Skärmen visar frekvens. Hur får jag bort det?

Permalänk
Medlem

Skärmen visar frekvens. Hur får jag bort det?

hej, råkade göra någon inställning och nu står det hur mycket hz skärmen har uppe i högra hörnet. hur får jag bort det ?

MVH

Ändrade rubriken från "skärm" - Tänk på att skriva tydliga och beskrivande rubriker i fortsättningen/Thomas
Permalänk
Medlem

Prova stäng av FRAPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

har ej fraps

Permalänk
Medlem

Kanske skulle underlätta lite om du talade om vad det var för utrustning du har?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Aminoxxe: Var visar den fps:en? Om det är i spel kan du ställa in detta i klienten, dvs steam, origin, Uplay etc.

Är det överallt borde det finnas en inställning i skärmens menyer(?)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Flesta Asus skärmar med panelen bakom skärmen till höger att ett kryss näst längst upp i beteckningen. Klicka på den två gånger

Permalänk
Medlem

acer xf27hua. hertzen ändrades till 60 igår, och efter att jag hade ändrat tillbaka till 144hz så står det högst uppe i högra hörnet. hela tiden

Permalänk
Bildexpert 📺

Stäng av funktionen du aktiverade.

Och minns du inte det eller aktiverade något ovetandes måste du leta själv. Finns inget givet svar. Några vanliga ställen för att aktivera detta är:

• Spelet du kör

• Skärmens menyer

• Som en funktion hos exempelvis Steam

• Tredjeparts program som FRAPS

• Funktion i drivrutin och/eller extraprogram från tillverkaren av grafikkortet

Permalänk
Medlem

okej tack, får försöka leta vidare

Permalänk
Medlem

Jävlar vad google kan vara bra i bland...
https://community.acer.com/en/discussion/418507/xr341ck-refre...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Det känns som att om den visar Hz så är det någon OSD inställning i skärmen, skulle det vara FPS så är det nog någon mjukvara installerad som gör det.

Var gjorde du inställningen?

edit: var lite sen på pucken.

Permalänk
Medlem

gjordes i nvidia control panel, har fått bort det nu, men kommer garanterat komma tillbaka senare. får testa mig fram