Playstation 5 får lovord för tystgående drift och snabb lagring

Permalänk
Medlem

Ok häftigt, men vart är uncharted 5? Även känt som anledningen att köpa playstation.

Permalänk
Medlem

Grymt, nu börjar lagringen leva upp till nivåerna som jag förväntade mig efter Cernys presentation och med tanke på att överföringshastigheten är minst 5,5GB/S.
Jag har aldrig stört mig på ljudet hos min PS4 Pro, men det är roligt att läsa att det verkar bli bättre framöver.

Jag tror att Sony har satsat på rätt hårdvarudesign denna generation och jag är sjukt taggad på konsolen.

Lite konstigt att dem inte skickat ut konsoler än, men det är över en månad kvar, så att det finns tid antar jag.
Även om Xboxen finns ute hos pressen så verkar möjligheten att prata om den vara starkt begränsad, det känns lite som sponsring när man lyssnar på den kontrollerade informationen.
Alanah Pearce verkade till och med osäker på om det var okey att hon nämde att konsolen lätt blir fläckig ifall man tar i den.
Men det är förstås bättre att den finns ute och att det finns info än ingenting alls, även om embargot är starkt begränsande.

Det är också lite konstigt att Sony inte skickat ut konsoler än, då dem nämnde teardown redan på Cernys presentation i Mars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

kan inte hålla med. tycker det är bedrövligt att MS våga släppa en konsol utan spel där det största argumentet är att du kan ju spela förra generationens spel på den. Sony kommer ju i alla fall har några PS5 spel redå. Sony har bara valt att gå sitt eget tempo istället för att man ska försöka jakta efter MS.

Jag är iofs beredd att hålla med dig i det här avseendet. Men utifrån det jag följer, t.ex. Digital Foundry, får jag intrycket av att Microsoft är mer aktiva. Men du har rätt i att om man tittar på innehållet så verkar Xboxen vara en PC-light medan PS5 verkar vara "unik".

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - Samsung G8 34

Permalänk
Medlem

Men var är den svarta versionen?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Med tanke på storleken så vore det konstigt annars. Vill väl inte att det ska bli samma miss som med ps4.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Låter ju bra så långt. Men ska bli trevligt när den testas av fler och med olika spel.

Märks att sweclockers är ett forum för PC-spelare, Microsoft har verkligen catrat för den genren av spelare både med spelutbud (gamla spel) och valet av influencers.

Själv blir det nog en ps5 om 2 år när slim-versionen släpps!

Permalänk
Medlem

God of War. Annars köper jag ingen PS5.

Permalänk
Medlem

Vore ju kul att ha ett tyst Playstation, men jag är tveksam att blir så.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

God of War. Annars köper jag ingen PS5.

Det är väl redan visat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Med tanke på den gigantiska storleken hade det varit skandal om den inte var tyst

Den må vara stor för att vara en konsol, men ändå väldigt liten och nätt jämfört med en desktop-dator. Har haft några desktops genom åren som varit 5 - 6 ggr? så stora och ändå kunnat låta rätt mycket. Får se om den fortfarande är tyst vid lite tyngre spel när fler får tillgång till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är väl redan visat?

Release 2021 så inte i år!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SiRai:

Den må vara stor för att vara en konsol, men ändå väldigt liten och nätt jämfört med en desktop-dator. Har haft några desktops genom åren som varit 5 - 6 ggr? så stora och ändå kunnat låta rätt mycket. Får se om den fortfarande är tyst vid lite tyngre spel när fler får tillgång till det.

Den använder principen konstant energiförbrukning så om man undantar tomgång så borde den ju inte ändra sig i spel utan bara justera prestandan för att ligga på samma effektförbrukning och då ska kylningen hålla sig vid sitt ljudoptimerade läge.
Så det ska inte existera nått "tyngre" utan allt ska vara lika effektkrävande när du väl startat ett spel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Skillanden mellan 3D-ljud Xbox och Playstation

Skrivet av Michael1:

Undrar när Sony skickar ut sin maskin till riktiga hårdvaru- och spelskribenter för ordentliga tester som Microsoft gjort. Detta kanske ger en fingervisning men man ska alltid vara lite skeptisk när tester endast får utföras i starkt kontrollerad miljö.

