det? funkar det lika bra som Telia, hur är/kommer de vara med att köra server/fildelningsprogram? Telia har ju hotat med att blocka allt sånt, och då bytar jag direkt men vill ju inte byta om det blir sämre.

Jag har anmält mig för att byta till Spray ADSL (299:-/månad) och bytet skall slå igenom i morgon. Jag skulle fått inloggningsuppgifter minst en veckan innan bytet, men de har inte dykt upp ännu så vi får se hur bytet går. Jag ringde Spray och de sade bara att jag skulle avvakta tills i morgon och om jag inte fått uppgifterna då så skulle de kolla på det... Börjar bra...

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Tiscali adsl?

Citat:

Nej? Har mig veterligen fått brev av Telia där det stog det, från 20:e Maj eller vad det var, först skulle man få en varning sen stänger de av det? Eller har jag drömt det?

De har alltid kunnat stänga av folk och alla ISP kan göra detta enligt avtal. Dock har jag aldrig läst i Telias avtal att de ska stänga av någon för jag delar mina semester-bilder?

Det fina är såfall deras dubbelmoral då deras bandbreddstest frågar hur många filmer man laddar hem per månad, mp3 etc. och räknar sen hur många GB / månad det blir.

Permalänk
Medlem

Men har för mig att dom ansåg nåt om att Apache och liknande program drog för mycket bandbredd och det skulle verkligen inte förvåna mig dom. Verkar som dom anser att man bara ska kolla mailen med adsl. Men kan ha fått nåt om bakfoten.

Men värt att byta? Eller helt enkelt skita i det?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Men har för mig att dom ansåg nåt om att Apache och liknande program drog för mycket bandbredd och det skulle verkligen inte förvåna mig dom. Verkar som dom anser att man bara ska kolla mailen med adsl. Men kan ha fått nåt om bakfoten.

Men värt att byta? Eller helt enkelt skita i det?

Om jag säger så, varför har de då utformat ett kontrakt som man får skriva på om de ska låsa upp port 25 och sätta upp en egen mail-server :)? De tillåter alltså mail-server på en ADSL-lina, men som du säger, avtalet har paragrafer där det luddigt står att man inte får ansluta datorresurser till nätet för mer än enskilt/privat bruk etc.

Dock verkar de inte bry sig så länge de inte få in någon anmäl på dig av Antipiratbyrån eller liknande. Avtalet ang. mail-server ska tydligen innehålla att inte relay-funktionen ska kunna användas av vem som helst.

Iofs. kan det vara värt att byta om du vill ha högre upload, tror endast att det är Telia som strypt denna till 0,4 Mbit.

Permalänk
Medlem

Jag har Tiscali, dom är helt OK..inga problem eller nåt. Kör hårt

Visa signatur

Intel Pentium 3@800 Mhz|128 MB SDRAM|6GB IDE|i810E Graphics 4MB

Permalänk
Medlem

Har Tiscali nu och det har fungerat perfekt inga avbrott eller dyl, har kört fildelningsprogram + server utan några problem.
Byter visserligen till BBB vdsl eftersom jag kunde få det

Permalänk

Har Tiscali nu funkar skit bra! Något jag kan rekommendera!

Permalänk
Medlem

En kompis kunde inte få spray för han hade telia telefon abbonemang stämmer detta ?
Kanske bara är på spray .

Permalänk
Medlem

Kan man få Adsl hos telia om man inte har telefonabbonemang hos dom då ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv
Kan man få Adsl hos telia om man inte har telefonabbonemang hos dom då ?

Du måste ha ett telefonabonnemang för att kunna få ADSL. I dagsläger erbjuder endast Telia telefonabonnemng genom telenätet. Alltså abonnemang som gör att man får ett telefonnummer genom teleledningarna.