Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nu har komplett uppdaterat igen "förväntas i lager 2 december 2018"...kryper närmare och närmare 2019.

Skrivet av Philip320:

Annars finns ju Founders i lager också på Nvidia, beställde ett och fick det på 3 arbetsdagar så har de nu Man får Postnord kolli id och levereras till närmsta postombud

Tackar för tipset, beställde ett "rtx 2080ti" via Nvidia istället för Evga via komplett.se. Jag skall iallafall skruva av kylaren och skruva dit ett EK vattenblock så kylaren spelar ingen roll för mig

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag vägrar byta från Strix OC 2080 ti.
Jag skulle, visserligen kunna nöja mig med ett FE TI, men.. naaah.
Sen är det inga spel just nu som komma skall som jag vill maxa.
Får jag kortet ( från inet ) innan Cyberpunk kommer är jag nöjd.. eller nya Metro :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Nu har komplett uppdaterat igen "förväntas i lager 2 december 2018"...kryper närmare och närmare 2019.

Tackar för tipset, beställde ett "rtx 2080ti" via Nvidia istället för Evga via komplett.se. Jag skall iallafall skruva av kylaren och skruva dit ett EK vattenblock så kylaren spelar ingen roll för mig

http://forumbilder.se/H8E7G/ek2080ti2.jpg

FE kortet verkar ju vara sådär lagom roligt att dissekera enligt Gamers Nexus.., hoppas det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Nu har komplett uppdaterat igen "förväntas i lager 2 december 2018"...kryper närmare och närmare 2019.

Tackar för tipset, beställde ett "rtx 2080ti" via Nvidia istället för Evga via komplett.se. Jag skall iallafall skruva av kylaren och skruva dit ett EK vattenblock så kylaren spelar ingen roll för mig

http://forumbilder.se/H8E7G/ek2080ti2.jpg

Fördelen med EVGA är att dom tillåter byte av kylare på garantin.... men jag gjorde som du fick bli Gainward 2080ti´s med samma EK modell + backplate som du beställt (Mycket snygga)

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

8 st. Palit 2080 ti dök precis upp på Webhallen:

https://www.webhallen.com/se/product/290330-Palit-GeForce-RTX...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

FE kortet verkar ju vara sådär lagom roligt att dissekera enligt Gamers Nexus.., hoppas det går bra.

Monteringen av kylaren är ungefär som Pascal FE så det är inga problem utan det var att skruva isär själva kylaren som var extra spännande.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av MarkSix:

FE kortet verkar ju vara sådär lagom roligt att dissekera enligt Gamers Nexus.., hoppas det går bra.

Tänkte skriva ett svar men såg att @the_weird redan svarat

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Monteringen av kylaren är ungefär som Pascal FE så det är inga problem utan det var att skruva isär själva kylaren som var extra spännande.

Skrivet av Ragnarok:

Tänkte skriva ett svar men såg att @the_weird redan svarat

https://www.youtube.com/watch?v=fRFukiBGFk0

Ok. Då hade jag missuppfattat GN videon. Jag trodde man var tvungen att sabba kortet totalt för att få isär det

Permalänk

Inet hade inne några ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB TURBO för ett tag sedan så jag beställde ett och tror att jag kanske får det (ropar inte hej föränn...).

Min fråga är om det är stor skillnad på det och låt säga EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC GAMING (vilket jag har på en beställning på ett annat företag som just tror att korten kommer in den andra december). Jag har tänkt att montera vattenkylning så att det är en sämre fläkt spelar mig ingen roll. Jag ser att EVGA-kortet har lite högre frekvenser men frågan är om man kan skrämma upp (i teorin) dem lika mycket med samma kylare förutsatt att de har lika bra kisel (lite av ett lotteri där om jag fattat det hela rätt). Eller finns det några andra skillander på korten som jag missar? Kondensatorer? Mosfettar? ETC?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla att inte sätta vattenblock på sina fe kort, förrän de har testats grundligt i någon vecka.

De verkar ha rätt ordentliga QC problem med de korten.
Deras forum och reddit har väldigt många kort som behövts skickas på rma. Pga artefakter och krascher. Och felen uppstår inte alltid direkt.

https://forums.geforce.com/default/board/227/geforce-rtx-20-s...

Precis fått hem mitt Gigabyte 2080TI Gaming OC från Netonnet. Skönt att ha ett 2080TI igen, efter att jag fick skicka tillbaka mitt zotac kort pga extrem coilwhine.

Att gå från ett 2080ti ner till ett 970 var inte jätteskoj i vr

Kommer sätta på ett kryographics NEXT 2080Ti om/när de väl får blocket släppt.

https://forum.aquacomputer.de/wasserk-hlung/108610-preview-kr...

Och jag verifierat att mitt gigabyte kort fungerar som det skall. Det har också coilwhine, men enormt mycket mindre.
Hörs bara vid 100% belastning, utan siddörren på chassit och fläktarna ställda under 50%.
Zotac AMP kortet höres 2m bort från ett ljuddämpat define S med alla dörrar/filter på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Inet hade inne några ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB TURBO för ett tag sedan så jag beställde ett och tror att jag kanske får det (ropar inte hej föränn...).

