Trevligt 🙂.
Har nu tre storlekar som bygger på samma design. Dessutom är dessa flexibla för att tillåta olika tjocklek på radiatorn eller höjd på luftkylningen. Alla stödjer antingen luftkylning eller vattenkylning (dock med enbart push eller pull) och har möjlighet att använda fönster som visar så gott som alla komponenter.
Nano
Volym: 7 - 8 liter. Stödjer en 280/240mm radiator, 17cm långt grafikkort och bara psu med extern nätdel.
Micro
Volym: 9.5 - 12 liter. Stödjer en 280/240mm radiator, 24cm långt grafikkort och sfx samt sfx-l nätdel.
Mini
Volym: 12.7 - 15.8 liter. Stödjer en 280/240mm och en 140/120mm radiator, 32cm långt grafikkort och upp till mindre ATX nätdelar ( storleken på nätdelen beror på konfiguration i liter eller storlek på 140/120mm radiator).
Själv skulle jag nog kört på Mini med 12.7 liter och 280mm och en 140mm radiatorer samt ett passivt 450w SFX nätagg så fort Nocutua får ut 140mm varianten av deras nya fläktar. Förstår inte riktigt varför ingen annan har kommit fram med en liknande design tidigare, men tänker göra lite mer efterforskning och tester innan jag riskerar att göra mig själv till åtlöje eller geni :P.
Tror ett av de stora problemen kan vara hur högt upp vattenkylningsblocket till cpu går från moderkortet. I värsta fall lägger det till 1-2 cm vilket skulle betyda att ingen av de lägre volymerna per variant är möjliga med 45mm radiatorer.