Xbox och PS5 har likartad hårdvara för 3d-ljud. Deras in-house lösningar Tempest engine VS Project Acoustics. En stor och viktig skillnad är dock att Xbox inte snålat in på Dolby Atmos vilket gör den mer lämplig som blueray-spelare för UHD-filmer och streamingtjänster. Nu har Sony valt att pusha nästan enbart ljud och SSD i sin PR vilket gjort att Microsoft inte fått lika mycket uppmärksamhet för sitt 3d-ljud.

Så jag tycker att vågskålen lutar lite åt Xbox favör även om det är svårt att dra några slutsatser innan någon oberoende fått göra ordentliga tester.

Edit: Microsoft variant för 3d-ljud heter Windows Sonic. Project Acoustics gör ljudet mer "verkligt" kort sagt.

Det är inte alls liknande 3D-ljud.

Xbox:s variant (Project Acoustics) är endast mjukvarubaserad och inbyggd i spelmotorer och är mer som att man i spel kan höra skillnad i ljud från olika miljöer som till exempel om man är i en grotta och det ekar. Där de verkar ha gått in och bidragit till att få in detta i spelmotorer som Unity till exempel.

Medan Playstation både har mjukvarubaserat 3D-ljud likt Project Acoustics (där Project Acoustics inte använder ray-tracing utan någon annan metod https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/wh... ) och hårdvarubaserat 3D-ljud, där hårdvaran var det Playstation la störst fokus på, då de på ett avancerat och övertygande sätt ska lura öronen och huvudet att tro att ett ljud kommer ifrån en viss riktning. Där de använder "ray- tracing" för ljud för att få fram ca 1500 källor(minns inte exakt, går att kolla i videon) från alla möjliga riktningar som längs vägen har kolliderat med material och ändrat ton och riktning. Playstation har tillverkat en så kallad Tempest Engine (en spu som ska göra beräkningar) för att använda alla dessa källor till att få riktigt HRTF ljud (Head-related transfer function) för man ska höra exakt var alla dessa källor kommer ifrån, uppe, nere, vänster höger, bakom, osv. Om HRTF matchar ens eget öra exakt så går det inte att höra skillnad på spel och verklighet. Dock kommer den inte vara perfekt för alla, men det kommer komma flera olika HRTF profiler att välja mellan vid lansering och eventuellt kommer något slags minispel eller liknande för att kalibrera för ens egna öra så att det blir mer exakt vid senare tillfälle. Här är officiella playstation videon https://www.youtube.com/watch?v=ph8LyNIT9sg&t=1963s
tid stamp 38:35 och framåt och lite info i text https://venturebeat.com/2020/03/18/playstation-5-mark-cerny-e... .

Skillnaden mellan Xbox och Playstation är att Playstation har olika HRTF profiler och kommer eventuellt med sätt att kalibrera HRTF så att den matchar ens egna öron. Medan det ännu inte har kommit fram något ifall Xbox har olika HRTF profiler och planer för att anpassa HRTF efter olika öron. Så det i praktiken inte ska gå att höra skillnad på spel och verklighet på PS5 om HRTF profilen matchar ens egna öra exakt. Vilket gör att ifall inte Xbox gör likt Playstation så kommer 3D-ljudet inte vara lika imponerande för de som ligger långt ifrån standard HRTF på Xbox.

Så de är mycket lika varandra och jag hade missat att Xbox:s variant(Project Acoustics) också var hårdvarubaserad, liknande PS5:s.

Rättat felinformation
Permalänk
Avstängd
Skrivet av natanael9811:

Xbox:s variant (Project Acoustics) är endast mjukvarubaserad och inbyggd i spelmotorer och är mer som att man i spel kan höra skillnad i ljud från olika miljöer som till exempel om man är i en grotta och det ekar. Där de verkar ha gått in och bidragit till att få in detta i spelmotorer som Unity till exempel.