Min fråga är om det är stor skillnad på det och låt säga EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC GAMING (vilket jag har på en beställning på ett annat företag som just tror att korten kommer in den andra december). Jag har tänkt att montera vattenkylning så att det är en sämre fläkt spelar mig ingen roll. Jag ser att EVGA-kortet har lite högre frekvenser men frågan är om man kan skrämma upp (i teorin) dem lika mycket med samma kylare förutsatt att de har lika bra kisel (lite av ett lotteri där om jag fattat det hela rätt). Eller finns det några andra skillander på korten som jag missar? Kondensatorer? Mosfettar? ETC?

Största fördelen är att EVGA tilllåter att du byter kylare, även vattenkylning och du förbrukar inte garantin.
Annars är det nog ingen större skil.nad på modellerna om du inte går upp på dom dyraste varianterna av deras setup.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Upp till en månad kan det ta nu säger Inet. God Jul.

Permalänk
Medlem

Nu hittade man ett 2080 ti strix i stock, hoppas på det bästa nu

Permalänk
Medlem

Fick mitt Palit idag, sjukt nöjd!!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

hur är ljud nivåerna på kortet?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Xermalk:

Rekommenderar alla att inte sätta vattenblock på sina fe kort, förrän de har testats grundligt i någon vecka.

De verkar ha rätt ordentliga QC problem med de korten.
Deras forum och reddit har väldigt många kort som behövts skickas på rma. Pga artefakter och krascher. Och felen uppstår inte alltid direkt.

https://forums.geforce.com/default/board/227/geforce-rtx-20-s...

Verkar gälla alla tillverkare av 2000 serien dock, inte bara FE användare som har problem.

https://forum.purepc.pl/applications/core/interface/imageprox...

https://forum.purepc.pl/applications/core/interface/imageprox...

https://forum.purepc.pl/applications/core/interface/imageprox...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Cdon har faktiskt fått in ett rätt fint rtx 2080 ti kort i lager 14 490 kr
https://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-rtx-2080-ti-11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

hur är ljud nivåerna på kortet?

Helt ok, låter inget när man sitter i windows, ska testa lite mer i spel.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Helt ok, låter inget när man sitter i windows, ska testa lite mer i spel.

Ok rapportera gärna vad du tycker om ljudnivåerna i gameplay, känner mig lite sugen på kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Ok rapportera gärna vad du tycker om ljudnivåerna i gameplay, känner mig lite sugen på kortet

Prövade SotTR samt AC:O. Ultra settings på 1440p, flytet är helt sjukt. Spelade 10-15 min på varje, i spelet är det knappt hörbart, samma i windows, drog ner ljudet och lyssnade, hörs inte, ska spela lite mer intensivt imorgon när jag är ledig. Däremot när jag gick ut ur båda spelen så varva datorn upp, tror dock det är relaterat till Firefox, släppte efter nån minut, kan vara CPU kylaren, ska undersöka lite närmare. Men just nu är jag fett nöjd. Stort tack till @Inet för den snabba leveransen.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Prövade SotTR samt AC:O. Ultra settings på 1440p, flytet är helt sjukt. Spelade 10-15 min på varje, i spelet är det knappt hörbart, samma i windows, drog ner ljudet och lyssnade, hörs inte, ska spela lite mer intensivt imorgon när jag är ledig. Däremot när jag gick ut ur båda spelen så varva datorn upp, tror dock det är relaterat till Firefox, släppte efter nån minut, kan vara CPU kylaren, ska undersöka lite närmare. Men just nu är jag fett nöjd. Stort tack till @Inet för den snabba leveransen.

Trevligt tack för ett snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Av ren nyfikenhet, är det någon som fått ett MSI 2080 Ti Trio som beställt efter 20 augusti? Lade min order kort efter de blev tillgängliga för förhandsbokning men inte hört ett knyst sedan dess. Känns märkligt men kanske finns extremt få kort helt enkelt. Beställde från Webhallen. Lyckligtvis klarar jag mig fint på mitt 1080 men man börjar ifrågasätta förhandsbokningssystemet

Permalänk
Medlem

@anon46732: Leveranserna från webhallen är fracked. De har ingen koll så när korten kommer in så skickar de bara ut "random". Finns mer om det tidigare i tråden. Har du otur så kan du också vara en av de som dragit nitlotten

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Nu har jag varit i kontakt med inkompetenthallen för femte gången angående mitt asus kort, lagom sur blir man nu när andra kunder som beställt efter mig får sina kort.

https://i.imgur.com/KIo52Yc.png

Somvanligt svarar "isak" med sitt copy paste svar att ingen info finns att ge, samma svar jag fått de senaste 3 gångerna jag varit i kontakt med dem via chatten.

