Permalänk
Medlem

Ny Telefon och abonnemang

Hej

Mitt nuvarande abonnemang kommer gå ut vid slutet av November och tänker byta leverantör (har abonnemanget hos 3).
Info om vad jag har i nuläget:
Telefon: Samsung Galaxy S7
Abonnemang: 3 med 50GB Surf/månad
Pris: 399kr/månad (betalar bara för abonnemanget, telefonen fick jag som en uppgradering för några år sedan)

Jag letar efter ett erbjudande där jag kan få en bättre telefon med ett abonnemang som har mindre surf i eftersom jag använder inte så mycket surf som jag betalar för (har lyckats dragit ner surfandet utanför hemmet rejält). Är villig att betala för både telefonen och abonnemanget för max 450kr/månad.

Permalänk
Medlem

Hos telia kan du få en Oneplus Nord eller en Xiaomi MI 10 5G med 6 GB surf för prisgränsen du angav.

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem

Kolla https://www.fello.se/mobilabonnemang
Jag har 14gb för 145:-/månad.
Då har du 300:- till en mobil ex. https://www.komplett.se/product/1161044/mobil-klockor/mobilte...

Såg att den hade förra gen CPU, Nord är ju snäppet bättre då för några hundralappar till.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Teoror:

Hos telia kan du få en Oneplus Nord eller en Xiaomi MI 10 5G med 6 GB surf för prisgränsen du angav.

Jag föreslår att man tittar på ex comviq, fello, hallon, halebop, vimla etc.

Det är operatörer som använder näten av 3/telia/tele2 men kostar oftast runt 50% av priset på de stora.

Telia helt enkelt har, och kommer alltid ta ockerpriser på alla sina tjänster, bara just för att de kan. Folk köper deras oavsett vad de tar betalt

Permalänk
Medlem

Jag köper alltid mina telefoner hos Halebop som har valet att välja obundet, bundet 12 eller 24 månader. Binder mitt abonnemang i 12 månader och får då betala en engångssumma och sedan den vanliga kostnaden för telefon och abonnemang. Vill aldrig binda upp mig mer än ett år i taget och tycker att det alternativet är kanon.

Tycker dock att du definitivt ska passa dig för Hallon. Abonnemangen är billiga, men när du ska ha tag på Kundtjänst för att få hjälp så kan du få vänta ibland upp till 10-14 dagar på ett svar om du ens får ett svar. Urusel kundsupport enligt mig (Har varit likadant i många år).

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAB576:

Hej

Mitt nuvarande abonnemang kommer gå ut vid slutet av November och tänker byta leverantör (har abonnemanget hos 3).
Info om vad jag har i nuläget:
Telefon: Samsung Galaxy S7
Abonnemang: 3 med 50GB Surf/månad
Pris: 399kr/månad (betalar bara för abonnemanget, telefonen fick jag som en uppgradering för några år sedan)

Jag letar efter ett erbjudande där jag kan få en bättre telefon med ett abonnemang som har mindre surf i eftersom jag använder inte så mycket surf som jag betalar för (har lyckats dragit ner surfandet utanför hemmet rejält). Är villig att betala för både telefonen och abonnemanget för max 450kr/månad.

Jag har Hallon som jag tycker fungerar bra där jag bor. 99kr för fria samtal och sms plus 4 GB data som sparas.

Deras kundtjänst har jag inte behövt använda så det vet jag inget om.

Om du vill köpa mobil kontant så gör jag skamlös reklam för min egen annons...

https://m.sweclockers.com/marknad/188326-asus-rog-phone-3-str...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."