Medan Playstation både har mjukvarubaserat 3D-ljud likt Project Acoustics (där Project Acoustics inte använder ray-tracing utan någon annan metod https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/wh... ) och hårdvarubaserat 3D-ljud, där hårdvaran var det Playstation la störst fokus på, då de på ett avancerat och övertygande sätt ska lura öronen och huvudet att tro att ett ljud kommer ifrån en viss riktning. Där de använder "ray- tracing" för ljud för att få fram ca 1500 källor(minns inte exakt, går att kolla i videon) från alla möjliga riktningar som längs vägen har kolliderat med material och ändrat ton och riktning. Till detta har playstation tillverkat en så kallad Tempest Engine (en spu som ska göra beräkningar) för att använda alla dessa källor till att få riktigt HRTF ljud (Head-related transfer function) för man ska höra exakt var alla dessa källor kommer ifrån, uppe, nere, vänster höger, bakom, osv. Om HRTF matchar ens eget öra exakt så går det inte att höra skillnad på spel och verklighet. Dock kommer den inte vara perfekt för alla, men det kommer komma flera olika HRTF profiler att välja mellan vid lansering och eventuellt kommer något slags minispel eller liknande för att kalibrera för ens egna öra så att det blir mer exakt vid senare tillfälle. Här är officiella playstation videon https://www.youtube.com/watch?v=ph8LyNIT9sg&t=1963s
tid stamp 38:35 och framåt och lite info i text https://venturebeat.com/2020/03/18/playstation-5-mark-cerny-e... .

Så Xbox har inte något revolutionerande med ljud mer än någon annan plattform, utan stödjer tekniker som redan har applicerats i flera spelmotorer. Medan Playstation har egen teknik försöka skicka ut riktigt HRTF ljud till spelarna från beräkningar av "ray-traced" ljud och göra detta till HRTF ljud. Så att det i praktiken inte ska gå att höra skillnad på spel och verklighet.

? ”Microsoft bekräftar att Xbox Series X likt konkurrenten Playstation 5 bestyckas med dedikerad hårdvara för 3D-ljud.”

https://www.sweclockers.com/nyhet/29145-xbox-series-x-far-har...

Permalänk
Avstängd

Det är inte ofta en produkt är så gräsligt ful att jag helt avstår från att köpa den.

Detta är dock ett sådant tillfälle.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Väntar nog på att de släpper en ps5 slim...

Permalänk

bara jag som är för pc master race skolad eller känns lustigt att man 2020 inte kan bygga en konsol som gör det enkelt att göra rent och byta kylare/ pasta osv? Jag har min ps4a ståendes på min inglasning för att den låter så himla mycket i drift.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är väl redan visat?

Har bara sett en teaser om release 2021 än så länge. När spelet väl lanseras kan man nog köpa en beggad PS5.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SiRai:

Vad är det för chassin du har haft som är så stora?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av natanael9811:

Skrivet av korvOlle:

? ”Microsoft bekräftar att Xbox Series X likt konkurrenten Playstation 5 bestyckas med dedikerad hårdvara för 3D-ljud.”

Som jag sa, visst finns det skillnader men i det stora hela kommer båda konsolerna att erbjuda ett ordentligt lyft inom ljud, både genom dedikerade kretsar och genom mjukvara. Dock är det Sony som valt att lyfta det i sin PR så Microsofts variant har hamnat lite i medieskugga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av natanael9811:

Medan Playstation både har mjukvarubaserat 3D-ljud likt Project Acoustics (där Project Acoustics inte använder ray-tracing utan någon annan metod https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/wh... ) och hårdvarubaserat 3D-ljud, där hårdvaran var det Playstation la störst fokus på, då de på ett avancerat och övertygande sätt ska lura öronen och huvudet att tro att ett ljud kommer ifrån en viss riktning. Där de använder "ray- tracing" för ljud för att få fram ca 1500 källor(minns inte exakt, går att kolla i videon) från alla möjliga riktningar som längs vägen har kolliderat med material och ändrat ton och riktning. Till detta har playstation tillverkat en så kallad Tempest Engine (en spu som ska göra beräkningar) för att använda alla dessa källor till att få riktigt HRTF ljud (Head-related transfer function) för man ska höra exakt var alla dessa källor kommer ifrån, uppe, nere, vänster höger, bakom, osv. Om HRTF matchar ens eget öra exakt så går det inte att höra skillnad på spel och verklighet. Dock kommer den inte vara perfekt för alla, men det kommer komma flera olika HRTF profiler att välja mellan vid lansering och eventuellt kommer något slags minispel eller liknande för att kalibrera för ens egna öra så att det blir mer exakt vid senare tillfälle. Här är officiella playstation videon https://www.youtube.com/watch?v=ph8LyNIT9sg&t=1963s

Så Xbox har inte något revolutionerande med ljud mer än någon annan plattform, utan stödjer tekniker som redan har applicerats i flera spelmotorer. Medan Playstation har egen teknik försöka skicka ut riktigt HRTF ljud till spelarna från beräkningar av "ray-traced" ljud och göra detta till HRTF ljud. Så att det i praktiken inte ska gå att höra skillnad på spel och verklighet.