Jag svarar att jag har info med bild från denna tråd:

https://i.imgur.com/FNmrBZt.png

Samt en fråga om varför de levererar kort till kunder som beställt efter mitt beställningsdatum..

https://i.imgur.com/n5LYITV.png

Efter en lång "Isak skriver" session så kommer information:

https://i.imgur.com/ecYo2zn.png

Jag tycker självklart detta är konstigt då han alltid börjar ärendena med att säga att det inte finns något att berätta, dvs ingen ny info.... nu plötsligt har han information om att många har blivit drabbade?

https://i.imgur.com/m890OMA.png

Sedan kommer någon konstig ursäkt hur detta är "Nytt för dom" så det är helt nytt för webhallen att ha någon slags kö och följa upp i ordning? Jag vill också påpeka att samma Isak sa att de skickar ut grafikkorten i ordning när jag kontaktade dem tredje gången runt 2 veckor sedan.

https://i.imgur.com/ciXITvG.png

Webhallen är helt sjukt värdelösa, men jag fortsätter handla där för deras RMA avdelning, det finns tyvärr inte många butiker där RMA är så enkelt som på webhallen, men man blir irriterad på hur dåligt de sköter detta

Vill också påpeka att det är synd om isak som får ta allt skiten, det är inte hans fel och jag är medveten om det men någon måste ju få ta skiten :/

@Webhallen en givmild kompensation tycker jag nog allt att samtliga ska ha som är "drabbade" av ert nya "kösystem". Bara att erkänna att ni har gjort bort er...

(Citat enbart för notis till webhallen)

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tickles:

@induce: Leveranserna från webhallen är fracked. De har ingen koll så när korten kommer in så skickar de bara ut "random". Finns mer om det tidigare i tråden. Har du otur så kan du också vara en av de som dragit nitlotten

Jag förstår! Råkade ut för något liknande med @Elgiganten en gång (faktiskt vid en GTX 1080-bokning) men de var duktiga nog och kompenserade med gratis spel från deras butik. Tråkigt när man lagt dryga 150 000 kr hos en butik och råkar ut för sådant. Stämmer detta @Webhallen? Jag har varit trogen kund länge och handlar det mesta i spel- och hårdvaruväg från er men känns som att det är upp till bevis nu 👍🏻😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Av ren nyfikenhet, är det någon som fått ett MSI 2080 Ti Trio som beställt efter 20 augusti? Lade min order kort efter de blev tillgängliga för förhandsbokning men inte hört ett knyst sedan dess. Känns märkligt men kanske finns extremt få kort helt enkelt. Beställde från Webhallen. Lyckligtvis klarar jag mig fint på mitt 1080 men man börjar ifrågasätta förhandsbokningssystemet

Har för mig det är någon tidigare i tråden som fått sitt Trio från Webhallen. Vet att de fått en leverans iallafall. (Bokade mitt trio den 21/8 och jag fick inget)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En fråga till er som beställt före/efter varandra och inte fått i turordning. Har ni båda beställt med leverans till butik och samma butik eller båda beställt via postorder?

Min gissning från andra butiker är helt enkelt att det är en logistiksak, säg att de har ett kort i en butik som någon velat hämta i butik men sen inte gjort det (eller på annat sätt hamnat där). Då lär de inte skicka tillbaka det till centrallagret för att skickas ut till en annan butik eller till någon som beställt via postorder. Då bör de ta nästa på tur på listan som vill hämta kortet i den butiken.

Det är iaf min gissning av vad som kan skilja. Det förfarandet är mer eller mindre det enda vettiga, man skall ha så få transporter av en vara som möjligt och att skicka tillbaka saker bara för att det följer en turordning är galenskap, fördyrande och miljövidrigt så det hoppas jag verkligen inte förekommer hos Webhallen.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Philip320:

Annars finns ju Founders i lager också på Nvidia, beställde ett och fick det på 3 arbetsdagar så har de nu Man får Postnord kolli id och levereras till närmsta postombud

Riktigt snabb leverans ifrån Nvidia (Ingram Micro AB) med, beställde 2080ti kortet igår morse (efter jag läst ditt tips) och fick kollinumret igår kväll. Leverans beräknad till idag, 26te oktober enligt Postnord appen

Iofs så är jag ju i händerna på Postnord nu, så man vet inte säkert om det ens blir någon leverans någonsin. Men man kan hoppas att de inte slarvat bort mitt paket redan

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Jag förstår! Råkade ut för något liknande med @Elgiganten en gång (faktiskt vid en GTX 1080-bokning) men de var duktiga nog och kompenserade med gratis spel från deras butik. Tråkigt när man lagt dryga 150 000 kr hos en butik och råkar ut för sådant. Stämmer detta @Webhallen? Jag har varit trogen kund länge och handlar det mesta i spel- och hårdvaruväg från er men känns som att det är upp till bevis nu 👍🏻😉

Chattade med Webhallen kundtjänst precis och frågade hur de hanterar oss som är drabbade. Sammanfattningsvis, de beklagar att det blivit fel, men nej, det är inget de kompenserar oss för. Och de har heller ingen som helst aning när de kan leverera. Påpekade att detta är ett snabbt sätt att bli av med trogna kunder. De erbjöd sig hjälpa mig avboka min order dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: Jo jag ställde också frågan i samband med min chat när det uppnystades vad som hade hänt och fick samma svar, de erbjöd hjälp att avboka

För övrigt är jag själv lvl 19 på webhallen och kund över 15 år, de bryr sig inte.. värdelösa.