PostNord AVI men inget paket

Permalänk
Inaktiv

PostNord AVI men inget paket

Tjena SweClockers!

Tänker bara höra om någon annan har råkat ut för samma sak. Jag har beställt ett tangentbord från Japan som nu äntligen har kommit till Sverige. Efter att ha fått hem en pappers AVI där det står att paketet finns på City Gross traskar jag iväg till City Gross för att hämta det. Men i kassan säger de endast att paketet inte finns hos dem. De rekommenderar mig att komma tillbaka på måndag, då de kanske har fastnat i Post terminalen. Känns sjukt skumt att AVI kommit och inte paketet. Har någon annan råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem

@anon310109:

Testa att ladda ner PostNords app och lägg till email och telefonnummer så borde paketet dyka upp

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Ja, pappersavi skickas ibland ut innan paketet når ombudet. Ibland stå det ett "hämtas tidigast"-datum på dem. Kolla vart paketet befinner sig på PostNords hemsida m.h.a. kolli-ID.

Permalänk
Inaktiv

@joeldeluxe:
@kf:

Jag har laddat ner PostNords app och följt paketet hela vägen, de senaste som inkommit är "En avi har skickats till mottagaren". Vilket absolut stämmer. Så då misstänker jag att de är som @kf säger.

EDIT: De stod även försändelsen ankom den 7 juni 2019 på min pappers avi, alltså igår.

Förtydliga vad som stod på avi.
Permalänk
Medlem

Hände mig med ett utlandspaket att postnord hade satt en ny streckkod på paketet så när jag kom med pappersavin till utlämningsstället så säger dem att paketet inte finns där, dock efter kassörskan gick och "manuellt" letade efter paketet så hittade hon det.

Proppsa på dem att gå och kolla och leta efter adresslapp, helt plötsligt så finns det där under en annan streckkod i systemet.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Så kan det vara ibland ja, att avin kommer före paketet.
Kolla datumet/tidpunkten som står på avin.
Avierna skickas nog med snabbare postgång än paketen.

Inget att oroa sig för, kunde varit värre. Att paketet inte kommit alls eller att man vet att det borde ha kommit, men inte vilken leverantör som har det och inte fått något meddelande eller avi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@D.:

Det står ju "Välkommen att hämta din rek efter 16:00. Hämtas senast: 24 Juni 2019" och denna avi kom igår 7 juni. Man är ju lite skitnödig då det är HHKB 2 Type-S som man pungat ut pengar för.

Permalänk
Medlem

Ring till postnords kundtjänst och be dem att se till att ombudet inventerar.
Jag fick göra fyra turer innan de hittade mitt paket som "hamnat fel" och kvinnan före mig i kön hade även hon liknande problem. Hennes paket hittade de dock

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Fick en digital AVI från PostNord i söndags och fick då hämta paketet så verkar som de skickat ut AVI i förväg. Så nu har jag äntligen fått mitt HHKB Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Hände mig med ett utlandspaket att postnord hade satt en ny streckkod på paketet så när jag kom med pappersavin till utlämningsstället så säger dem att paketet inte finns där, dock efter kassörskan gick och "manuellt" letade efter paketet så hittade hon det.

Proppsa på dem att gå och kolla och leta efter adresslapp, helt plötsligt så finns det där under en annan streckkod i systemet.

Samma har hänt mig.

Om du fick paketnummer även för leveransen från siten du beställde från så ta även med detta!

Det visade sig i mitt fall att butiken scannat "fel" nummer. Tullen/postnord sätter nämligen ett nytt nummer på paketen när de hanterats i tullen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon310109:

@joeldeluxe:
@kf:

Jag har laddat ner PostNords app och följt paketet hela vägen, de senaste som inkommit är "En avi har skickats till mottagaren". Vilket absolut stämmer. Så då misstänker jag att de är som @kf säger.

EDIT: De stod även försändelsen ankom den 7 juni 2019 på min pappers avi, alltså igår.

Har varit med om exakt samma situation, att utlämningsstället har glömt att registrera paket vid ankomst, så man får be dom att manuellt gå och leta.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Postnord bokför sina försändelser efter en mycket konstig logik. Jag såg i spårningen efter ett paket att det stod att det var utlämnat i min brevlåda men paketet kom först tre dagar senare.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Skrivet av Snotling:

Samma sak för mig, internationella spårningen har ett nummer och sen sätter postnord på ett nytt nationellt nummer vid sidan av det andra och när paketet kom till utlämningsstället så scannade dom in fel kod och enligt postnords kundtjänst så var paketet levererat men ombudet hävdade motsattsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smalltown:

Samma sak för mig, internationella spårningen har ett nummer och sen sätter postnord på ett nytt nationellt nummer vid sidan av det andra och när paketet kom till utlämningsstället så scannade dom in fel kod och enligt postnords kundtjänst så var paketet levererat men ombudet hävdade motsattsen.

Borde vara något att ta upp med PTS att det slarvas med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Borde vara något att ta upp med PTS att det slarvas med detta.

Det var ju hundratals paket som bara skickades tillbaka utan avisering p.g.a sånt här i vintras.
Mitt paket försvann i tullen och existerade inte trots att det låg i utlämningsstället i två veckor, sedan scannades det förstås när det var på väg ut ur landet...

PTS brydde sig inte ett skit då paketet var det utländska postbolagets ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Jo det där är ganska vanligt med paket som kommer från något annat land än Sverige.