Med dessa utlägg hade man ju kunnat tro att du var påläst, ända tills man kommer till raden du säger att Xbox saknar hårdvara för 3D ljud. Sluta sprid "fanboys fakta"

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av korvOlle:

Okej, då har jag helt enkelt missat att de har hårdvara också. Försökte hitta information, men det var sent, så fick kanske inte med allt. Dock verkar det fortfarande som att Playstation är exklusiv med HRTF anpassat till olika öron och framtida planer på att göra den mer exakt för alla. Kan dock ändras i och med att Xbox verkar ha hårdvaran, men inte applicerat just detta av det som är publicerat hittills.

Förstår dock inte var alla får att Playstation inte kommer ha Dolby Atmos och Vision och liknande, det nämns inte någonstans av Sony och Playstation själva vad jag kan hitta. De säger att de vill att alla ska ha möjligheten att ha 3D-ljud oavsätt anläggning. Det betyder nödvändigtvis inte att de endast kommer stödja sin egna teknik. Det enda jag kan hitta är från https://www.techradar.com/news/xbox-series-x-and-s-will-be-fi... om att PS5 utesluter Dolby, men de länkar inte var de fått informationen ifrån. Det enda som går att hitta är att Xbox blir först med att ha både Dolby Atmos och Vision i en konsoll, från ett inlägg av Dolby själva. Xbox lanseras innan Playstation och kommer därför naturligt vara först. Sen även om Playstation inte har stöd för dessa tekniker i början så finns det inget som säger att de inte kan lägga in de i efterhand. Som Xbox verkar ska göra med Dolby Vision oavsett(2021).

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Med dessa utlägg hade man ju kunnat tro att du var påläst, ända tills man kommer till raden du säger att Xbox saknar hårdvara för 3D ljud. Sluta sprid "fanboys fakta"

Men man vet väl ganska lite lite om Microsoft lösning förutom att det finns stöd för det i hårdvaran?
Sony beskriver ju sin ljudlösning som en monsterkrets när det kommer till ljud, där man behöver konfigurera på individnivå för att uppnå den ljudbilden som rekommenderas.
Microsoft lösning känns mer generell.

Från Cernys presentation:

"The processing power of this new Tempest unit will roughly equal the processing power of the eight Jaguar AMD chips in the PS4, of which only a small portion would have ever been relegated to audio."

Men vi får väl se, förhoppningsvis så skickar Microsoft ut mjukvara till att testa ljudet på Series X konsolerna snart så att man får en bild av hur enheten presterar när det kommer till ljud.
Hellblade teamet har ju arbetat en hel del med ljud, så man kanske får användning av deras kunskaper framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men man vet väl ganska lite lite om Microsoft lösning förutom att det finns stöd för det i hårdvaran?
Sony beskriver ju sin ljudlösning som en monsterkrets när det kommer till ljud, där man behöver konfigurera på individnivå för att uppnå den ljudbilden som rekommenderas.
Microsoft lösning känns mer generell.

Från Cernys presentation:

"The processing power of this new Tempest unit will roughly equal the processing power of the eight Jaguar AMD chips in the PS4, of which only a small portion would have ever been relegated to audio."

Men vi får väl se, förhoppningsvis så skickar Microsoft ut mjukvara till att testa ljudet på Series X konsolerna snart så att man får en bild av hur enheten presterar när det kommer till ljud.
Hellblade teamet har ju arbetat en hel del med ljud, så man kanske får användning av deras kunskaper framöver.

Är ju bara något som kommer glömmas bort och aldrig användas, inte en chans att dom lägger extra tid på det när det redan är spelförseningar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av link77:

Är ju bara något som kommer glömmas bort och aldrig användas, inte en chans att dom lägger extra tid på det när det redan är spelförseningar.

Jag tror det kommer att bli lättare att få till ljuden för spelmotorn borde positionera dem och sedan sköter konsolen om att räkna ut hur de ska matas ut, det borde alltså bli mindre kodande och trixande i själva spelkoden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Det är alltid förseningar och ljudbilden är enormt viktig för många typer av spel.
Förhoppningsvis så breder bra ljudkvalité ut sig framöver, vilket PC marknaden misslyckats med då man behövde specialinriktade ljudkretsar som få hade tillgång till.
Nu så kommer bra ljud finnas tillgängligt på tiotals miljoner enheter, så det finns bättre möjlighet än någonsin tidigare att satsa på det.

