Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Ny bärbar dator

Hej ni experter

Jag använder mest min dator till att streama filmer och serier i huset och ut ur huset via plex media server. Min nuvarande dator har varit på i stort sett dygnet runt i ca 6 år. Utöver det så blir det mest surf och office program som används. Inget spelande.
Till dessa ändamål, fungerar nedan dator? Dagens dator blir för varm och fryser stup i kvarten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Permalänk
Medlem

Kommer inte vara några som helst problem att streama film, surfa och köra office på datorn du har länkat.
Enda tråkiga är att den har en TN-skärm, en billigare typ av skärmpanel med sämre färgåtergivning.

Men om det enda felet med din nuvarande dator är att de blir för varm och hänger sig, kanske du ska pröva att blåsa ur den med tryckluft innan du köper en ny?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Kommer inte vara några som helst problem att streama film, surfa och köra office på datorn du har länkat.
Enda tråkiga är att den har en TN-skärm, en billigare typ av skärmpanel med sämre färgåtergivning.

Men om det enda felet med di nuvarande dator är att de blir för varm och hänger sig, kanske du ska pröva att blåsa ur den med tryckluft innan du köper en ny?

Får också en del blå skärm from time to time. Var det prisvärd dator som jag länkade? Kan den stå på hela nätter utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alna6431:

Får också en del blå skärm from time to time. Var det prisvärd dator som jag länkade? Kan den stå på hela nätter utan problem?

Har tyvärr inte tillräcklig koll på laptop-priser för att kunna svara på om den är prisvärd.
Men kan inte en ny laptop stå på dygnet runt ett par dagar, så är det fel på den och den ska returneras.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Har tyvärr inte tillräcklig koll på laptop-priser för att kunna svara på om den är prisvärd.
Men kan inte en ny laptop stå på dygnet runt ett par dagar, så är det fel på den och den ska returneras.

Tack för hjälpen 🙏. Ingen annan som kan ge mig ett omdöme om länkad dator? Ska man slå till?