Svårt att säga hur det kommer se ut på 3dje parts spel, men exklusiva PS5 spel kommer nog får stor användning av tempest, medans andra spel kanske kommer fungera lika bra på Series X, men det finns potential för att få mindre belastning av systemet med specialiserade kretsar i vilket fall.

Vi får väl se vad som händer framöver, men det är rätt många som uppskattar ljud av hög kvalité, det är rätt coolt när det är svårt att skilja på spelet och verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är alltid förseningar och ljudbilden är enormt viktig för många typer av spel.
Förhoppningsvis så breder bra ljudkvalité ut sig framöver, vilket PC marknaden misslyckats med då man behövde specialinriktade ljudkretsar som få hade tillgång till.
Nu så kommer bra ljud finnas tillgängligt på tiotals miljoner enheter, så det finns bättre möjlighet än någonsin tidigare att satsa på det.

Svårt att säga hur det kommer se ut på 3dje parts spel, men exklusiva PS5 spel kommer nog får stor användning av tempest, medans andra spel kanske kommer fungera lika bra på Series X, men det finns potential för att få mindre belastning av systemet med specialiserade kretsar i vilket fall.

Vi får väl se vad som händer framöver, men det är rätt många som uppskattar ljud av hög kvalité, det är rätt coolt när det är svårt att skilja på spelet och verkligheten.

Finns väl ingenting som säger att ljudet kommer vara sämre på xbox? Verkar bara vara som en del sagt här tidigare. Att ps4 har pushat det mer. Kanske för att dom har sämre hårdvara överlag och för att flytta fokus tro?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Finns väl ingenting som säger att ljudet kommer vara sämre på xbox? Verkar bara vara som en del sagt här tidigare. Att ps4 har pushat det mer. Kanske för att dom har sämre hårdvara överlag och för att flytta fokus tro?

Vad har Xbox som motsvarar Tempest?
Sen är det svårt att säga hur mycket lagringshastigheten kommer påverka kommande generation, mer än dubbla hastigheten och att dom arbetat mycket med I/O kan ge mycket prestanda i slutändan.
Dom största aktörerna i branschen(AMD, Nvidia, Microsoft och Sony)arbetar nu med optimeringar för höga lagringhastigheter, så jag tror nog att det kan bli viktigt framöver.

Vi får väl se vad det innebär under kommande generationen, men 17% extra Tflops är inte det ända som avgör hur konsolerna kommer att prestera.
Så jag håller inte med om att PS5 har sämre prestanda över lag, det gäller bara om man stirrar sig blind på Flops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad har Xbox som motsvarar Tempest?
Sen är det svårt att säga hur mycket lagringshastigheten kommer påverka kommande generation, mer än dubbla hastigheten och att dom arbetat mycket med I/O kan ge mycket prestanda i slutändan.
Dom största aktörerna i branschen(AMD, Nvidia, Microsoft och Sony)arbetar nu med optimeringar för höga lagringhastigheter, så jag tror nog att det kan bli viktigt framöver.

Vi får väl se vad det innebär under kommande generationen, men 17% extra Tflops är inte det ända som avgör hur konsolerna kommer att prestera.
Så jag håller inte med om att PS5 har sämre prestanda över lag, det gäller bara om man stirrar sig blind på Flops.

Det har väl redan tagits upp i tråden? Project Acoustics.

Du spekulerar bara. Fakta är just att hårdvaran överlag är bättre på Xbox.
17% skillnad i Teraflops gäller när Playstation 5 kör i sitt boostläge. Playstation 5 har upp till 10,3 Teraflops. En detalj folk lätt glömmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Godfall är väl däremot en tekniskt krävande titel. Inga spel kommer maxbelasta hårdvaran vid lansering, vare sig på PS5 eller Xbox Series X/S, men Godfall är i alla fall en titel som använder hårdvaran så mycket som de kan hantera nu så här i början. De som förhandstestat Xbox Series X har ju inte heller fått testa faktiska spel för plattformen.

Tror nog att Warzone kan maxa hårdvaran om de släpper en day 1 patch med native 4K HDR samt höjer FPS cap till 120. Givetvis också med högre grafikinställningar som motsvarar vad som är möjligt på PC.